۳۱۰۵۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سرنوشت طرح انتقال پایتخت

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که طرح انتقال پایتخت با توجه به آنکه زیرساخت‌های لازم برای آن وجود ندارد، قابلیت اجرایی شدن ندارد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که طرح انتقال پایتخت با توجه به آنکه زیرساخت‌های لازم برای آن وجود ندارد، قابلیت اجرایی شدن ندارد و با توجه به مشکلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیک و کافی نبودن امکانات، مطالبه شهروندان استان تهران، ساماندهی وضعیت پایتخت است.

سیدرضا هاشمی درباره فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی طرح انتقال پایتخت از تهران گفت: طرح امکان‌سنجی و همچنین ساماندهی انتقال پایتخت در شورای‌عالی معماری و شهرسازی و با حضور مسئولان و دست اندرکاران بررسی شد که ادامه‌دار نیز خواهد بود اما شواهد حاکی از عدم امکان‌پذیری این ایده دارد.

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: به نظر می‌رسد طرح انتقال پایتخت در تهران طرحی منطقی و قابل اجرا نخواهد بود و نتیجه مطالعات نیز نشان داده که به هرحال انتقال پایتخت، طرح امکانپذیر و قابل قبولی نیست.

هاشمی ادامه داد: کسانی که از دولت و صاحبنظران در جلسه تصمیم‌گیری حضور داشتند اعلام کردند که این طرح با توجه به مشکلاتی که استان تهران دارد و همچنین جمعیت فراوانی که طی دو دهه در این شهر ساکن شدند امکانپذیر نیست.

وی در پایان تاکید کرد: مساله‌ای که هم اکنون به عنوان مطالبه شهروندان استان تهران و برخی از مسئولان ارشد مطرح است ساماندهی به وضعیت سکونتی در کلانشهر تهران است. هم‌اکنون مشکلات متعدد شهری، زیست‌محیطی، ترافیکی و کافی نبودن امکانات زیستن در پایتخت است که باید حل شوند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، نشست ساماندهی به طرح جامع شهر تهران، اسفندماه سال جاری در شورای‌عالی معماری و شهرسازی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با دو دستور جلسه مطالعه طرح جامع ساماندهی شهر تهران و گزارشی از وضعیت پیش‌بینی گرم‌شدن زمین در آینده نزدیک و تاثیر آن بر پهنه‌های سکونتگاهی ایران برگزار شد که طی آن، برای آسیب‌شناسی، ساماندهی و ارایه راهکارهای لازم با هدف عدم تمرکز در مجموعه شهری تهران دو سال زمان مصوب شد.

همچنین طبق این مصوبه اعلام شد که طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، تهیه و جهت تصویب به شورایعالی ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج