۳۲۹۱۳
۵ نظر
۵۳۰۵
۵ نظر
۵۳۰۵
پ

شخصیت شناسی مادران متولد مهر

شاید شمایی که مشغول مطالعه این مطالب هستید یک مادر متولد مهر باشید! اگر هستید باید بدانید که احتمالا در یک اصل کلی با بیشتر مادر‌ها وجه اشتراک دارید. شما به فرزند خود عشق می‌ورزید. به واقع عشق او هستید. یک مادر دلسوز به تمام معنا. مادری عاشق اما..


شخصیت شناسی مادران متولد مهر

برترین ها: مادر، مادر است این واقعیتی است که در اصل ماجرا تغییری حاصل نمی‌کند. بنابراین اگر بحث از خصوصیات اخلاقی مادرانه به میان می‌آید و ماه‌های تولد به عنوان ملاک، خودنمایی می‌کند تفاوت‌ها صرفا در جزئیات است؛ جزئیات رفتاری که صد البته نمی‌تواند کم اهمیت باشد. شاید دست بر قضا همین شمایی که مشغول مطالعه مطالب فوق هستید یک مادر متولد مهر باشید! اگر هستید باید بدانید که احتمالا در یک اصل کلی با بیشتر مادر‌ها وجه اشتراک دارید. شما به فرزند خود عشق می‌ورزید. به واقع عشق او هستید. یک مادر دلسوز به تمام معنا. مادری عاشق اما....

شخصیت شناسی مادران متولد مهر

عشق‌تان را تقسیم می‌کنید!

شما هم مانند همه مادرهای دیگر به فرزند خود عشق می‌ورزید و آنچنان دلسوزانه به او خدمت می‌کنید که اصلا بعید نیست به عنوان یک مادر نمونه زبانزد خاص و عام شوید اما فقط کافی است کمی هم عاشق همسرتان باشد! مادران متولد مهر حتی زمانی‌که مادر می‌شوند و عشق مادری سراسر وجودشان را فرا می‌گیرد همسر خود را فراموش نمی‌کنند و این نکته مهمی است که آن‌ها را از دیگر مادر‌ها متمایز می‌کند. عشق شما به فرزندتان یک علاقه جدی است که شکل می‌گیرد، اما این علاقه هر اندازه هم که بی‌حدو حصر باشد دلیل نمی‌شود که همسرتان را فراموش کنید. برای شما همچنان اولویت اول همسرداری است با این تفاوت که حالا یک مادر شده‌اید و البته همانقدر که به مادر شدن خودتان اهمیت می‌دهید به پدر شدن همسرتان هم اهمیت خواهید داد. در واقع همسر و فرزندان شما از این پس به عنوان شریک در یک عشق خاص کنار شما زندگی خواهند کرد.

همسران خوشبخت شما!

شما اجازه می‌دهید فرزندان‌تان بی‌دغدغه بدوند، بازی کنند و جیغ و فریاد راه بیندازند. همه این اتفاق‌ها اما تا زمانی ادامه خواهد داشت که پدر خانواده هنوز به خانه برنگشته باشد. اگر پدر به خانه برگردد و به دلیل خستگی ناشی از کار حوصله سرو صدا را نداشته باشد اوضاع کاملا فرق می‌کند. در این صورت شما در قالب یک مادر سختگیر ظاهر می‌شوید و از بچه‌ها می‌خواهید داد و فریاد و بازی را متوقف کنند و مراعات حال پدرشان را بكنند. اگر بچه‌ها خیلی به توصیه‌های مادر توجه نکنند آن وقت است که مادر مهرماهی آن‌ها چهره خشمگین خود را رو می‌کند و آنچنان قاطعانه مقابل بچه‌ها می‌ایستد که آن‌ها راهی جز تسلیم در برابر خواست مادر نخواهند داشت. به هر حال آسایش پدر خانواده آن قدر اهمیت دارد که مادر برای بازی با بچه‌ها زمان خاصی را مشخص می‌کند. حالا خودتان قضاوت کنید. آیا این مادران همسران لایقی نیستند؟!

خیلی مهربان، خیلی سختگیر!

شما یک مادر متولد مهر ماه هستید؟ پس دو حالت کلی درباره‌تان وجود دارد. از یک سو بسیار مهربان هستید و از سوی دیگر بسیار سختگیر. این یک جمع اضداد نیست بلکه نوع تربیتی است که شما در قبال فرزندان‌تان آن را برگزیده‌اید. یک مادر متولد مهر هرگز فرزندش را به حال خود‌‌ رها نخواهد کرد. او به فرزندش یاد می‌دهد به پدرش احترام بگذارد و اگر غیر از این اتفاق بیفتد چنان عصبانی خواهد شد که شدید‌ترین سختگیری‌ها را انجام خواهد داد. البته عکس این قضیه هم صادق است. اگر فرزندش از هرکجایی سرخورده شود مهربان‌ترین موجود دنیا مادری است که آغوشش را روی فرزندش باز کرده است. آن سختگیری به این مهربانی در!

مادران مرتب، فرزندان مرتب

بهتر است بدانید که در قاموس مادران متولد مهر شلختگی هیچ جایی ندارد. آن‌ها به شدت مرتب و تمیز هستند و این خصوصیت را در دورانی که کودکان‌شان نوپا هستند به آن‌ها می‌آموزند. همین است که نظم یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های کودکان متولد مهر را تشکیل می‌دهد. در کنار این نظم و ترتیب اما نمی‌توانید منکر ادب فوق‌العاده بچه‌های متولد مهر شوید. این ادب هم اتفاقا ثمره بهره‌مندی از مادر است که به هیچ عنوان بی‌ادبی را نمی‌پسندد و اصلا بعید نیست در دوران نوزادی فرزندش بار‌ها این نکته را به او متذکر شود که باید به محض این‌که بزرگ‌تر خودش را دید به او سلام کند. فرزندان مادران مهر ماهی معمولا وقتی هنوز نمی‌توانند حرف بزنند اما بزرگ‌تر از خودشان را می‌بینند با تکان دادن سر به آن‌ها سلام می‌کنند!

یک مادر طرفدار صلح!

همه دنیا از جنگ بیزار است. تک تک آدم‌ها از جنگ متنفر هستند. با این وصف همه آدم‌ها صلح را ترجیح می‌دهند و خب! این موضوع درباره مادران متولد مهر در مقیاس بسیار بزرگتری نمود پیدا می‌کند. این مادران فضای خانه را برای فرزندان‌شان همواره آرام نگه می‌دارند و از بروز هرگونه جر و بحثی که منجر به مختل شدن آسایش خانواده شود جلوگیری می‌کنند. نه این‌که خودشان طرف بحث باشند بلکه اگر پدرخانواده هم بخواهد با یکی از بچه‌ها بحث کند مادر با چنان استادی وارد ماجرا می‌شود که بدون این‌که هیچ یک از دو طرف ناراحت شوند جو دوباره آرام شود. مادرهای متولد مهر حتی برای اینکه این آرامش را چند برابر کنند در فضای خانه از وسایل و رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که احساس آسایش و راحتی را به تک تک اعضای خانواده القا می‌کند.

پای شکلات خوری بچه‌ها!

بیشتر مادران معمولا بچه‌ها را از خوردن بیش از اندازه شیرینی و شکلات برحذر می‌دارند اما درباره مادران متولد مهر اوضاع کمی فرق می‌کند. شاید چند مادرمتولد مهرماه را بشناسید که کمی اضافه وزن داشته باشند. می‌دانید دلیلش چیست؟ این مادران آنقدر عاشق شکلات هستند که همپای فرزندانشان انواع و اقسام شکلات‌ها را نوش جان می‌کنند و البته از خوردن آن‌ها لذت می‌برند. بچه‌ها در این زمینه به یار غار مادران تبدیل می‌شوند و اتفاقا مادر‌ان هم رفیق شفیق فرزندان‌شان می‌شوند! با این اوصاف وقتی پای شکلات به میان می‌آید نه خبری از سختگیری است و نه اصول و قواعدی که همیشه باید رعایت شود.

وقتی دودل می‌شوید!

از جمله مشکلاتی که مادران متولد مهر هر از گاهی با آن مواجه می‌شوند، دودلی آن‌ها در قبال فرزندان‌شان است. آن‌ها هر از چند گاهی سختگیر و البته بعضی وقت‌ها بیش از حد مهربان هستند. اما در ‌‌نهایت پیش می‌آید که در مقابل خواسته‌های نامعقول فرزندانشان مردد می‌شوند و به قول معروف مهر مادری بر منطق غلبه می‌کند. بهتر است این تردید را خیلی زود از بین ببرید. یک نکته قابل توجه وجود دارد و آن این است که اگر تن دادن به خواسته‌های بچه‌ها برای شما به یک عادت تبدیل شود، آن وقت است که یک روز به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید که قافیه را باخته‌اید و در اصول تربیتی بچه‌ها از شما قصوری سر زده. بنابراین تردید را کنار بگذارید. شما باید مادر محکمی باشید. این تحکم به نفع فرزندان شما خواهد بود.

یک قاضی

در دعواهای بین خواهر و برادری شما نه به عنوان یک مادر بلکه همواره در قامت یک قاضی شناخته می‌شوید. بچه‌‌ها که هر کدام در یک طرف دعوا قرار گرفته‌اند در چنین شرایطی به هیچ‌کس به اندازه مادر خود اعتماد ندارند. مادران مهر ماهی پیش‌تر آنقدر بین فرزندان خود قضاوت‌های منصفانه انجام داده‌اند که حالا هر دعوایی فقط می‌تواند یک قاضی داشته باشد. آن هم کسی نیست جز مادری که در ماه مهر متولد شده. شاید این همه تبحر در قدرت قضاوت کردن در مادران متولد مهر به این دلیل باشد که آن‌ها در واقع یک دیپلمات به دنیا آمده‌اند. دیپلمات از این لحاظ که خوب می‌دانند در چه مواقعی باید از چه سیاستی استفاده کنند که کسی از آن‌ها ناراحت نشود. طبیعی است که وقتی پای فرزندانشان به میان می‌آید این حساسیت چند برابر می‌شود و نتیجه کار هم بهتر خواهد بود. در ضمن مادران متولد مهر باید بدانند که بهترین زمان برای آموزش صلح به بچه‌ها درست‌‌ همان موقعی است که بین آن‌ها دعوا شده. در این مواقع بچه‌ها بهتر یاد می‌گیرند که چطور باید با هم سازش کنند به خصوص اگر مادر آن‌ها متولد مهر باشد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازیلا

      خیلـــــــی جالب بود،فقط یه متولد مهر ماه مثل من می تونه نظر بده :)

    • نسرین

      مادر متولد مهرم چقدر درست وجالب است .متشکرم

    • فاطمه

      جالب بود منم یه مادر متولد مهرم . برام خیلی خوندنی و مفید بود

    • jeghelekhanoom

      سلام من هم متولد مهرم ، خيلي عالي بود و در عين حال اكثر چيزاش واقعي مرسي

    • بدون نام

      واقعا عالی بود منم مادر مهری ام،واقعا هم همین جوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج