جاباما
۳۲۷۵۹۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اهدای نخل طلای افتخاری به ژان پیر لئو

ژان پیر لئو بازیگر ۷۲ ساله فرانسوی که اولین‌بار توسط فرانسوا تروفو کشف شد، با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری از سوی برگزارکنندگان شصت و نهمین جشنواره فیلم کن تجلیل می‌شود.

آی‌سینما: ژان پیر لئو بازیگر ۷۲ ساله فرانسوی که اولین‌بار توسط فرانسوا تروفو کشف شد، با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری از سوی برگزارکنندگان شصت و نهمین جشنواره فیلم کن تجلیل می‌شود. به این ترتیب، بازیگر فیلم «۴۰۰ ضربه» به صف چهره‌های سرشناسی مانند انیس واردا، کلینت ایستوود، مانوئل دی الیویرا، وودی آلن و برناردو برتولوچی که در سال‌های اخیر موفق به دریافت این جایزه شده‌اند، خواهد پیوست.

اهدای نخل طلای افتخاری به ژان پیر لئو

به گزارش وبسایت رسمی جشنواره کن، بعد از اهدای جایزه نخل طلای افتخاری به انیس واردا در سال ۲۰۱۵ و همچنین کلینت ایستوود، مانوئل دی الیویرا، وودی آلن و برناردو برتولوچی در سال‌های اخیر، حالا نوبت به بازیگر معروف موج نو سینمای فرانسه رسیده است تا با دریافت این جایزه در شصت و نهمین دوره معتبرترین جشنواره سینمایی اروپا مورد تجلیل قرار گیرد.

جایزه نخل طلای افتخاری در جریان مراسم اختتامیه جشنواره امسال در روز ۲۲ مه (دوم خرداد) به ژان پیر لئو اهدا می‌شود. بازیگر ۷۲ ساله فرانسوی امسال با «مرگ لویی چهاردهم» جدیدترین ساخته آلبرت سرا کارگردان اسپانیایی در کن حضور دارد که در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره روی پرده می‌رود. لئو نقش لویی چهاردهم را در این فیلم ایفا کرده است.

لئو را اولین‌بار تروفو کشف کرد؛ زمانی که از او در نقش «آنتوان دونل» قهرمان نوجوان اولین فیلم خود «۴۰۰ ضربه» استفاده کرد. لئو در آن زمان ۱۴ سال بیش‌تر نداشت. به گزارش وبسایت رسمی جشنواره، لئو اولین‌بار در سال ۱۹۵۹ در هیات نوجوانی سرکش و برونگرا بر روی فرش قرمز کن ظاهر شد: «هیجانات ناگهانی او نمایانگر نسیم آزادی‌ای بود که موج نو فرانسه در سینما به ارمغان آورد.»

همکاری لئو و تروفو در مجموعه‌ای از آثار فیلمساز جریان‌ساز موج نو شامل «آنتوان و کولت» (۱۹۶۲)، «بوسه‌های دزدیده‌شده» (۱۹۶۸)، «اتاقی با دو تخت» (۱۹۷۰) و «عشق شتابزده» (۱۹۷۹) ادامه یافت.

لئو در ادامه فعالیت‌های بازیگری خود، همکاری بلند مدتی را با ژان لوک گدار آغاز کرد و در فیلم‌هایی مانند «مذکر، مونث» (۱۹۶۶) و «چینی» (۱۹۶۷) ظاهر شد. او همچنین به عنوان دستیار کارگردان در چندین فیلم گدار از جمله «پی‌یرو خله» با فیلمساز جریان‌ساز فرانسوی همکاری کرد.

او بعدها در فیلم‌هایی مانند «آخرین تانگو در پاریس» ساخته برناردو برتولوچی و «Out ۱» به کارگردانمی ژاک ریوت ایفای نقش کرد.

جشنواره فیلم کن از فردا (۱۱ مه) آغاز به کار می‌کند و تا ۲۲ مه ادامه دارد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج