جاباما
۳۱۳۸۴۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فوت و فن آراستگی

آرایش كردن شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما درست آرایش كردن آنقدرها هم كه فكر می‌كنید كار ساده‌ای نیست. اگرچه وقتی شما از فوت‌وفن‌های آرایش باخبر باشید دیگر سختی در كار نیست.

مجله زندگی ایده آل: آرایش كردن شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما درست آرایش كردن آنقدرها هم كه فكر می‌كنید كار ساده‌ای نیست. اگرچه وقتی شما از فوت‌وفن‌های آرایش باخبر باشید دیگر سختی در كار نیست و صرفا با مهارت‌هایی ساده خوب می‌دانید كه چطور باید یك آرایش بی‌نقص داشته باشید.

باید: فونداسیون طبیعی!

كرم‌پودری كه برای صورت‌تان انتخاب می‌كنید نباید آنقدر مصنوعی باشد كه آرایش شما را علنی كند؛ بنابراین دو رنگ طبیعی به عنوان كرم‌پودر انتخاب كنید و روی قسمت چانه كنار هم بزنید. بعد زیر نور طبیعی و برابر آینه آنها را با هم مقایسه كنید تا دریابید كدامیك طبیعی‌تر است. در این راه می‌توانید از فرد دیگری هم راهنمایی بگیرید.

فوت و فن آراستگی

نباید: رژگونه اشتباهی

رژگونه‌ای كه انتخاب می‌كنید باید با رنگ تناژ صورت شما همخوانی داشته باشد و نباید متضاد رنگ صورت باشد. در این صورت آرایش شما زننده به نظر می‌رسد. بنابراین رژگونه‌ای انتخاب كنید كه رنگ آن از خانواده رنگ پوست صورت شما باشد.

باید: تغییر فصل، تغییر آرایش

اگر به تناسب فصلی كه در آن وارد می‌شوید آرایش صورت خود را تغییر نمی‌دهید، اشتباه بزرگی مرتكب شده‌اید. شما باید به نسبت فصل آرایش كنید؛ به عنوان مثال شما در فصل‌های مرطوب كه بارندگی زیاد است مانند فصل بهار که در آن هستیم باید از لوازم آرایشی ضدآب استفاده كنید و باید تناژ آرایشی خود را تغییر بدهید. یادتان باشد كه رنگ آرایش در بهار و تابستان ملایم می‌شود.

نباید: آرایش روی پوست خشك هرگز

این یك اشتباه بزرگ است. یك « نباید » به معنای واقعی كلمه. اگر پوست خشكی دارید، دست‌كم یك بار در هفته باید از كرم‌های لایه‌بردار استفاده كنید و سپس حسابی به صورت‌تان مرطوب‌كننده بزنید. در غیر این صورت آرایش روی پوست شما نمی‌خوابد و پوسته‌پوسته می‌شود. در عین حال شما می‌توانید قبل از هر بار آرایش یك لایه مرطوب‌كننده به صورت بزنید و روی مرطوب‌كننده از كرم‌پودر استفاده كنید.

فوت و فن آراستگی

نباید: ناهماهنگی رنگی گردن و صورت

انتخاب اشتباهی كرم‌پودر مناسب برای صورت می‌تواند یك خطای بزرگ در آرایش باشد. اگر كرم‌پودری كه انتخاب می‌كنید با رنگ پوست صورت‌تان همخوانی نداشته باشد، طبیعی است كه با رنگ گردنتان هم هیچ هماهنگی نخواهد داشت. به این ترتیب شما در چند رنگ مختلف در انظار ظاهر می‌شوید. همیشه یادتان باشد وقتی آرایش می‌كنید رنگ صورت و گردنتان باید با همدیگر یكی باشند.

نباید: وقتی سایه را غلط انتخاب می‌كنید

برای سایه چشم‌هایتان، باید رنگی متضاد از رنگ طبیعی پوست استفاده كنید تا رنگ چشمان شما بیشتر و بهتر دیده شود؛ به عنوان مثال افرادی كه چشم‌های آبی دارند بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، مسی و برنز استفاده كنند. برای چشم‌های قهوه‌ای و عسلی، سایه آبی، سبز و ماهاگونی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

فوت و فن آراستگی

باید: وقتی برس های‌تان را تمیز می‌كنید

یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در آرایش كردن تمیز نكردن برس‌های پودر و رژگونه است یا اینكه استفاده كردن از برس‌های قدیمی. باید حتما ماه به ماه برس‌های خود را تمیز كنید. اگر اخیرا احساس كرده‌اید چرا آرایش شما تازه و براق به نظر نمی‌رسد بدانید كه مشكل در برس‌هایی است كه مدت‌هاست تمیز نشده‌اند.

نباید: دردسر پودر زیادی

پودر یا كرم‌پودر زیادی روی صورت در طول روز باعث می‌شود صورت شما زیادی سنگین شود؛ به‌طوری كه این سنگینی را احساس می‌كنید و هم اینكه این پودر روی صورت شما ماسیده و تكه‌تكه می‌شود. در نتیجه ظاهر خیلی بدی پیدا می‌كند. باید در طول روز از دستمال كاغذی استفاده كنید تا هم چربی كرم‌پودر را بگیرید و هم زیادی آن را از روی صورت‌تان پاك كنید.

فوت و فن آراستگی

نباید: كانسیلر اشتباهی

یك اشتباه معمول، انتخاب كردن كانسیلر دورچشمی است كه دو تا سه درجه از كرم پودر شما روشن‌تر باشد. این كار نه‌تنها تیرگی دور چشم را پوشش نمی‌دهد بلكه فقط این قسمت از صورت را در معرض دید بیشتری قرار خواهد داد. ضمن اینكه معمولا كانسیلرهای هلویی‌رنگ، خیلی بهتر تیرگی دور چشم را می‌پوشانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج