۳۲۹۰۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه

اولین نمایشگاه گروهی تصویر سازی سه بعدی در ایران در گالری خیال نو موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا در حال برگزاری است.

هنرآنلاین: اولین نمایشگاه گروهی تصویر سازی سه بعدی در ایران در گالری خیال نو موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه که با نمایشگاه گردانی دکتر سید نظام الدین امامی فر برپا شده،۱۷ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، تصویر سازی های سه بعدی شان که همگی در رایانه اجرا شده و بر روی استیکر چاپ شده است را به تماشای عموم گذاشته اند.

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه

دایناسوری که سعی در شکستن دری قرمز رنگ را دارد، مونا لیرای آچار بدست، توپ فوتبال آدیداس، نردبانی رو به آسمان، تلفنی عمومی که صوتی از آن خارج می شود، کتابخانه ای پر از کتاب ، حوضی پر از ماهی های قرمز و ... همگی تصویر سازی های سه بعدی این هنرمندان جوان هستند که بسیار جالب توجه است. مخاطب هنگام ورود به نمایشگاه با پایین آمدن از پله های منتهی به گالری درون گودال آبی می افتد این در واقع چالش اول بازدیدکنندگان این نمایشگاه است، وقتی با دوربین روشن موبایل وارد نمایشگاه می شوید با قرار گرفتن در زاویه ای که توسط هر هنرمند بر روی زمین مشخص شده می توان کاملا سه بعدی بودن این آثار را احساس کرد. حتی گاهی آنقدر واقعی بنظر می رسند که ذهن را به اشتباه وا می دارد و باعث می شود تا افراد با دقت بیشتری به جزییات هر اثر دقت کند و با آن عکس بگیرد و بارها خود را در حالات مختلف و عکس های متفاوت بیابد.

هدف، تكنولوژی و رسانه است

دکتر سید نظام الدین امامی فر نمایشگاه گردان این رویداد در مورد برگزاری اولین نمایشگاه تصویر سازی سه بعدی در ایران گفت: یکی از دروس دانشگاهی رشته ارتباط تصویری در مقطع کارشناسی ارشد تحت عنوان "گرافیک محیطی" است. "گرافیک محیطی" به معنای ارتباط فرم و فضا است و مسئله تبلیغات در آن بسیار مهم است. نمایشگاه حاضر در موسسه صبا حاصل تمریناتی است که در رابطه با این درس با دانشجویان انجام دادیم. با تغییر متریال این تجربه را به عنوان تبلیغات محیطی در نمایشگاه ارائه کردیم و تلاش شد همه اتودها که به صورت پراکنده بودند، در ابعاد بزرگ به نمایش درآیند و در معرض دید مخاطبان قرار گیرند.

وی افزود: یکی از اهداف ما تجاری کردن این قالب اجرایی در بحث گرافیک است،در همین راستا در این نمایشگاه سعی کردیم به سمتی حرکت کنیم که در آینده بتوانیم این نوع اجراها را در فضاهای تجاری برای مخاطبان عام وارد بازار کنیم. در واقع بحث گرافیکی که در دانشگاه ها مطرح می شود، معمولا به بحث های تئوریک زیبایی شناسی می پردازد. با این انگیزه می خواستیم نوعی از ارتباط تجاری را با قالب گرافیک عرضه کنیم. ویژگی های این کار این است که با توجه به یک مدیای خاص که همان دوربین تلفن های همراهی است که همه در اختیار داریم قابل رویت هستند . با شکل گرفتن بحث تجارت و استفاده از رسانه های جدید، به نظر می رسد که ما در تبلیغاتمان باید از تکنولوژی برای اقناع مخاطب استفاده کنیم. مخاطب جدید مسلح به ابزارهای جدید تکنولوژی است و با آن آشنایی دارد. در نتیجه با این مدیای جدید شاید بتوانیم توجه بیننده را به آن محصول جدید جذب کنیم. در واقع هدف آرت نیست بحث تکنولوژی و رسانه است و آزمایشی است برای تبلیغات جدید. در واقع نسل جدید نیاز به رسانه ها و برخوردهای جدیدی دارد چراکه مخاطبین در حال رشد هستند و با شیوه های قدیم و سنتی نمی توان بعضی از مفاهیم و محصولات را عرضه کرد.

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه

امامی فر با اشاره به آن که در این نمایشگاه مخاطب با شیوه جدیدی از ارائه که تاکنون در فضاهای مجازی دیده بود از نزدیک آشنا می شود گفت: افراد با بازدید از این نمایشگاه و مشاهده آثار بر روی دیوار و زمین به وسیله مانیتور دوربین خود دچارهیجان و شوک بصری می شوند.

سهم ایران از تصویر سازی سه بعدی؟

شیما آقایی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه ،دررابطه با آثاری که ارائه داده است گفت:در این نمایشگاه سه اثر تصویر سازی سه بعدی ارائه داده ام که دو اثر بر روی دیوار و یکی بر روی زمین قرار دارد. در یکی از آثاری که برروی دیوار نصب شده دایناسوری سعی در شکستن دری قرمز رنگ را دارد، سعی کردم با ارائه این اثر برای مخاطبان هیجان و نوعی چالش ایجاد کنم تا با ژست و حالات مختلف با این اثر عکس بگیرند و خود را درماجرا و اتفاقی جالب و شوک برانگیز احساس کنند. در اثر دیگرم بر روی دیوار دایناسوری سرش را از تابلو بیرون آورده و به شکل متعجبی دنیای جدید را نظاره می کند. این دو اثر می توانند به عنوان تبلیغ یک فیلم سه بعدی کاربرد داشته باشند، اثر سوم تصویر نوعی صندلی است بر روی زمین که مخاطب را تشویق می کند که با حالت های مختلف با آن عکس بگیرند که این کار نیز می تواند برای کمپانی های تولید کننده این محصول طرحی تبلیغاتی باشد.

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه

آقایی ضمن اشاره به این که تصویرسازی سه بعدی می تواند در تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد گفت: این شاخه از هنر به عنوان بخشی از هنرهای خیابانی چند سالی است که در دنیا توجه مردم را به خود جلب میکند؛ هنری که سهم ایرانیها از آن بیشتر عکسهای اینترنتی بوده است. بعد سوم از یک هنر دو بعدی را نشان میدهد و باعث میشود رهگذران ساعتها در کنار آنها بایستند، تماشاگر باشند یا عکس یادگاری بگیرند و در واقع جزئی از اثر باشند. ما در این نمایشگاه تلاش کردیم علاوه بر بحث هنری بودن تصویر سازی سه بعدی، جنبه تبلیغاتی آن را هم در نظر بگیریم.

علی محمدی فیض آباد که با دو اثر نردبان در این نمایشگاه شرکت کرده است، در مورد آثارش گفت: در هر دو اثر من از نردبان استفاده شده است. این آثار به تنهایی دارای مفهوم هستند اما با قرار دادن آن ها در کنار هم یکی بر روی دیوار و دیگری بر روی زمین سعی داشتم که معنای خاصی را به بیننده القا کنم. کار اول حفره سیاهی است برروی زمین که نردبانی از آن بیرون زده و اثر دوم که "پنجره ای رو به آسمان" نام دارد، تصویر دری است که نردبانی به آن تکیه داده شده و این نردبان تا پنجره ای که آبی آسمان و ابرها از آن بیرون زده اند بالا رفته است. با ارائه این اثر قصد دارم بگویم انسان می تواند راه خود را از ظلمت و تاریکی با هدایت و زیر سایه تفکر با نردبانی فرسوده و کهنه و دری که بسته است از میان پنجره ای کوچک پیدا کند و به رویاهای خود تحقق ببخشد.

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه

او نقاشی سه بعدی را نوعی هنر تعاملی و مردمی دانست و ادامه داد: این نوع هنر حتما باید در فضاهای عمومی و برای مردم با هر نوع سلیقه، سطح تحصیلات، رفتار و ... طراحی و اجرا شود.در حین و پس از اجرا، نوع برخورد و ارتباط آنها با اثر مورد توجه قرار می گیرد. یکی از خصوصیات برجسته این سبک، این است که مشمول زمان و مکان است. به این معنا که هنرمند می بایست در مکان و زمان خاص اثر را خلق و پس از نمایش آن، اثر به مرور زمان از بین خواهد رفت و تنها چیزی که از آن باقی خواهد ماند، تصاویر و ارتباط عموم مردم با تصویر است . در ایران هنرمندان گرافیست تا کنون کمتر در این عرصه وارد شده اند و فکر می کنم شیوه جدیدی در تبلیغات مدرن محسوب می شود، امیدواریم در آینده مورد توجه صنعتگران و مشاغل قرار گیرد

شکیبا هادیزاده نوده که با یک اثر سه بعدی که تصویر تلفن عمومی را نشان می دهد که گوشی آن آویزان شده و صوت از آن خارج می شود در این نمایشگاه حضور دارد، او در مورد این اثر گفت: تصویر سه بعدی که در این نمایشگاه طراحی کرده ام ، تلفن عمومی است که روی دیوار نصب شده و جهت طبیعی جلوه دادن اثر از تلفن عمومی عکس گرفته ام، هدف من از ارائه این اثر القای یک تصویر سه بعدی و واقعی بوده است.

او تصویر سازی سه بعدی را یک تصویر دفورمه شده دانست که برای درک واقعی آن باید از یک نقطه خاص و مشخص با لنز دوربین به تصویر نگاه کرد تا بتوان تصویر واقعی و سه بعدی را درک کرد.

هادیزاده نوده در مورد برگزاری نمایشگاه تصویر سازی سه بعدی برای نخستین بار در ایران گفت: با ارائه آثار تصویرسازی سه بعدی در این نمایشگاه سعی بر فرهنگ سازی و معرفی این هنر داشتیم تا بتوانیم به کمک معرفی آن به مخاطبان، در زمینه های تجاری و زیبا سازی در سطح شهر ازآن بهره ببریم.

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه

شیما آقایی، زهرا برکتی راد، بی تا بهرامی، سارابیگی، ماریسا حبیبی، افسانه خضریان، نسیم زرگرزاده، مریم ساکی زاده، چیمن سلیمانی، خدیجه شریفی، حسین صدقی، سارا سلاحی، سمیرا علیزاده، علی محمدی فیض آباد، ساناز محمدی مطهر، بابک مهرپرور، شکیبا هادیزاده نوده ۱۷ دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباط تصویری اند که از هر کدام بین یک تا سه اثر در این نمایشگاه ارائه شده است.

این نمایشگاه تا سی ام اردیبهشت در گالری خیال نو موسسه فرهنگی ، هنری و پژوهشی صبا برپا خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه ( به جز ایام تعطیل) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از این آثار در گالری خیال نو به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی پلاک ۱۵۵۲، رواق هنر دیدن نمایند.

حمله متفاوت به شهروندان در یک نمایشگاه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج