۳۱۳۳۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اولین سقوط بورس تهران در سال جدید

بورس تهران در جریان معاملات امروز تحت تاثیر مسائل سیاسی پیش آمده در خصوص مذاکرات هسته‌ای منفی شد و اولین ریزش شدید خود را در سال جدید تجربه کرد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران که در روز گذشته با رشد ناچیزی به کار خود پایان داد، در جریان معاملات امروز روند منفی به خود گرفت و اولین ریزش پر شتاب خود را در سال جدید تجربه کرد.

به این ترتیب افت قیمت سهام اغلب شرکت‌ها و افزایش تقاضای فروش در بازار سرمایه در حالی رقم خورد که به گفته کارشناسان کشمکش‌های به وجود آمده در خصوص پرونده هسته‌ای و مواضع سیاسی اعلام شده در این خصوص موجب واکنش منفی سهامداران و روند نزولی بورس شد.

به طوری که مطرح شدن مسائلی مانند عدم اتصال بانک‌ها به سوئیفت و همچنین تهدید طرف‌های خارجی موجب نگرانی سهامداران و تشکیل دوباره صف‌های فروش شد که البته کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که با توجه به مذاکرات طولانی طرفین و در نهایت به نتیجه رسیدن برجام، این روند مقطعی بوده و بورس تهران به زودی روند صعودی خود را آغاز می‌کند.

البته در این میان برخی سهامداران نیز از موقعیت به وجود آمده در خصوص کاهش قیمت سهام شرکت‌ها استفاده کرده و نسبت به خریداری سهم اقدام کردند تا بتوانند از شرایط مثبت بازار در روزهای آینده استفاده کنند با این حال در بازار دومین روز هفته افت قبیمت سهام اکثر شرکتها موجب شد تا شاخص بورس تهران افت ۶۸۴ واحدی را تجربه کرده و تا کانال ۸۰ هزار واحد عقب نشینی کند.

در بازار امروز شرکتهای نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، مپنا، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، ارتباطات سیار، سایپا، بانک صادرات، ایران خودرو، بانک ملت و بانک تجارت از شرکت‌های موثر در افت شاخص بودند.در این میان شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، گل گهر، چادرملو و پتروشیمی پردیس از شرکتهایی بودند که برای مثت شدن شاخص بورس تلاش کردند.

در معاملات امروز تالار حافظ شرکتهای کنتور سازی، ایران خودرو، سرمایه گذاری سایپا و سایپا آذین از شرکتهایی بودند که از تقاضای محدود خرید برخوردار شدند اما در مقابل شرکتهای زامیاد، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو و سرمایه گذاری سایپا تقاضای پر حجم فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز با وجود روند منفی قیمت‌ها و افزایش فروش، حجم و ارزش معاملات با تغییر چندانی مواجه شد و در مجموع بیش از یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم به ارزش ۳۹۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۳۴۸ هزار میلیارد تومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج