جاباما
۳۲۸۳۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خوزستان خواب ندارد؛ ممنون عبدالله!

ويسي حال مرد شماره يك فوتبال خوزستان است، كسي كه ميليون ها خوزستاني قلبشان را امروز همراه او كردند تا بر بام ايران بايستد، نگاهي گذرا به زندگي عبدالله ويسي!

ورزش سه: ويسي حال مرد شماره يك فوتبال خوزستان است، كسي كه ميليون ها خوزستاني قلبشان را امروز همراه او كردند تا بر بام ايران بايستد، نگاهي گذرا به زندگي عبدالله ويسي!

اولين باري كه اسم عبدالله ويسي در ايران پيچيد در سال ١٣٦٧ بود، جوان رامهرمزي در تيم مجيد باقري نيا با شماره ١٤ در چارچوب جام حذفي برابر پرسپوليس توانست بدرخشد، ديداري كه شاهين اهواز موفق شد ٣-١ بازي را ببرد ودر نهايت با برد برابر ملوان در فينال شاهين اهواز قهرمان جام حذفي ايران شد تا اولين و تنها قهرماني ويسي به عنوان بازيكن در فوتبال ايران به دست بيايد.

برويم كمي بعدتر:

شايد وقتي عبدالله در رختكن سپاهان بهد از خط خوردن از تيم ملي اشك هايش جاري شد و دلش شكست، هيچكس فكرش را نمي كرد كه ١٦ سال بعد قرار است جوان رامهرمزي با يك مشت جوان كم نام و نشان قله فوتبال ايران را فتح كند و انتقام آن خط خوردن را به گونه اي ديگر از فوتبال ما بگيرد، همان روزي كه ويسي جوان مي گفت من به پسرم شايان قول داده ام برايش سوغاتي بياورم حالا جواب پسرم را چه بدهم؟

وقتي ويسي از جشن در روستايش رودزرد براي دعوتش به تيم ملي مي گفت شايد همه ايران از ناراحتي رودزردي ها ناراحت شده بودند.

برويم كمي بعدتر :

جواني كه موهايش را فرق وسط مي زد، عاشق جيپ سيمرغ آبي رنگ و البته پيراهن اينترميلان بود، مربي گري اش را در تيم فولاد شروع كرد، او در ليگ چهارم كنار فرانچيچ روي نيمكت به عنوان مربي نشست و آن سال فولاد بر بام فوتبال ايران نشست تا عبدالله دومين قهرماني اش را در فوتبال ايران به دست آورد و البته اين بار به عنوان كمك مربي.

پس از آن عبدالله فكر پرواز و نشستن روي نيمكت به عنوان سرمربي بود، او در تيم هاي سيمان بهبهان و فرهنگ رامهرمز سرمربي گري كرد و پس از آن در راه آهن و صبا به عنوان كمك مربي سابقه حضور در ليگ برتر را پيدا كرد. پس از اينكه كربكندي از صبا رفت، عبدالله سرمربي اين تيم شد و توانست سهميه آسيايي را با يك مشت جوان به دست آورد و فصل جديدي از زندگي اش را رقم بزند.

پس از آن ويسي كه حال پخته تر شده بود هدايت پيكان را پذيرفت اما تا انتهاي ليگ روي نيمكت ننشست، تجربه اي تلخ اما عبرت آموز براي عبدالله!

بعد از آن شروع داستان ويسي و استقلال خوزستان بود، مسئولان استقلال خوزستان كه تيمشان تازه به ليگ برتر آمده بود زمام نيمكتشان را به ويسي سپردنز و ويسي در سال اول باتجربه هاي خوزستاني را به تيمش آورد تا تيمش آسانسوري عمل نكند، ستاره هايي چون سهراب بختياري زاده، حسين كعبي، عادل كلاه كج، ميلاد ميداوودي و ... استقلال خوزستان در انتهاي ليگ ماندني شد و اما ويسي براي فصل بعد رويه اش را عوض كرد.

او تعدادي جوان به تيمش اضافه كرد و البته چند خريد عجيب ليگ برتري داشت كه جواب چنداني ندادند و اين تيم در انتهاي ليگ در مرحله پلي اف با شكست مس كرمان در بازي رفت و برگشت توانست بماند.

ويسي براي فصل پانزدهم فكر ديگري كرد و البته قهرماني فولاد نوين و رد كردن ستاره هاي آن تيم توسط اسكوچيچ به او كمك كرد تا فكرش را عملي كند. عبدالله ستاره هاي گم نام ليگ يكي كه اكثرا خوزستاني بودند را به تيمش اضافه كرد، جواناني چون رحيم زهيوي، حسن بيت سعيد، فرشاد جانفزا، عقيل كعبي، عاشوري، پيمان شيرزادي، دانيال ماهيني،فرشاد سالاروند و ... و البته دو سه خريد ليگ برتري كه حكيم نصاري، جلال عبدي و گودرز داوودي شاخص هايشان بودند.

اين ستاره هاي كمتر ديده شده ليگ يكي كنار بازيكنان به جا مانده از فصل قبل چون محمد طيبي، هادي خنيفر، ميثم دورقي، موسي كوليبالي، روح الله سيف الهي، ابدام،باقري و... يك تيم فوق العاده تشكيل دادند كه تنها پازلش يك تكه كم داشت و آن درون دروازه بود.

همان پستي كه از نظر عبدالله، خوبش از پدر ومادر خوب بهتر است، او براي تكميل تيمش فرناندو خسوس برزيلي را آورد دروازه باني كه فوق العاده به كار ويسي آمد.

باخت در بازي اول برابر سپاهان علي رغم نمايش خوب اين بيم را داد تا شايد تيم ويسي نتيجه نگيرد اما جوانان و سربازان او توانستند پرسپوليس، فولاد و سايپا را در سه هفته بعدي شكست دهند و نشان دهند فوق العاده هستند. زماني كه همه انتظار اين را داشتند استقلال خوزستان از بالاي جدول پايين بيايد، اين تيم بالا و بالاتر مي رفت.

اضافه شدن مهدي زبيدي در ميانه فصل بسيار به عبدالله كمك كرد و مثلث zbz درخط حمله تشكيل شد و گلزني شان ادامه يافت تا جايي كه در اصفهان براير ذوب آهن پاس بيت سعيد و سپس سانتر زهيوي را زبيدي به گل تبديل كردتا مثلث zbz قهرماني نيم فصل را به ويسي تقديم كرده باشد.

تيم تكميل ويسي در نيم فصل كمي تقويت شد فيليپه برتولدو برزيلي و اميدسينگ به اين تيم اضافه شدند تا دست عبدالله كمي باز تر شود.

نتايج نيم فصل دوم تكميل كننده نيم فصل اول بود تا عبدالله در آستانه قهرماني قرار بگيرد.

وي امروز در كنار ٥٠ هزار خوزستاني در غدير و البته ميليون ها خوزستاني در سراسر دنيا كه قلبشان در غدير بود، توانست جام را مال خود كند. استقلال خوزستان بازي را ٢-٠ و گل هاي زهيوي به نفع خود تمام كرد و با توجه به نتيجه پرسپوليس قهرمان ايران شد تا يك شب ديگر خوزستان خواب را از دست بدهد و البته مردم رودزرد كه با خط خوردن ويسي اشك ريخته بودند خوش حالترين مردم جهان شوند، حال شايان كه پدرش خط خورده بود و قولش براي آوردن سوغاتي را نتوانسته بود عملي كند، بهترين سوغاتي دنيا را از پدرش گرفته است، با تاخيري ١٦ ساله!

حال مردم خوزستان همه يك صدا فرياد مي زنند: " ممنون عبدالله ! "
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج