۳۱۲۸۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۶ اصل مهم کارآفرینی

بنویس من مسوول اوضاع فعلی خودم هستم، قرار نیست کسی به جای من تصمیم بگیرد. بنابراین تصمیم بگیر گذشته را فراموش و برای نخستین بار زندگی را از نو آغاز کنی.

6 اصل مهم کارآفرینی

خلاقیت:

اصل اول

بنویس من مسوول اوضاع فعلی خودم هستم، قرار نیست کسی به جای من تصمیم بگیرد. بنابراین تصمیم بگیر گذشته را فراموش و برای نخستین بار زندگی را از نو آغاز کنی.

ببین معمولا انسان ها مسوولیت ناکامی های خود را نمی پذیرند و سعی می کنند برای توجیه ناکامی خود مقصری پیدا کنند. بنابراین مشکلات بعدی پدیدار می شود و ناکامی های بعدی در انتظار آنهاست.

در حالی که انسان های موفق در صورت ارتکاب اشتباه مسوولیت آن را می پذیرند و سعی در جبران و تغییر آن می کنند. اگر تو تاکنون موفق نبوده ای به این علت است که احتمالا دنبال مقصری برای مشکلاتت بوده ای! اینطور نیست؟

- بله، من همیشه فکر می کردمرئیسم مقصر است یا چون همکار بداخلاقی دارم نمی توانم پیشرفت کنم و بعضی وقت ها هم خانواده ام را مسوول می دانستم. فکر می کردم اگر خانواده پولداری داشتم حتما موفق می شدم و بعد سعی می کردم خودم را دلداری بدهم که الان یک بحران جهانی داریم و از این نوع حرف ها.

- چون تو دیگران را مقصر در ناکامی هایت می دانستی بنابراین سعی می کردی به جای درمان درد، مسکن مصرف کنی و خودت را دلداری می دادی و حرکتی نمی کردی. حالا سوالی را یادداشت کن و جواب خودت را بنویس.

6 اصل مهم کارآفرینی

سوال: «من واقعا در زندگی دنبال چه چیزی هستم؟ من باید چه اقدامی انجام دهم؟:»

- خوب دوست دارم موفق باشم، پولدار باشم.

- بهتر است موفقیت را فقط در ثروت خلاصه نکنی، تو می توانی اینطور جواب بدهی «من دنبال یک شغل یا درآمد عالی، روابطی مطلوب، استقلال مالی، داشتن اندامی مناسب، بدنی سالم و قوی و ... هستم.»

- آره، اینطوری خیلی کاملتر است.

- خوب پس باید همین امروز اقدام کنی.

- چه اقدامی؟ چطوری؟

- اینجا یک چمدان است که من برای تو آماده کردم. در این چمدان کتاب هایی در زمینه های تجارت، روانشناسی، فلسفه، اقتصاد، موفقیت شخصی، تغذیه و ... گذاشتم که باید به مطالعه آنها بپردازی. البته نحوه صحیح مطالعه و برنامه ریزی برای مطالعه را هم به تو آموزش خواهم داد. الان اصل دوم را یادداشت کن.


اصل دوم

«با مطالعه و آموختن، اعتماد به نفس انسان ها بیشتر می شود.»

- خوب، نحوه صحیح مطالعه چیست؟

- ببین تو باید همیشه هنگام مطالعه یک دفتر، کنار خودت داشته باشی و مطالبی را که یاد می گیری با نگارش خودت خلاصه نویسی کنی. اینطوری یادگیری تو سه برابر بیشتر می شود و هنگام مرورمطالب چون با نگارش و ادبیات خودت نوشتی مغزت به راحتی موضوعات را به هم ربط می دهد. البته بهتر است اصل سوم را بنویسی که جمله تکمیل شود.


اصل سوم

«بین مغز و دست یک رابطه عجیب و جادویی وجود دارد.»

منظور من این است که وقتی مطالب را یادداشت می کنی در هنگام کارها و تصمیمات به سمتی می روی که آموخته هایت را اجرا کنی و این رابطه دست و مغز یا عمل و دانش نامیده می شود.

- ولی اینطوری که خیلی سخت است؟

- در عوض، نتایج، خیره کننده هستند. بهتر است همیشه دنبال کیفیت باشی، نه کمیت. اگر یک کتاب خوب را درست بخوانی ومطالبش را طوری یاد بگیری که قدرت استفاده و آموزش آنها را به دیگران داشته باشی خیلی موفق تر خواهی بود.

6 اصل مهم کارآفرینی

- باشد استاد، از این به بعد همینطوری مطالعه می کنم.

- حالا می خواهم خصوصیات مهمی از کارآفرینان موفق را برایت تشریح کنم و باید به دقت یادداشت کنی و دقیقا روی این خصوصیات فکر کنیم.

۱- تفکر انسان های موفق در مورد کارهایی که انجام داده اند یا انجام می دهند با دیگران متفاوت است.البته آنها فقط درباره اینکه چه کارهایی انجام داده اند فکر نمی کنند بلکه در مورد برنامه ریزی کارها و اینکه چگونه کارها را به پایان برسانند هم فکر می کنند. همچنین مشکلات را به صورت یک مصیبت نگاه نمی کنند بلکه مشکلات را نقاط عطفی می دانند که باید برطرف کنند و می دانند چگونه باید مشکلات را برطرف کنند و وارد مرحله بعدی شوند.

۲- قبل از نیاز با دیگران رابطه برقرار می کنند و چون همیشه در این فکرند که باید تبدیل به یکی از موفق ترین انسان ها بشوند به طور مداوم از خود می پرسند باید با چه کسی آشنا شوم؟ باید کدام فرصت ها را قبل از ضرورت جدی بگیرم و در ادامه اصل چهارم را یادداشت کن.


اصل چهارم

«در موفقیت به کمک دیگران نیاز مبرم دارند.»

3- افراد موفق منتظر به وجود آمدن فرصت ها نیستند بلکه آنها خالق فرصت ها هستند.

4- افراد موفق به طور مداوم در حال جست و جو هستند و با ریسک پذیری سعی در انجام کارهای متفاوتی نسبت به دیگران دارند.

5- عادت هایی را برای خود می سازند و آنها را تکرار می کنند. البته افراد شکست خورده عادت به انجام چنین کارهایی ندارند. افراد موفق عادت می کنند تسلیم نشوند و اگر از در بیرونشان بیندازند از پنجره وارد می شوند.


اصل پنجم

«به راحتی تسلیم نمی شوند و با پشتکار مشکلات را از پیش رو برمی دارند.»

۶- قبل از انجام هر کاری سود کار را می سنجند و سپس تصمیم به انجام می گیرند. زمانی را که ۱۰ سکه طلا ارزش دارد به کاری که تنها ۱ سکه طلا ارزش دارد اختصاص نمی دهند.

۷- افراد موفق می دانند وقت خود را با چه کسانی بگذرانند. چه کسی را به لیست دوستان اضافه و چه کسانی را حذف کنند.

6 اصل مهم کارآفرینی


اصل ششم

«سریعا دوستی خود با افراد بی انگیزه و کسانی که مسوولیت کارهای شان را نمی پذیرند قطع می کنند.»

8- باید در انجام کارها ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشی و این جمله را بنویسی که «من از مشکلات نمی ترسم. بلکه مشکلات را به عنوان بخشی از زندگی خود می پذیرم و برای غلبه بر آنها سعی در پیدا کردن راه حلی خلاقانه و مبتکرانه دارم.»

9- باید بین خانواده، فرهنگ و کسب و کارت رابطه صحیحی ایجاد کنی و این هم یکی از اصول افراد موفق است. یعنی کاری را انتخاب کنی که در حد و اندازه خانواده شما باشد و خانواده از انجام این کار توسط شما راضی باشند. همچنین فقط به اندازه ای که کسب و کارت اجازه می دهد برای خرج خانواده برداری و مسائلی مانند نسیه و کار رایگان برای دوستان و آشنایان را مدیریت کنی.

10- یکی از مهمترین خصوصیات اصول و فنون مذاکره یک جلسه کاملا صحبت می کنیم. برای امروزکافی است. چمدان کتاب ها را به کوپه خودت ببر و مطالعاتت را شروع کن وهر سوالی داشتی یادداشت کن و برای من مطرح کن.
- باشد استاد، روز خوبی داشته باشید.

- ممنون، تو هم همینطور.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج