۳۱۶۶۸۵
۱۹ نظر
۵۰۰۲
۱۹ نظر
۵۰۰۲
پ

مصباح یزدی: از خطوط قرمز عبور کردند تا به نتيجه برسند؛ اسمش را هم برد - برد گذاشتند

آیت الله مصباح یزدی گفت: توجيه مي‌کنند و مي‌گويند بايد تعامل برد – برد داشته باشيم؛ البته از ابتدا نيز مي‌گويند که توقع بيجا نبايد داشت، چرا که معامله برد – برد بوده و آن‌ها نيز بايد برد داشته باشند!

پایگاه خبری انتخاب: آیت الله مصباح یزدی گفت: دور شدن از خط امام (ره) داراي مراتب است، و به عبارت بهتر هر اندازه که از خط امام (ره) دور شويم، به همان اندازه نيز ضربه خواهيم خورد، که آخرين مرحله آن ذلت دنيا و آخرت است؛ حتي اگر فکر کنيم نوکري آمريکا افتخار است؛ اما همه مي‌دانيم، نوکري، نوکري است و مخصوصاً اگر براي شيطان اکبر باشد، بسيار ذلت بار است.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار با جمعي از اعضاي منتخب دوره‌هاي طرح ولايت، با اشاره به اين‌که امتياز انسان از حيوانات اين است که حرکت تکاملي انسان با آگاهي و انتخاب توأم است، گفت: رشد جسمي بدون آگاهي نيز صورت مي‌گيرد، همان گونه که در حيوانات نيز وجود دارد؛ اما آن حرکت تکاملي و رشدي که مخصوص انسان است، تکامل و رشدي است که همراه با آگاهي و قدرت انتخاب است.

گزیده سخنان آیت الله مصباح یزدی در زیر می آید:

اگر در داخل کشور نيز خداي ناکرده مسئوليني باشند که باور کرده باشند چاره‌اي جز کنار آمدن با آمريکا و يا به عبارت بهتر باج دادن به آمريکا وجود ندارد، در واقع از دو حال خارج نيستند؛ يا فکرشان تحت تأثير القائات دشمن قرار گرفته است، و يا از تهديدات دشمنان (اعم از تحريم يا حمله نظامي) هراس دارند؛ از اين رو توجيه مي‌کنند و مي‌گويند بايد تعامل برد - برد داشته باشيم؛ البته از ابتدا نيز مي‌گويند که توقع بيجا نبايد داشت، چرا که معامله برد - برد بوده و آن‌ها نيز بايد برد داشته باشند! آن‌ها معتقدند که چهل سال دشمني کرده‌ايم، چه فايده‌اي داشته است؟ مگر قدرت آن‌ها را نمي‌بينيد که به راحتي نفت ۱۱۰ دلار را به ۳۰ دلار مي‌رسانند؟ لذا چاره‌اي جز تسليم و سازش نداريم؛ و اگر چهل سال است احساسي برخورد کرده و دشمني کرده‌ايم، اشتباه بوده است! در واقع اصل مطلب همين است، اما اسم آن را معامله برد - برد گذاشته‌اند.

کوتاه آمدن در برابر دشمن، گاه به خاطر ترس از تهاجم و تحريم دشمن است که انگيزه افراد را براي مقاومت تحت تأثير قرار مي‌دهد. لذا گاهي اين ترس در سخنان برخي نيز کاملا مشخص است و مثلا مي‌گويند اگر اين برجام و مذاکرات نبود، امروز جنگ شده بود!

در ادامه اين مراسم نيز چند نفر از دانشجويان سئوالات خود را از آیت الله مصباح يزدي مطرح کردند و آيت الله مصباح پاسخ گفتند.

يکي از دانشجويان با اشاره به فرمايش رهبري مبني بر اين‌که اگر از خط امام (ره) فاصله بگيريم، سيلي خواهيم خورد، سئوال کرد که آيا حوادث اخير مي‌تواند همان سيلي باشد؟

آیت الله مصباح در پاسخ به سئوال وي گفت: دور شدن از خط امام (ره) داراي مراتب است، و به عبارت بهتر هر اندازه که از خط امام (ره) دور شويم، به همان اندازه نيز ضربه خواهيم خورد، که آخرين مرحله آن ذلت دنيا و آخرت است؛ حتي اگر فکر کنيم نوکري آمريکا افتخار است؛ اما همه مي‌دانيم، نوکري، نوکري است و مخصوصاً اگر براي شيطان اکبر باشد، بسيار ذلت بار است.

وي ادامه داد: رهبري بارها گفته‌اند که به نتيجه مذاکرات خوشبين نيستم، و امروز هم عملا مي‌بينيم که هر چند در مذاکرات از خطوط قرمز هم عبور شده تا به نتيجه برسد، اما هيچ فايده‌اي نداشته است، و اگر رهبري اصلا به روي آن‌ها هم نمي‌آورد، از بزرگواري ايشان است. مسئولان نيز مي‌دانستند که رهبري موافق چنين شيوه مذاکرات نيست، اما گمان مي‌کردند که ايشان اشتباه مي‌کنند و در جريان کامل روابط بين الملل نيستند!

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: البته نمي‌توان گفت در حوادث اخير هر چه اتفاق افتاده ناصحيح بوده و به خاطر سوء نيت و خيانت بوده است؛ اما آنچه حائز اهميت است اين‌که گاه ضررها مي‌توانند منشأ نفع و خير و برکت باشند؛ اگر برخي اتفاقات و حوادث تلخ ما را به حرکت در آورد که تنبلي نکرده و براي رسيدن به آرمان‌هاي انقلاب، تلاش کنيم، مي‌توانيم نفع و برکت آن را نيز در آينده مشاهده کنيم؛ لذا نمي‌توان به تنبلي و راحتي عادت کرد و توقع داشت که با يک رأي دادن به کسي که از نظر ما اصلح است، همه مسائل حل شود.

آیت الله مصباح در پاسخ به سئوال دانشجوي ديگري در مورد حاصل تجارب گذشته نيز اظهار داشت: هر چه از عمرم گذشته است، روز به روز به اين حقيقت بيشتر پي مي‌برم که هر چقدر انسان در راه کسب رضاي خدا قدم بردارد و در عمل مخلص باشد، موفق‌تر خواهد بود، و هر چه در فکر پست و مقام و منافع خودش باشد، پشيماني خواهد داشت؛ لذا لازم است ما به فکر بندگي باشيم و دغدغه ما بندگي خداوند باشد، و بدانيم خداوند متعال خودش روش بنده‌نوازي و بنده‌پروري را مي‌داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ebi

      موافقم

    • اسیه

      کاش مسئولین نظام با دید وصیع تری به مسئله هسته ای نگاه کنند> و در صورت بیکاری نگاهی به گسترش فقر و بیکاری وتن فروشی وفساد اقتصادی واداری و بانکی و سود (ربا) که در دین ما حرام است ولی 500% از مردم سود میگیرند داشته باشند و گاهی هم درباره این مسائل اضهار نظر کنند* آیا میدانید اورانیوم بیشتر از 20% کارایی جز مسئله نظامی ندارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین.

      • بدون نام

        "وسيع" درست است نه "وصيع"

    • بدون نام

      مملکت رهبر دارد با نظر ایشان تمام کارها انجام میشود
      البته رای اخیر مردم هم در این سخنان تاثیر به سزائی دارد

    • یک ایرانی

      گزینه ی پیشنهادی مسؤولین قبلی, ایستادگی و مقاومت بود که نتیجه اش اگه برای امریکا برد نبود اما برای ما باخت بود, انزوای بین المللی, افزایش فساد و اختلاس از بیت المال به بهانه ی دورزدن تحریمها, فشار غیرقابل تحمل به مردم و... پس خارج شدن ازاون شرایط حتما برد محسوب میشه هرچند بهبود اوضاع اقتصادی مطمئنا زمانبره و آب روی آتیش نیست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الآن ديگه همه چي گل و بلبله ... الآن كه جلوي غرب سر خم كرديم و همه چيزايي رو كه با خون دل بدست آورديم داديم رفت ديگه وضعمون خوب ميشه ؟؟؟ آيا الان فساد و اختلاس ديگه نيست ؟ من پيشنهادم اينه تاريخ رو دقيقتر مطالعه كنيد ...
        هرملتي كه با آمريكا مذاكره كرد ، نتيجه عكس گرفت نظير ليبي ، عراق ، افغانستان ، كره ، روسيه ، اوكراين و ... آمريكا پاي منافعش برسه نوكراي خودش رو هم نميشناسه نظير محمدرضا پهلوي ، صدام حسين ، قذافي و ...

    • بدون نام

      در قران مجید حتی به پیامبر هم صریح تذکر داده شده تو فقط نذار دهنده هستی و مسئول کار مردم نیستی.

    • ایرانی

      حاج آقای مصباح یزدی مردم با رای خود نشان دادند دیگه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم مردم!!!!!!!
        ادمای غرب زده خودباخته. اگه از شهرستان میومد رای 100%میگرفت

      • بدون نام

        افرین به ایرانی

    • بدون نام

      خطوط قرمز بیکاری ما جوانانه ،خطوط قرمز گشنگی ملته ،خطوط قرمز اینه به این بهانه ها چندین ساله یه شب راحت نخوابیدیم،خطوط قرمز دلار 1200 تومانی یه شبه 3600 تومان شدن خطوط قرمز پراید 7 تومنی 22 تومن شدن خطوط قرمز صف های طولانی یارانه بگیران محتاجه که 12 شب تو صف عابر بانکن برترین ها خواهشا نظرمو بذار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر كسي نسبت به شخصيتي كه داره خطوط قرمزش مشخص ميشه
        كمي بلند نظري بد نيست براي خطوط قرمز شما متاسفم همين

      • بدون نام

        آفرین یوزر

    • بدون نام

      حیف که نمیشه اینجا حرف زد...

    • بدون نام

      درود بر علامه عظیم الشان

    • عظيم

      آقاي مصباح هنوز از نه بزرگ مردم تهران و شكست در انتخابات ناراحته.

    • امین

      1- این همه زن ومرد کارتن وخواب وگدا (به اعتراف آمارهای منتشر شده ) حاصل کدام تنوری اقتصادی خوب شماست ؟
      2- مگر سفت وسخت تراز دولت قبل در این موضوع داشتیم ؟ نتیجه چی شد ؟
      3- شما که معتقدید با این مقاومتها هم میتوان مردم را خوشبخت کرد وهمه را تبدیل به گل وبلبل نمود چرا 8 سال قبل نتوانستید جلوی سونامی تورم را با وجود نفت 120 دلاری بگیرید ؟
      4- چرا زحمت نمیکشید به مردم یادآوری نمایید که بیش از 2 سال است قیمت نفت زیر 40 دلار است وبر اساس همین قیمت هم متن علیه دولت را تنظیم نمی کنید ؟
      5- مگر نمی بینید کارخانه ها تعطیل ویا نیمه تعطیل هستند ؟ مقصر روحانی است یا اوباما ؟؟؟!!!.
      6- مگر بیش 3 سال از عمر دولتی میگذرد که کشور را بامن زیر آوار گرفتار ، ویرانه تحویل گرفت ؟.
      و بخدا صدها سوال دیگر دارم که با این تئوریهای جهت دار قابل توزین و تحلیل نیست .
      من جایی کار میکنم که ظرفیت تولیدش 1/5 شده است و از همان زمان این قطار ویرانگر که راه انداخته شود دارد میرود وویران میکند و سنگ اندازی بعضی ها نمی گذارد این قطار متوقف شود .
      خدایا خودت به این همه مشکلات برس

    • یه بی سواد

      دوستان لطفا نظراتو بخونید و از همه مهم تر به لایکا و دیس لایکا هم توجه بفرمایید ...
      بقول فامیل دور : من دیگه حرفی ندارم...
      عزیزان دل حرف دل اکثریت رو زدن
      من سکوت میکنم ....
      برترینها بچاپ لطفا....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج