جاباما
۳۱۷۳۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نوآورترین کشورهای دنیا را بشناسید

بلومبرگ لیستی از نوآور‌ترین کشور‌های سال ۲۰۱۶ را با در نظر گرفتن هفت شاخص و مولفه منتشر کرده است.

خبرآنلاین: بلومبرگ لیستی از نوآور‌ترین کشور‌های سال ۲۰۱۶ را با در نظر گرفتن هفت شاخص و مولفه منتشر کرده است. این رده‌ بندی نشان‌دهنده ظرفیت نوآوری و امتیاز اقتصادی کشور‌ها و مناطق مختلف براساس شاخص‌ها است.

از میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا، تنها از ۶۹ کشور اطلاعاتی در زمینه شاخص‌های ذکر شده در دسترس بود. این اطلاعات از منابع مختلفی چون صندوق بین‌المللی پول،‌ بانک جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه،‌ سازمان جهانی مالکیت معنوی، یونسکو و... جمع‌آوری شده است. معیار سنجش میزان نوآوری کشور‌ها عبارتند از:

۱- اهمیت تحقیق و توسعه کشور: درصدی از تولید ناخالص ملی که به تحقیق و توسعه اختصاص داده می‌شود. رتبه اول در این زمینه کره جنوبی بوده است.

۲- تولید با ارزش افزوده بالا: میزان تولید اضافه بر سرانه کشور و میزان ساختی که کشورها در زمینه کامپیوتر، خودرو و دارویی اختصاص می دهد. در این زمینه کشور سوییس رتبه اول را به خود اختصاص داد.

۳- شرکت های با فناوری بالا: این تنها شاخصی است که وابستگی به جمعیت آن کشور ندارد و تعداد موسسات با فناوری گسترده مانند موسسات هوافضا و صنایع دفاعی را در بر می گیرد. رتبه اول را آمریکا به خود اختصاص داد.

۴ تحصیلات دانشگاهی: شامل تعداد فارغ‌التحصیلان از موسسات عالی آموزش و نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف. در این شاخص نیز کره جنوبی رتبه اول را کسب کرد.

۵- هیات‌های پژوهشی: فنلاند پس از شکستش در نوکیا در حوزه های بازی کامپیوتری مشغول شد. دانشجویان مقطع فوق دکترا به ازای هر یک میلیون جمعیت، جمعیت فعال در حوزه تحقیق و توسعه هستند.

۶- تعداد اختراعات: تعداد اختراعات به ثبت رسیده به ازای هر یک میلیون جمعیت و بودجه یک میلیون دلاری تخصیص یافته به تحقیق و توسعه را مربوط می شود. کره جنوبی رتبه اول را کسب کرد.

نوآورترین کشورهای دنیا را بشناسید

نتیجه این رده‌ بندی به این صورت است که کشور‌های کره جنوبی، ژاپن و آلمان با بیشترین امتیاز در صدر این رده‌بندی قرار دارند.

۱- کره جنوبی

۲- ژاپن

۳- آلمان

۴- فنلاند

۵- ایالات متحده آمریکا

۶- سوئد

۷- سنگاپور

۸- فرانسه

۹- بریتانیا

۱۰- دانمارک

۱۱- کانادا

۱۲- استرالیا

۱۳- روسیه

۱۴- نروژ

۱۵- سوییس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج