جاباما
۳۱۵۵۰۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

امسال، سال رونق بازاریابی ویدئویی است

به خوانندگان خود چیزی نگوئید، همه چیز را به آنها نشان دهید.” – ارنست همینگوی (برنده جایزه پولیتزر در سال ۱۹۵۳ و برنده نوبل ادبیات در سال ۱۹۵۴)

وب‌سایت آی بازاریابی: به خوانندگان خود چیزی نگوئید، همه چیز را به آنها نشان دهید." - ارنست همینگوی (برنده جایزه پولیتزر در سال ۱۹۵۳ و برنده نوبل ادبیات در سال ۱۹۵۴)

این نکته شاید ساده ترین، اما قدرتمندترین درسی است که یک تولید کننده محتوا می تواند در کار خود یاد بگیرد و اجرا کند، خصوصا از آنجایی که امروزه بازاریابی ویدئویی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و برندها اغلب سعی در تمرکز بر تولید محتوایی دارند که سعی در ارائه داستانی به مخاطب دارند. البته خوشبختانه امروزه تعداد اندکی از بازاریابان ارزش استفاده از ویدئو برای انتقال محتوا را درک کرده و می دانند که ویدئو شکلی کامل و بدون اشکال از محتوا است که به آنها اجازه می دهد تا مفهوم خودشان را در قالبی قابل یادآوری برای مخاطب و همچنین قابل اندازه گیری بازخورد برای بازاریاب ارائه کنند و از این طریق اقدام به جلب توجه مخاطب بیش از شکل دیگری از روش های ارائه محتوا کنند.

امسال، سال رونق بازاریابی ویدئویی است

مسئله جلب توجه مخاطب در دنیای امروز که پر از سر و صدا و هیاهو بوده و عموم مصرف کننده گان همواره قبل از مراجعه به هر فروشنده ای برای کسب اطلاعات در مورد یک محصول و یا محصولات مشابه از فضای آنلاین استفاده می کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که حقایق بازگو کننده نکته یا موضوعی ناشناخته به مخاطب هستند، اما این داستان و روایت است که موجب فروش محصول و خدمت شما به مخاطب می شود و برای داستان گفتن هم هیچ شکل و قالب بهتری غیر از ویدئو هنوز شناخته نشده است.

البته همچنان که پیشتر اشاره شد، امروزه ارزش استفاده از بازاریابی ویدئویی برای برخی از بازاریابان شناخته شده است، ولی استفاده از آن تنها در حد ارتقاء و بهبود وضعیت و شکل و ظاهر وبسایت آنها محدود باقی مانده و تقریبا می توان گفت حداقل در ایران برندی هنوز در زمینه استفاده از ویدئو برای برنامه ریزی استراتژیک و بلند مدت مسائل بازاریابی و فروش سرمایه گذاری قابل توجهی انجام نداده است.

در ادامه به برخی از مواردی اشاره می کنم که انتظار می رود در سالهای آینده در زمینه بازاریابی ویدئویی شاهد آنها باشیم:

۱- دکمه آغاز نمایش ویدئو به مهم‌ترین عنصر یا فراخوان به عمل در فضای اینترنت تبدیل می‌شود

بر چه اساسی چنین ادعایی داریم؟ تحقیقات متوالی یکی پس از دیگری چنین چیزی را ثابت می‌کند. بر اساس اطلاعات مختلف حاصل از این تحقیقات پیش‌بینی‌شده است که بیش از ۵۷% ترافیک اینترنت کاربران در سال جاری برای مشاهده فایل‌های ویدئویی مصرف می‌شود و انتظار می‌رود که این مقدار در سال آینده هم به چیزی در حدود ۷۴% افزایش پیدا کند.

این بدان معناست که سه‌چهارم مصرف ترافیک به دلیل مشاهده انواع فایل‌های ویدئویی است و این روندی است که بازاریابان باید توجه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی کارها و امور بلندمدت خود به آن داشته باشند، چراکه استفاده از ویدئو تنها محدود به محتوای منتشرشده در سطح سایت‌های اینترنتی نیست و این موضوع تا ایمیل‌های ارسالی و خبرنامه‌های ارسالی از طرف برندها برای مخاطبین گسترش پیدا می‌کند.

۲- تحلیل نرخ تبدیل ویدئو و موارد مرتبط با آن رهبری را دست می‌گیرند

بازاریابی اطلاعات محور در حال حاضر بسیار مرسوم شده و طرفداران بسیار زیادی برای خودش دارد و ابزار و فن‌آوری‌های موجود هم تا حدود بسیار زیادی اجرای آن را برای بسیاری از برندها و بازاریابان ممکن می‌سازد. مطمئناً این روند در سال جاری و . . . ادامه پیداکرده و بهتر از امروز می‌شود.

امسال، سال رونق بازاریابی ویدئویی است

همچنان که استفاده از ویدئو نقش پررنگ‌تری در آمیخته بازاریابی برندها پیدا می‌کند، تجزیه‌وتحلیل نتایج استفاده از آن‌هم اهمیت دوچندانی خواهد یافت و موردتوجه بازاریابان قرار می‌گیرد و البته این موضوع تنها محدود به شمارش تعداد دفعات کلیک کردن بر روی دکمه آغاز نمایش یک ویدئو نخواهد ماند و به بررسی تعامل و برقراری ارتباط مخاطب با محتوای ویدئو، نرخ عدم دیده شدن کامل ویدئو تا انتها و تأثیر آن بر میزان فروش محصول نیز کشیده می‌شود.

۳- ویدئو تبدیل به ابزاری برای تولید مشتری بالقوه و حائز شرایط فروش ساختن مخاطبین می‌شود

از طریق پیگیری و مشاهده تأثیر نمایش ویدئو بر رفتار مخاطب و مشتری بالقوه، شما به‌عنوان بازاریاب درکی بهتر نسبت به مشتریان بالقوه و جایگاه آن‌ها در طول قیف فروش خود دست پیدا می‌کنید و بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مثلاً مشتری بالقوه موردنظر شما در حال حاضر حائز شرایط ارائه پیشنهاد خرید یک محصول یا خدمت هست یا خیر؟

چراکه شما در ادامه می‌توانید به‌خوبی تشخیص دهید که کدام مشتری بالقوه شما به‌طور کامل و مطلوب با ویدئو منتشرشده توسط شما ارتباط برقرار کرده و مثلاً چند درصد از کاربران تنها ۱۰ ثانیه اول از ویدئو را مشاهده کرده و سپس از سایت خارج‌شده‌اند، یا حتی این شخص چه مشخصاتی دارد و دلیل عدم مشاهده بقیه ویدئو چه موردی بوده است؟

۴- سایت‌های انتشار ویدئو تبدیل به یک مکمل می‌شوند، نه تمرکز اصلی

وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب که بهترین و مطرح‌ترین نوع از این وب‌سایت‌ها هستند و یا دیگر موارد از قبیل واین و نمونه داخلی آن آپارات بستر خوب و مناسبی برای بالا بردن رسایی شما و جذب مخاطب به سمت محتوای شما هست. اما این سایت‌ها نباید به‌عنوان فضای اصلی برای اشتراک‌گذاری و توزیع محتوای ویدئویی شما در نظر گرفته شوند یا حتی به‌عنوان فضایی برای میزبانی محتوای شما بر روی وب‌سایت خودتان یا دیگر شبکه‌های اجتماعی!!!

بااینکه استفاده از این سایت‌ها بسیار برای دارندگان وب‌سایت و وبلاگ مقرون‌به‌صرفه هستند، اما فاقد ابزارهای لازم برای تبدیل کردن ویدئو به بخشی از برنامه بلندمدت بازاریابی محتوایی و دیجیتالی شما می‌باشند، چراکه اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی‌های شما که در بالا به آن‌ها اشاره شد را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. بنابراین آن دسته از بازاریابانی که اهمیت استفاده از ویدئو در محتوای بازاریابی خودشان را درک می‌کنند، به این موضوع هم به‌خوبی واقف بوده و به این بسترها تنها به‌عنوان راهی موقت در برنامه‌ریزی‌های کلان خود توجه می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج