جاباما
۳۲۳۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

امروزه تغييرات زيادي در حال و هوای خانه‌ها ايجاد شده و فضاها از حالت‌هاي رسمي و خشك گذشته به سمت محیط‌هایی راحت‌تر و غيررسمي‌تر رفته‌اند.براي مثال، اتاق‌هاي پذيرايي رسمي و پرتكلف جاي خود را به اتاق‌هاي نشيمن گرم و خودماني داده‌اند


دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

برترین ها: بهترين خانه‌ها، خانه‌هايي هستند كه نه تنها در اتاق خواب، سرويس بهداشتي و فضاي بازي طراحي شده براي كودكان، بلكه در سرتاسر خانه از كودكان استقبال شود و جايي براي آنها باشد. امروزه تغييرات زيادي در حال و هوای خانه‌ها ايجاد شده و فضاها از حالت‌هاي رسمي و خشك گذشته به سمت محیط‌هایی راحت‌تر و غيررسمي‌تر رفته‌اند. براي مثال، اتاق‌هاي پذيرايي رسمي و پرتكلف جاي خود را به اتاق‌هاي نشيمن گرم و خودماني داده‌اند كه اعضاي خانواده ساعاتي از روز را در آن جا دور هم جمع مي‌شوند.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

همچنين اتاق‌هاي غذاخوري رسمي كه تنها سالي ۲ تا ۳ بار از آنها استفاده مي‌شد، ديگر طرفدار زيادي ندارند و به جای آن از فضاهاي غذاخوري ساده و راحت در گوشه‌ای از آشپزخانه يا قسمتي از فضاي نشيمن استفاده مي‌شود. اين اتفاق نو و تازه كه امروزه در خانه‌ها رخ داده است، در حقيقت منعكس كننده ديدگاه جديد خانواده‌ها از زندگي روزمره است. حتی طراحي و توليدات مبلمان نيز با توجه به این تغییرات، به سمتی می‌رود كه براي تمام اعضاي خانواده در هر سني و با هر سليقه‌اي کاربرد داشته باشد.

دکوراسیونی مطابق سلیقه همه اعضای خانواده

پل زدن بين سنين مختلف در دكوراسيون خانه و تدارك ديدن دكوراسيوني كه براي افراد با سنين گوناگون مناسب باشد كار دشواري به نظر می‌آید، اما در حقيقت بسيار ساده است.

• برخي از ويژگي‌ها را افراد در هر سني مي‌پسندند. مثلا، افراد در هر سني كه باشند از كودك يا مسن، مبلمان و وسايل راحت، فضايي سازمان يافته و مرتب با نورپردازي زیبا و مجهز به سيستم تهويه مناسب و ايده‌آل را دوست دارند و در چنين فضايي احساس رضايت و آرامش مي‌كنند. بنابراين براي اينكه تمام اعضاي خانواده شما در تمام قسمت‌هاي خانه احساس آرامش و راحتي كنند، باید اين موارد در دكوراسيون اعمال شود.

• برای اینکه همه افراد خانواده از دکوراسیون «منزل» راضی باشند، می‌توانید از رنگ يا رنگ‌هاي مورد علاقه خود، براي عناصر بادوام و اصلي در دكوراسيون استفاده كنيد و رنگ‌هاي متنوع و شاد ديگر را به عنوان چاشني در قالب اكسسوري‌ها به دكوراسيون بیافزایید تا اعضاي خانواده شما هر يك بتوانند رنگ مورد علاقه خود را در دكوراسيون خانه بيابند و از تماشاي آن لذت ببرند.

• تدارك ديدن فضاهاي ذخيره سازي در انواع مختلف و به ميزان كافي در دكوراسيون طوري كه بتواند فضاها را سازمان يافته و مرتب نگهدارد يك امر ضروري است.

• به هر يك از اعضاي خانه باید بخشي را اختصاص دهيد كه بتواند به انجام فعاليت‌هاي فردي خود بپردازد و در آن فضا كاملا سليقه شخصي خود را پياده كند. به اين صورت مي‌توانيد خانه‌اي داشته باشيد كه پاسخ‌گوي نياز تك تك اعضاي خانواده شما باشد.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

والدين و كودكان مي‌توانند از يك فضا به طور مشترك استفاده كنند. مثلا با قراردادن يك ميز و صندلي كودكانه و سبك كه به راحتي قابل حمل باشد، در يك اتاق نشيمن، مي‌توانيد فضا را براي استفاده كودك‌تان نيز آماده كنيد. همچنين با در نظر گرفتن فضاهاي ذخيره‌سازي متعدد و توكار، اين موقعيت پيش مي‌آيد که هم اشياء و وسايل مورد استفاده بزرگسالان و هم اسباب‌بازي‌هاي كودكان به شكل سازمان يافته‌اي در دسترس اعضاي خانواده قرارگيرند.

اتاق نشيمن:

ايده‌آل‌ترين اتاق نشيمن فضايي است كه تمام اعضاي خانواده در سنين مختلف از بودن در آن احساس رضايت و راحتي كنند و در كمال آرامش و تفاهم به انجام فعاليت‌ها، سرگرمي‌هاي گروهي يا شخصي در كنار هم بپردازند. همچنين بهترين و كامل‌ترين اتاق نشيمن، فضايي است كه مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي متنوع از قبيل تماشاي تلويزيون، مطالعه، بازي، انجام تكاليف و كارهاي هنري و همچنين گفت‌وگويي دوستانه در آن قابل انجام باشد.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

گاهي اوقات انجام اقداماتي مبتكرانه مي‌تواند فضا را در عين كودكانه بودن، موردپسند بزرگسالان نیز قرار دهد. براي مثال در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه قرار دادن مجموعه‌اي از حروف الفبا به اشكال و رنگ‌هاي متنوع روي ديوار اتاق نشيمن، جلوه‌اي ايجاد كرده است كه هم براي كودكان و هم براي بزرگسالان جذاب و خوشايند است.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

در این تصویر، قاليچه‌هاي رنگارنگ با طرحي كودكانه همراه با كاناپه و كوسن‌هايي رنگارنگ و تابلوي نقاشي بر ديوار احساسي در فضا خلق كرده است كه هم براي كودكان و هم براي بزرگسالان دوست داشتني و دلنشين است.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

تدارك ديدن اين نيمكت زيبا با تشكچه و كوسن‌هاي نرم و گرم، فضايي مناسب براي كتاب خواندن مادري براي فرزندش فراهم كرده است. البته اين فضا پس از چند سال، زماني كه كودك خواندن بياموزد، مي‌تواند جایی برای مطالعه و درس خواندن خود کودک محسوب شود.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

در اين تصوير يك فضاي غذاخوري را مشاهده مي‌كنيد در آن تمام شرايط براي دور هم جمع شدن اعضاي خانواده و به‌خصوص حضور كودك فراهم است. صندلي‌هاي كوتاه و راحت و فضاهاي ذخيره‌سازي متعدد، محیطی مرتب و سازمان‌يافته به وجود آورده که مناسب براي كودكان و بزرگسالان است.

آشپزخانه:

كودكان هم مانند شما زمان زيادي از روز را در آشپزخانه سپري مي‌كنند. آنها وقتی كه بسيار كوچك هستند دوست دارند نزديك شما باشند و تمام زمانی را که در آشپزخانه هستید آنها را در کنار خود دارید؛ همچنين وقتي كمي بزرگ‌تر مي‌شوند و قد مي‌كشند، علاقه زيادي در بلند كردن در قابلمه و دزدكي سرك كشيدن به غذا دارند. بنابراین شما بايد پتانسيل‌هاي آشپزخانه‌تان را به حداكثر برسانيد و فضا را طوري چيدمان كنيد كه براي حضور كودك مناسب باشد؛ به نحوي كه كودك زير دست و پا نماند و بتواند به انجام كارها و سرگرمي‌هاي خاص خود در كنار شما بپردازد. فضاهايي از قبيل جزيره آشپزخانه، كنج صبحانه خوري و كانتر اوپن آشپزخانه معمولا فضاهاي امني براي كودكان هستند كه به دور از اجاق گاز و مناطق خطرناك بتواند به انجام تكاليف يا نقاشي در كنار شما بپردازند. اختصاص دادن قسمت كوچكي از سطح كانتر، يك كشو براي قرار دادن مداد رنگي‌ها و ديگر وسايل مخصوص كودك و همچنين يك صندلي راحت مي‌تواند فضايي مناسب و كامل در آشپزخانه براي كودك به وجود بياورد.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

در اين خانه، با قرار دادن ميز و صندلي كوتاه و مناسب، كنجي دنج براي كودك فراهم شده است. طوري كه كودك بدون اينكه مزاحمتي براي مادر خود ايجاد كند، به نقاشي كردن و سرگرمي‌هاي خاص خود مي‌پردازد. همچنين براي جلوگيري از شلوغي و ريخت و پاش، كابينت كنار اين ميز و صندلي، براي قراردادن اشياء لازم براي فعاليت هنري كودك از قبيل دفتر نقاشي و مداد رنگي‌ها و... اختصاص داده شده است.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

اینجا درست كنار آشپزخانه، فضايي تدارك ديده شده است كه اعضاي خانواده و به‌خصوص كودكان مي‌توانند زمان خود را كنار افرادي كه مشغول كار در آشپزخانه هستند بگذرانند. اين فضا به سادگي با قراردادن يك كاناپه راحت، يك ميز چوبي كوچك و يك ميز كامپيوتر در كنج، به همراه تعداد زيادي قفسه و فضاي ذخيره‌سازي به وجود آمده كه البته حضور اين پنجره نیز وسعت زيادي به اين فضا بخشيده است.

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

كودكان علاقه زيادي دارند وقتی كه مادر مشغول آماده‌سازي غذاست به او كمك كنند. از اين رو ظروف و ابزار لازم براي آماده‌سازي غذا را در كشوها و كابينت‌هاي پايين و كوتاه كه دسترسي كودك به آنها راحت است قرار دهيد تا او بتواند ظروف و ابزاري را كه شما نياز داريد برايتان بياورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج