جاباما
۳۱۸۹۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سولار ایمپالس ۲ دوباره آماده سفر شد

مهم‌ترین هدف این ماجراجویی رسیدن به غیرممکن‌ها، آن هم با این تکنولوژی جدید و پاک است.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: تقریبا یک سال پیش بود که هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲» رکورد طولانی‌ترین سفر تک‌نفره در تاریخ هواپیمایی را با خلبانی آندره بورشبرگ به نام خود ثبت کرد. این سفر که از ناگویای ژاپن شروع شده و بعد از پنج روز در هاوایی خاتمه پیدا کرد، همچنین رکورددار طولانی‌ترین مسافت طی‌شده با هواپیمای خورشیدی شد. اما بعد از فرود در هاوایی معلوم شد که باتری آسیب دیده و هواپیما نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. به‌این‌ترتیب سفرهای دوردنیای سولار ایمپالس ۲ متوقف شد.

سولار ایمپالس 2 دوباره آماده سفر شد

بعد از حدود یک سال تیم سولار ایمپالس توانستند هواپیما را تعمیر کنند و در حال حاضر این هواپیما ۱۳ پرواز آزمایشی را در هاوایی با موفقیت پشت سر گذاشته است. این هواپیمای خورشیدی همچنین امتحان خود را در پروازهای آموزشی متعددی که با خلبانی آندره بورشبرگ و برتراند پیکارد داشته، به‌خوبی پس داده.

سولار ایمپالس 2 دوباره آماده سفر شد ‌ ‌ ‌

حالا تیم سولار ایمپالس ۲ حالا آماده‌ است که سفر دور دنیای خود را در امتداد اقیانوس آرام ادامه دهد. هواپیما به خلبانی پیکارد در هاوایی از زمین بلند می‌شود و به مقصد فونیکس، سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس یا ونکوور سفر خود را آغاز می‌کند. تنوعی که در مسیرهای پرواز وجود دارد، امتیاز بزرگی برای این تیم است و دست آن‌ها را برای انتخاب مسیر مناسب با توجه به شرایط آب‌وهوایی باز می‌گذارد. فعلا تنها موضوع مهم برای تیم، باز کردن دریچه‌ای برای پرواز به آمریکای شمالی است.

پیکارد به‌عنوان مدیر پروژه‌ی سولار ایمپالس در یک نشست مطبوعاتی گفته: "مهم‌ترین هدف این ماجراجویی رسیدن به غیرممکن‌ها، آن هم با این تکنولوژی جدید و پاک است." اما تیم سولار ایمپالس در نظر دارد با پیش‌برد این پروژه "عموم مردم را برای استفاده از انرژی پاک برای مصارفی مثل حمل‌ونقل، نورپردازی، گرمایش و سرمایش و… در زندگی روزمره‌شان تشویق کند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج