جاباما
۳۲۵۳۶۷
۲۴ نظر
۵۰۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۴
پ

جزییات حادثه دبستان معراج اهواز

مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیاتی از برخورد والدین یك دانش آموز اهوازی با مدیران دبستان دخترانه معراج در شهرستان اهواز اعلام كرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیاتی از برخورد والدین یك دانش آموز اهوازی با مدیران دبستان دخترانه معراج در شهرستان اهواز اعلام كرد.

محمد تقی زاده اظهار كرد: حادثه برخورد فیزیكی والدین یك دانش آموز با مدیران این مدرسه كه هفته گذشته رخ داد یك حادثه معمولی بوده كه برخی رسانه ها بیش از حد آن را بزرگ كردند.

وی اضافه كرد: هفته گذشته دو دانش آموز دختر دبستان معراج اهواز در بیرون از مدرسه با هم درگیر لفظی پیدا كردند كه یكی از آنان موضوع درگیری را به یكی از معلمان مدرسه گزارش می دهد.
وی گفت: معلم یاد شده در این زمینه به دانش آموز خاطی تذكراتی را داده كه موضوع از طرف دانش آموز به خانواده منتقل می شود.

وی اضافه كرد: روز بعد از ماجرا مادر، عمه و شوهر عمه دانش آموز یاد شده به مدرسه مراجعه كرده و خواستار معرفی دانش آموزی شدند كه با فرزند آنان مشاجره لفظی داشته است كه مدیران دبستان از این كار امتناع می كنند.

تقی زاده گفت: پس از پافشاری مدیران مدرسه برای معرفی نكردن دانش آموز به آنان مادر و عمه دانش آموز با مدیران دبستان معراج درگیر می شوند و دو معلم و معاون دبستان از سوی این مادر و عمه دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: بلافاصله موضوع از سوی آموزش و پرورش در محاكم قضائی اهواز پیگیری و با دستور مقام قضائی دو فرد خاطی ( مادر و عمه دانش آموز) دستگیر و بازداشت می شوند.

وی گفت: دو فرد یاد شده به دلیل زن بودن با قید وثیقه آزاد شده ولی موضوع پرونده قضائی آنان به قوت خود باقی است و بزودی رای قضائی آن نیز صادر خواهد شد.

مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان با انتقاد از برخی بزرگ نمائیها در این خصوص گفت: این موارد در تمام كشور اتفاق می افتد و در مواردی در سالهای قبل و در استانهای دیگری غیر از خوزستان حتی معلمان فداكاری هم كشته شده اند ولی به اندازه این موضوع بزرگ نمائی نشده اند.

وی گفت: والدین دانش آموزان باید قدردان زحمات معلمان باشند زیرا معلمان هستند كه آینده جامعه را با تربیت فرزندان آنان رقم می زنند و اینگونه برخوردها ممكن است در انگیزه معلمان برای تربیت نسلهای آینده تاثیر منفی بگذارد.

وی در پایان گفت: از رسانه ای كه این موضوع را بزرگ نمائی كرده است بزودی در محاكم قضائی شكایت خواهیم كرد.
دبستان دولتی معراج با ۳۹۷ نفر دانش آموز در منطقه چهارم اهواز واقع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه معلم بوده این بلاروسرش اوردن اگه دانش آموزی که بادختراینا دعواکرده رومعرفی میکردن خدامیدونه چه بلایی سرش میومد،دمشگرم معلی که به جای شاگردش کتک خورده

    • علي

      بايد قبول كنيم از زمانيكه تحصيل و درس و مدرك بي ارزش شده معلم ها هم اون ارزش و جايگاه و اعتبار اوليه رو در فرهنگ ما از دست دادند

      پاسخ ها

      • ناصر

        نظر علی جان ، وقتی در کشور ما لیسانس ها و فوق لیسانسها بی کار هستند . وبه جوانان واشتغال آنها توجهی نمی شود ،کتکش را هم مدرسه و معلم میخورند

    • بدون نام

      به معلماتون ارزش بدین تا کسی جرات چپ نگاه کردن را نداشته باشد

    • بدون نام

      با این توجیه مسخرش

    • محمد

      جناب مدیر کل چرا ناراحتی ؟
      یعنی باید مدیر مدرسه را می کشتند؟
      یعنی حمله به مدرسه وکتک کاری از نظر شما عادی است؟
      قداست مدرسه شکسته شده جایگاه معلم تضعیف شده

      پاسخ ها

      • محسن

        واقعا همینطوره

    • محمد

      جناب مدیر کل چرا ناراحتی ؟
      یعنی باید مدیر مدرسه را می کشتند؟
      یعنی حمله به مدرسه وکتک کاری از نظر شما عادی است؟
      قداست مدرسه شکسته شده جایگاه معلم تضعیف شده

    • بدون نام

      بعضی از مدیران و ناظمان مدارس دانش آموزان را به جاسوسی از یکدیگر تشویق می کنند که به قول خودشان بچه ها بهتر کنترول کنند اگر بچه ای خرج از مدرسه با هم هر مشکلی که داشته باشند به مدیر مدرسه مربوط نمی شود چون خارج ار حیطه وظایف اوست حال فرض بر این که این معلم محترم خواسته کمکی کرده باشد بهتر بود خانواده دانش آموز را فرا میخواند ومشکل را با آنها مطرح میکرد چنین اتفاقی برای فرزند من در خارج از مدرسه پیش آمد وقتی دانش آموز خبر چین به ناظم مدرسه خبر داد ومدیر مربوطه بچه من را باز خواست کرد با من هم تماس گرفت من رفتم مدرسه خیلی مودبانه به مدیر مربوطه گفتم تشکر میکنم از اینکه خارج از وظایف خودت به فکر بچه ها هستی ولی شما نباید بچه ها را به جاسوسی از یکدیگر تشویق می کردید و راه های مناسب تری را به برای ارتباط بهتر با دانش آموزان پیشنهاد کرد ایشان هم قبول کردند و از آن روز به بعد بچه من می گفت بابا خانم دیگه حرف هیچکسی را قبول نمی کند و مشکل کاملا حل شد .

    • بدون نام

      من اگه جای اون معلنا باشمبه هیچ عنوان رضایت نمیدم و با کمک وکیل با هر هزینه پدر اون مهاجم رو در میارم.

    • بدون نام

      من نمی دانم وقتی بیرون از مدرسه بین دو دانش آموز مشکلی بوجود می آید چرا معلم باید خودش را در گیر این موضوع کند که جزء وظایف ایشان نیست اگر هم می خواست کار کند به عنوان یک نفر بی طرف خانواده هر دو را خبر میکرد ومشکل را با آنها در میان میگذاشت به نظر من معلم مقصر این اتفاق است .

    • اسماعیل

      واقعا اتفاقی عادیه معلم کتک میخوره زیاد مهم نیست خیلی راحت قضیه تموم شد رفت

    • بدون نام

      به عنوان یک خوزستانی ازاین واقعه احساس شرم میکنم

    • ناشناس

      بایدحال این مادر وعمه بی تربیت حسابی جا بیادتافکرنکنن مدرسه جای قداره کشیه.خدامیدونه چه فرزندناخلفی تحویل جامعه بدهند....

    • حسین

      چقدر هم حادثه معمولی بود!!!! از بی عرضگی آموزش وپرورش ونهاد های مرتبط است که هر کسی به خود جرأت می دهد وارد محیط مقدس مدرسه شود،خب اون خانواده هم می توانست از طریق محاکم قضایی ماجرا را پی گیری کند.حداقل آموزش وپرورش همانطور که نسبت به تنبیه یک دانش آموز واکنش نشان می دهد وتا معلم بیچاره را شهره عام وخاص نکند دست بردار نیست در این ماجرا هم دخالت مؤثر تری نشان دهد وسعی نکند آخرش با رضایت از معلمین قضیه را سرهم بیاورد.

    • بدون نام

      تا نباشد چیزکی ،مردم نگویند چیزها
      باید انقدر احترام معلم در جامعه بالا بره که مردم جرات نکنن نگاه چپ بکنن

      خبار روز » حوادث
      فشردن گلوی معلم زن توسط ولی دانش‌آموز
      اولیای یک دانش‌آموز در شهر اهواز با حمله به مدرسه‌ای دخترانه اقدام به ضرب و شتم معلم کردند، آموزش و پرورش استان خوزستان جزییاتی را از این ماجرا اعلام کرد.
      خبرگزاری تسنیم: صبح امروز خبری مبنی بر حمله اولیای یک دانش‌آموز به مدرسه‌ای دخترانه در اهواز و ضرب و شتم معلم منتشر شد.

      بیژن ایروانی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان درخصوص حادثه رخ‌داده در یکی از مدارس دخترانه اهواز می‌گوید: چند روز گذشته در یکی از مدارس دخترانه شهر اهواز بین دبیر ورزش و یکی از دانش‌آموزان اختلافی پیش آمد.

      وی در پاسخ به این پرسش که اختلاف پیش‌آمده چه بود و آیا معلم اقدام به ضرب و شتم دانش‌آموز کرده است، گفت: این‌گونه نیست. این اختلاف و مشکلات بین معلم و دانش‌آموز بسیار رخ می‌دهد، اما پس از این ماجرا، خانواده دانش‌آموز (مادر و خاله) به مدرسه مراجعه کرده و اقدام به ضرب و شتم و فشردن گلوی معلم می‌کنند.

      رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که در خبرها آمده که اولیای مرد اقدام به ضرب و شتم معلم کرده‌اند، عنوان کرد:‌ پدر دانش‌آموز نیز به مدرسه آمده بود، اما مادر او اقدام به ضرب و شتم معلم کرده است.

      وی در پاسخ به این پرسش «مقنعه معلم نیز از سر او کشیده شده یعنی کشف حجابی نیز صورت گرفته است؟» ادامه داد:‌ آن‌گونه که معلم به رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز گفته، این اتفاق رخ نداده است، اما برخی از همکاران او می‌گویند که علاوه بر کتک زدن معلم، مقنعه و حجاب او را نیز کشیده‌اند.

      ایروانی با بیان «هم‌اکنون این موضوع دارای اهمیت است که چگونه خانواده یک دانش‌‌‌‌آموز می‌توانند به مدرسه حمله کنند و معلم را مورد ضرب و شتم قرار دهد»، گفت: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است و اولیای دانش‌آموز بازداشت شدند، اما به‌دلیل آنکه زن بودند قاضی با قرار وثیقه حکم آزادی آنها را صادر کرده است.

      وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ حال معلم مساعد است و هم‌اکنون وی در مدرسه حضور دارد.

    • بدون نام

      متاسفانه بی حرمتی و بی ادبی توسط دانشجویان ب ای اساتید پیر و جاافتادشان نیز گاهی انجام می شودحرمت کوچک و بزرگی، شاگرد واستادی، فرزندی و والدینی از بین رفته است.این یعنی شروع سقوط اخلاقی و اجتماعی که از هر فقری بدتر است

    • رض از آبادان

      خواشمنداست شماهاکه نبودین بی خودی پیام ندین هرکی برا خودش داره نظر میده دریغ از دانستن ماجرا شاید شماها همان شوهر خواهر بودین که شیفتش بوده میخواسته خواهر زنشو برسون به مدرسه برای ماجرا اتفاقی وارد قضیه شده...آخه بگین کی حوصله درگیری داره اونم شوهر عمه خیلی خنده داره...

    • محسن

      تا وقتی که ارزش معلم به جای خودش نرسه این قضایا عادیه

    • علی

      جناب مدیر کل خیلی بیجا کردند باید تاسف خورد به حال مدیر کلی که اینقدر بی مبالات وبی مسئولیته که حادثه ای به این مهمی یا بهتر بگم فاجعه را اینگونه میبینند حتما باید مثل حادثه بروجرد معلم چاقو می خورد تا ایشان یه تکانی به خودشان میدادند

    • شاهرخ

      پدرمن. هفتاد سالشه اول برای معلمش قران می خونه بعدپدرومادر وبقیه رفتگان به ماهم یاد داده معلم جایگاه والایی داره وماهم به بچه هامون معلم روبه چشم بالاتر ازپدر ومادر نگاه می کنیم کاربسیار زشتی انجام دادن. اول اینکه ان ها بچه بودن ونباید در دعوای بچه کانه این طور وارد شد بعدمعلم گناهی نداشته

    • اوس تقی بازنشسته

      مدیران مدارس باید ظرفیتها ی لازمه را داشته باشند و باسعه صدر واحاطه برموضوعات تربیتی انگونه برخوردی داشته باشند که طرف مقابل سریعا جذب برخورد مدیر وسایرکارکنان اعم از معاون برورشی واموزشی شوند و کارشناسانه قضایا را فیصله دهند و موضوعات داخله مدرسه به رده های بالا منعکس نگردد تا خدای ناکرده محورهای اداری دیگر درگیر قضایای مدارس نشوند که انعکاس مسایل مدارس درجامعه بطورمعکوس مطرح شودتاازکاه کوه ساخته شود وچهره مدیران مدارس و سازمان جریحه دارشود. با اولیای دانش اموزان بیامبرانه برخورد شود تانتایج مطلوبی عاید همه گردد. من ا....... التوفیق.

    • بدون نام

      من این خبر رو از رادیو شنیدم که با دانش آموزان شاهد ماجرا مصاحبه کرده بودن
      شوهر خاله دانش آموز تمام معلمان رو مورد ضرب و شتم قرار میده و از عمل بی شرمانه ش با ناظم چیزی نگم بهتره و مقنعه معلما رو از سرشون میکشه
      مسئولین هیچ دلجویی از معلمان نکردن هیچ مدیر مدرسه گفت اجازه مصاحبه بهشون ندادن
      اخبار رادیوی سراسری که مصاحبه جعلی نمیسازه و پخش کنه !!!!

    • لیلا

      واقعاً که من نمیدونم چه چیزی بوده که این قدر مادرو عمه رو حساس کرده ولی هر چی بود باید مودبانه مسئله رو حال میکردن نه این که معلوم بزنن یعنی چی چی رو میخواستم با این کارشان ثابت کنن واقعا برا مادره این دانش آموز متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج