۳۲۰۲۱۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نرخ تورم در فروردین ماه

مرکز آمار ایران، نرخ تورم در دوازه ماهه منتهی به فروردین ماه امسال را ۱۰.۸ درصد اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه سال ۹۵ نشان می دهد شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ به عدد ۲۲۳.۸ رسیده که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۷.۷ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۸.۵ درصد) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اسفندماه ۱۳۹۴ (۱۱.۳ درصد) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۶۱.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۵۹.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۹.۵ درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹.۳ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اسفندماه ۱۳۹۴ (۹.۷ درصد) کاهش داشته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در فروردین ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۱۱.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۷ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل، این گروه ۱۱.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۴ (۱۲ درصد) کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسماعیلی

      نرخ تورم . نرخ تورم . و اعلام نرخ تورم بیشتر مردم را عصبی میکند. نرخ تورم زمانی برای مردم جالب و خوب است که اقتصاد وگرانی اجناس کنترل و ثبات قیمتها حفظ شود. وقتی دولت محترم خود قیمتها را افزایش میدهد چه توقعی از بخش خصوصی داشته باشیم؟ وقتی آب و برق و گاز و فرآورده های نفتی هرشش ماه یکبار به انحا مختلف دچار غییر مثبت میشود نباید بخش تولید و بخش خصوصی اجناس و تولیدات خود را افزایش دهند؟ با افزایش اینها که گفته شد چرا دولت محترم هرماهه نرخ تورم را کمتر از قبل اعلام میکند؟

    • هموطن

      تمام اين آمارها سياه کاريه ؟
      تمام نرخ خدمات و کالا در هر زمينه که دلتان بخواهد نسبت به ماه گذشته حتى سال گذشته افزايش داشته !
      اين آمارهايکه اعلام ميشه در ديکتاتورى کامل و فضاى مميزى شده مى باشد!
      من فکر نمى کنم که مردم کشورم اينقدر احمق باشند که اين چرنديات را گوش دهند !
      معيارتان چيست اگه سبد مصرفى کالاى اساسيست که همه ميدانند خون مردم را با افزايش قيمت پايمال کرديد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج