۳۲۵۲۹
۱۲ نظر
۵۰۵۴
۱۲ نظر
۵۰۵۴
پ

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

آنها مقاوم ترین سازه های بشری هستند که باید در مقابل سیلاب و توفان استقامت به خرج دهند و برای آسایش آدمی سالم بمانند. پل هایی از جنس چوب و سنگ آنقدر توانایی داشته اندکه توانسته اند قرن ها سالم بمانند.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

همشهری سرنخ: آنها مقاوم ترین سازه های بشری هستند که باید در مقابل سیلاب و توفان استقامت به خرج دهند و برای آسایش آدمی سالم بمانند. پل ها، این سازه های مقاوم، همیشه وسیله ارتباطی هستند که روی رودخانه ها خیمه می زنند تا مردم بتوانند به راحتی از سویی به سوی دیگر بروند.

پل هایی که به تنهایی چیزی که فکر می کنند آرامش و راحتی مردم است. آنها توانسته اند قرن ها در مقابل ناملایمات طبیعی و بشری سالم بمانند و حالا نظاره گر نگاه تحسین آمیز افرادی باشند که با احترام قدم روی آنها می گذارند.

پل پنته وکیو

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

شهر فلورانس ایتالیا یکی از قدیمی ترین پل های جهان را در دل خود جای داده است. پلی به نام پنته وکیو که یکی از مشهورترین نقاط گردشگری ایتالیا هم به حساب می آید. این پل قوسی شکل اولین بار با چوب ساخته شد اما در سال ۱۳۳۳ میلادی در اثر سیل و طغیان رودخانه به طور کامل تخریب شد.

۱۲ سال بعد از ساخت پل جدید، روی قسمت های ویران شده که از جنس چوب بودند، پایه هایی از سنگ ساخته شد. شهرت و جذابیت این پل بیش از همه به خاطر وجود غرفه های مختلف تجاری از رستوران گرفته تا قصابی و لوازم هنری و سوغاتی است.


پل برج لندن

طراحان این پل، ولف باری و هوراس جونز، توانستند در سال 1894 میلادی آن را تکمیل کنند. این پل که از روی رودخانه تایمز می گذرد یکی از مشهورترین نمادهای شهر لندن است.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

ساخت این پل با ۴۳۲ کارگر ۸ سال طول کشید و برای ساخت دو پایه این پل از ۷۰ هزار تن بتن و ۱۱ هزار تن فولاد استفاده شد. پل برج لندن با ۸۰۰ فوت طول در قسمت های پایین رودخانه تایمز ساخته شده است. در آن زمان هایی که حمل و نقل هوایی وجود نداشت و کالاها به کمک کشتی به لندن می رسید این پل ۵۰ بار در روز بالا برده می شد تا کشتی ها بتوانند به راحتی عبور کنند.


پل چارلز

رودخانه ویتا از اوایل قرن 15 میلادی زندگی مسالمت آمیزی با پل چارلز دارد. این رودخانه در سال 1493 میلادی بود که به تصمیم پیتر پارلر احترام گذاشت و اجازه داد برای راحت تر شدن رفت و آمد مردم، این پل را بر رویش بسازند.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

این پل یکی از قدیمی ترین پل های جهان است که با ۵۱۵ متر طول و ۹/۵ متر عرض در شهر پراگ خودنمایی می کند.

هنرمند طراح این پل هیچ وقت نتوانست قدم روی این پل بگذارد و چند سال قبل از تکمیل پل چشم از جهان فروبست اما پل تاکنون سرپا مانده و با اینکه دو بار در سال های ۱۷۸۴ و ۱۸۹۰ میلادی به خاطر سیل تا پای تخریب پیش رفته اما مقاومت کرده تا دوباره به دست اهالی شهر بازسازی شود.


پل وست مینستر

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

یکی از پل هایی که از سال ۱۷۶۹ میلادی روی رودخانه تایمز لندن جا خوش کرده پل معروف وست مینستر است که در کنار کاخ وست مینستر، کلیسای وست مینستر، ساعت محبوب بیگ بن و همچنین چرخ و فلک لندن یکی از آثار ماندگار و زیبای شهر لندن به حساب می آید.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس


پل بروکلین

پل بروکلین را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین پل های مدرن و معلق دنیا نام برد. این پل که در فاصله سال های 1870 تا 1883 میلادی ساخته شد سرنوشتی مانند پل چارلز پراگ دارد.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

مهندس آلمانی تبار این پل که «جان آئوگوستس روئبلینگ» نام داشت هیچ وقت نتوانست نظاره گر تکمیل این پل باشد و با مرگش در اثر سانحه ای که هنگام ساخت پل اتفاق افتاد، مسوولیت ساخت آن را به گردن پسرش واشنگتن انداخت اما واشنگتن جوان مشکل لکنت زبان داشت و بیان دستورات برایش خیلی سخت بود، برای همین «امیلی وارن روئبلینگ» مادر واشنگتن و همسر مهندس آلمانی طراح تصمیم گرفت تمام مدت سر کار حاضر باشد و دستورات واشنگتن را به کارگران منتقل کند.

این پل که با طول ۱۸۲۵ متر جزیره منتهن را به همسایه اش محله بروکلین وصل می کند با هزینه ای بیش از ۱۵ میلیون دلار ساخته شد اما پیچیدگی سازه پل باعث شد در طول ۱۳ سال ساختش جان ۲۰ نفر از کارگرانش را بگیرد.


پل ریچموند

شهر لندن بیشتر پل های قدیمی را در خود جای داده است، در کنار پل های برج لندن و وست مینستر پل سنگی ریچموند هم روی رودخانه تایمز ساخته شد تا مرکز شهر را به بخش جنوب غربی وصل کند.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

این پل در طول سه سال و در سال ۱۷۷۴ تا ۱۷۷۷ میلادی با هنرنمایی دو مهندس جوان به نام های «جیمز پین» و «کنتون کاز» ساخته شد و پابرجا ماند. لندنی ها معتقدند سرنوشت این پل با عدد ۳ گره خورده چون بازسازی و تعریض این پل باز هم در طول سه سال و در سال های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۰ میلادی انجام شد.


پل پونته پیترا

پونته پیترا در زبان ایتالیایی به معنای پل سنگی است. این نام را مردم این کشور به پلی رومی و قوسی شکل دادند که 100 سال پیش از میلاد مسیح روی رودخانه «آدیجه» در شهر ورنا ساخته شد.

این پل در میان جاده و یا پوستومیا که از جنوا تا گذرگاه برنر امتداد داشت ساخته شد. پونته پیترا در اصل در کنار پل دیگری به نام پونس پوستومیوس ساخته شد. دو سازه که هر دو سمت راست رودخانه را با تئاتر رومی در کرانه شرقی مرتبط می ساختند.

مقاوم ترین پل های تاریخ را بشناسید +عکس

هر دو پل از آجر و تراورتن ساخته شده بودند. پل پونته پیتر ۱۲۰ متر طول و ۵ قوس دارد که نزدیکترین قوس به ساحل سمت راستی رودآدیجه، در سال ۱۲۹۸ میلادی بازسازی شد. آوریل ۱۹۴۵ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان هنگام عقب نشینی، چهار قوس از پل پونته پیترا را منفجر کرد که در سال ۱۹۵۷ و با استفاده از مصالح اصلی بازسازی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      ا بچه ها عکس مریم سراوانی رو پل وست مینستر

      پاسخ ها

      • ladytak91

        آره بلاخره قیافشو زیارت کردیم!!!!!!!!!!!!!!1

    • MOHSEN

      مجموعه پل هاي33پل خودمون هم برگ چقندر بودن ديگه............نه
      مجله يكم ايران ستايي كن لطفآ.

      پاسخ ها

      • مریم سراوانی

        البته من در حال مذاکره با مجله هستم که یه کم افقانستان ستایی بکنه بعد بره سراغ 33پل.....

      • نگين

        حالا خودتو اذيت نكن ايشالله خودت مجله ميزني تومجلتم فقط از ايراني ها بنويس

    • الیس

      خوبه
      راضی ام

    • بدون نام

      سی وسه پل جا افتاده

    • مریم سراوانی

      من تو فرانسه مجله دارم

    • فري

      `پلي كه از زيرش آب نره كه پل نيست حتي سي و سه پل باشه.

    • Faghat khoda

      نميدونند مقاومترين پل جهان در ايران و در مازندران قرار دارد.اين پل از لحاظ استحكام جزء ٣پل برتر جهان است.اين پل ،پل وِرِسك نام دارد و در مازندران،سوادكوه و در روستاي عباس آباد(ورسك) واقع است.اين پل تنها پل ارتباطي خط راه اهن شمال به جنوب ميباشد.با قدمت ٣٥ سال

    • استار

      اين كه چيزي نيست، روي جوب جلوي در خونه مادر بزرگ من يه پل آهني هست، از زماني كه مامانم بچه بوده اونجا بوده. تازه هر روزم كلي موتور از روش رد ميشه.اونو يادشون رفته بزنن تو مجله.

    • سعید

      سلام
      ما تو کشورمون پلهای معتبر جهانی داریم که قدمتشون چند برابر تاریخ خیلی از همون کشورهاست بی انصافی که مرغ همسایه غاز باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج