۳۲۵۹۶
۶ نظر
۵۰۲۱
۶ نظر
۵۰۲۱
پ

چرا یک ایرانی Audi R۸ V۸ سوار می شود؟

اين روزها خودرو هاي گذر موقت زيادي در ايران مشغول تردد هستند که برخي از آن ها جز خودرو هاي خاص و ابر ماشين ها ، حتي در حوزه جهاني محسوب مي شوند. وارد کردن خودرو گذر موقت قطعا علاقه وافري به خودرو هاي خاص مي طلبد.


چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟


مجله تخت گاز: اين روز ها خودرو هاي گذر موقت زيادي در ايران مشغول تردد هستند که برخي از آن ها جز خودرو هاي خاص و ابر ماشين ها ، حتي در حوزه جهاني محسوب مي شوند. با توجه به محدوديت عبور و مرور ۱ ماهه که به اين دسته از خودرو ها داده شده است ، وارد کردن خودرو گذر موقت قطعا علاقه وافري به خودرو هاي خاص مي طلبد که با وجود تمام اين محدوديت ها يک دستگاه از اين ابر ماشين ها را با هزينه حمل و نقل بالا براي اين مدت کوتاه به تهران منتقل مي کنند. چندي پيش يکي از خوانندگان مجله "تخت گاز" به دفتر مجله تماس حاصل نمود و ما را از وجود خودرو خاص و کمياب خود در ايران مطلع نمود. با هماهنگي هاي انجام شده قرار بر اين شد تا ديدار کوتاهي با اين زيباي آلماني يعني Audi R۸ ۸ سيلندر داشته باشيم.

چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟

کمپاني آئودي که با لامبورگيني داراي شراکت هستند ، در سال ۲۰۰۸ از مدلي پرده برداري کرد که از نظر فني به لامبورگيني گالاردو شباهت داشته باشد و با قيمت کمتر بتواند بازار بيشتري براي خود دست و پا کند. يک سال از توليد R۸ مدل ۸ سيلندر گذشته بود که کمپاني به ضعف قدرت موتور در آن پي برد و پس از آن يعني در سال ۲۰۰۹ گونه ۱۰ سيلندر آن را معرفي کرد. لازم به ذکر است که گونه فیس لیفت آن به تازگی معرفی شده که برای آشنایی با آن می توانید به صفحه اخبار مراجعه نمایید

حال وقتي ديدار با اين کوسه وحشي رسيده است. در خيابان هاي تهران منتظر ورود اين خودرو بوديم که از دور چراغ هاي رانينگ لايت را مشاهده کرديم. شايد اولين نکته قابل توجه در R۸ را بتوان همين موضوع ناميد. نوار Led کشيده شده در زير چراغ هاي آئودي در چند سال اخير تبديل به يک اصل در طراحي هاي آن شده که در تمامي محصولاتش قابل يافت است. علامت کوچک R۸ در بخش داخلي چراغ جلو نشان از حساسيت و توجه ويژه به نکات خاص در اين آئودي خاص دارد. جلو پنجره بزرگ و دهان گشاده نيز همچنان يکي از معيار هاي طراحي در آئودي بوده که ظاهر خاص و اسپرت R۸ هم نتوانسته به آن لطمه اي وارد نمايد. بخش پلاستيکي و مشکي رنگ زير چراغ هاي جلو چهره R۸ را کاملا خشن و اسپرت کرده است که به دليل قرار گرفتن موتور در بخش مياني خودرو نيازي به ورود هوا از آن ها نبوده و از پشت کاملا بسته هستند.

چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟

علامت کوچک Quattro (سيستم ۴ چرخ متحرک آئودي) که در جلو پنجره اين خزنده قرار گرفته است لانچ و حرکت اوليه فوق العاده را به بينندگان گوش زد مي کند. رينگ هاي ۱۸ اينچي و ۵ پره دو تايي اين آئودي ظاهر کاملا اسپرت و تهاجمي به آن بخشيده اند. قسمت ورودي هوا براي موتور در بقل خودرو که تا بالاي ستون عقب کشيده شده ، از جنس فيبر کربن ساخته شده که نقش به سزايي در هرچه زيبا تر نشان دادن R۸ داشته است و رنگ آن که با بدنه سفيد خودرو مورد نظر ما در تزاد است اين زيبايي را دو چندان کرده است. درب شيشه اي موتور که از بالا نماي بسيار جذابي دارد ، حس هيجان و شتاب را در وجود بينندگان تداعي مي کند و با ديدن موتور که عبارت V۸ و آرم آئودي بر روي آن حک شده است هر بيننده اي را به سوپر اسپرت بودن اين خودرو مي رساند. قسمت پشت خودرو با هماهنگي کامل با جلو طراحي شده است و همان روکش هاي پلاستيکي زير چراغ هاي عقب تعبيه شده اند ، با اين تفاوت که در اين جا تنها نقش زيبايي را بر عهده نداشته و خروج هواي گرم نيز از طريق آن انجام مي شود.

چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟

بال عقب R۸ که از داخل کنترل مي شود نيز به زيبايي هرچه بيشتر آن کمک کرده است و وظيفه آيروديناميکي هم به عهده دارد. چراغ هاي بزرگ مستطيل شکل خودرو عقب آن را هرچه پهن تر نشان مي دهد که ظاهري همچون يک خزنده چابک به R۸ بخشيده است. خروجي هاي چهار گانه عقب که فرياد پيشرانه را به گوش همگان مي رساند ، سوپر اسپرت بودن خودرو مقابلمان رويمان را گوش زد مي کند.


چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟

طراحي داخلي

طراحي داخلي R۸ همانند ساير محصولات آئودي از سبک و سياق خاص خود تبعيت مي کند. فرمان آن بر خلاف ديگر خودروسازان در قسمت پاييني صاف طراحي شده تا ورود و خروج را آسان سازد. فرم خاص دريچه کولر نيز بر جذابيت داخلي افزوده و از سادگي و يکنواختي کاسته است. نویگیشن آئودی در بخش میانی داشبورد مرکزی تعبیه شده که با سیستم صوتی خاص و با کیفیت Bang & Olufsen که دارای ۱۲ بلندگو، ساب ووفر مرکزی واقع در داشبورد و آمپلی فایر ۱۰ کاناله و ۴۵۶ وات است تکمیل شده است. وضوح صدا و تفکیک صدا در آئودی R۸ بی نقص است و در مواقعی که صدای پیشرانه برای شما خسته کننده شده است می تواند جایگزین خوبی باشد. صندلی ها به رنگ مارون ‏، با چرم مصنوعی پوشش داده شده که از جنس مطلوبی برخوردار نبوده و با کارکرد حدود ۴۰ هزار کیلومتر دچار افت محسوس کیفی شده اند. البته شرایط نگهداری در آن بی تاثیر نیست و شاید علت این مشکل را بتوان در عدم استفاده از پولیش و واکس مخصوص صندلی جست و جو کرد.


چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟

پيشرانه

پيشرانه R۸ مد نظر ما از ۸ سيلندر V شکل با ۴۱۶۳ سي سي و ۳۲ سوپاپ تشکيل شده است که ۴۲۴ اسب بخار قدرت را بر روي دور ۷۹۰۰ تقديم به راننده مي نمايد. گشتاور حاصل از اين موتور برابر با ۴۳۰ نيوتن متر از دور ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ است که نويد شتاب گيري خوب و بي نقصي را مي دهد. شتاب صفر تا صد براي R۸ برابر با ۶/۴ ثانيه و شتاب صفر تا دويست کيلومتر بر ساعت ۹/۱۴ ثانيه به طول مي انجامد که با توجه به وزن ۱۵۶۵ کيلوگرمي آن قابل توجه است. البته در اين بين نقش گيرباکس ۶ سرعته اتوماتيک آئودي (R Tronic) با قابليت تعويض از پشت فرمان نيز قابل توجه بوده و تعويض سريع و بدون مکس آن مانع از افت شتاب شده است. حداکثر سرعت اعلامي از سوي کمپاني آئودي ۳۰۱ کيلومتر بوده است که براي يک سوپر اسپرت ۱۰۰ هزار دلاري آلماني مطلوب به نظر مي‌رسد. شتاب جانبي قابل تحمل براي خزنده وحشي ما ۹۶/۰ جي از طريق نشريه موتور ترند اعلام شده است که پيچيدن با آن را تبديل به اقدامي جذاب و آسان مي نمايد. با گذراندن یک روز با R۸ جذابیت سوپر اسپرت سواری را در خیابان های تهران تجربه کردیم که البته با توجه به شرایط آسفالت های ایران نگهداری و راندن این خودرو ها نسبت به سایر کشورها ‏، شرایط سخت تری را پیش رو دارد. مشکل دیگر که عملا نگهداری خودروهایی با موتورهای حساس و ضریب تراکم بالا را در ایران غیر ممکن می‌نماید ‏، عدم وجود بنزین با اکتان بالاست که احتراق موتور را با مشکل مواجه می کند ‏، در نتیجه موتور با تنش رو به رو می شود و عملکرد خود را از دست می دهد که با صدا های ناهنجار شاتون‏، سوپاپ و... این مشکل را به راننده گوش زد می‌کند. متاسفانه به دلیل استفاده از بنزین ایران در این خودرو ‏، عملکرد موتور ۸ سیلندر آن مختل شد و امکان آزمودن تست فنی را از ما صلب کرد. در پایان از آقای «عباس بیات» مالک خودرو جهت همکاری با تیم «تخت گاز» سپاسگزاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ahoo

      چون یه عده پولشو دارند بخرند
      پـ نــ پـــ پراید بخره؟!!!!!!!!!!!

    • F them

      چرا يه ايرانى نبايد R8 سوار بشه؟! ايرانى ها بايد بهترين هارو داشته باشند

    • بدون نام

      ایرانی ها توخرج اب ونونشون ودانشگاه زن وبچه هاشون موندن مطمئنا اینا برا غارت اومدن واین پولاروازراه های مشروع بدست نیاوردن.کسیکه بادیدن فقرمردم واین همه بچه خیابانی ککش نمی گزه وسوارماشین هایی بااین قیمت می شه نمی تونه ایرانی باشه

      پاسخ ها

      • مسعود

        چون شما تو پول نون شبت موندی دلیل نمیشه اونی که آئودی سوار میشه حروم خور باشه
        یه عده میتونن بخرن نوش جونشون شما هم سقف ذهنیت یذره بالاتر بود جای پراید بنتلی سوار میشدی

    • رز1

      این مال منه..
      خیلی سرعتش زیاده و شیک و باکلاس
      خیلی دوستش دارم

    • amirreza

      واقعا متاسفم این سوال واقعا تاسف باره طوری میگید ایرانی که انگار ما انسان نیستیم

      کوروش کجایی که ببینی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج