۳۲۹۳۶۵
۵۰۸۱
۵۰۸۱
پ

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

اگر در شیرینی پزی حرفه ای نیستید، اصلا اشکالی ندارد. ما در اینجا یک نوع کاپ کیک حرفه ای را به شما که حرفه ای نیستید آموزش می دهیم.

مجله آشپزی مثبت - مهشيد اميري * : اگر در شیرینی پزی حرفه ای نیستید، اصلا اشکالی ندارد. ما در اینجا یک نوع کاپ کیک حرفه ای را به شما که حرفه ای نیستید آموزش می دهیم.

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

مواد لازم:

  • ۳/۴ پیمانه آرد سبوس‌دار
  • ۳/۴ پیمانه آرد سفید
  • ۳ ق چ‌ بیکینگ‌پودر
  • نمک چند پر
  • پیمانه پودر فندق
  • تست‌شده (بوداده)
  • پیمانه روغن مایع
  • پیمانه ماست
  • ۳ عدد تخم‌مرغ
  • ۱ پیمانه شکر قهوه‌ای
  • ۲ عدد هویج رنده شده ریز

1. ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم‌کنید. سپس درون قالب‌های مافین را کاغذ مافین بگذارید . آرد ها ، بیکینگ‌پودر، نمک و پودر فندق را باهم در یک ظرف مخلوط‌کنید.

2. ماست ، روغن مایع ، تخم‌مرغ‌ها ، شکر و هویج رنده شده را در ظرف دیگری باهم مخلوط‌کنید . دو مخلوط به‌دست‌آمده ر ا باهم مخلوط کرده و به مدت 1 دقیقه آن را با همزن بزنید.

3. از مایه‌ به‌دست‌آمده داخل قالب‌های کاپ کیک بریزید؛ به‌نحوی‌که تا نیمه‌پرa شوند . سپس به مدت 25 دقیقه در فر که از قبل گرم کرده‌اید بگذارید تا بپزند.بعد از پخت قالب را کنار بگذارید تا کیک ها سرد شوند.سپس آنها را از قالب در آورید و روی شان را با خمیر فوندانت های دایره ای شکل متناسب با سطح روی کیک بپوشانید. در صورت دلخواه روی خمیر ها را مهر بزنید تا مانند نمونه تصویری طرح دار شوند.

روش تهیه خمیر فوندانت مارشمالو:

مواد لازم:

  • 150 گرم مارشمالو
  • 2 قاشق غذاخوری آب
  • 5 پیمانه پودر قند
  • 2 قاشق چای‌خوری گلیسیرین خوراکی
  • روغن جامد قنادی به میزان لازم

۱. ابتدا مارشمالو را به همراه آب و گلیسیرین روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید تا نرم و یکدست شود. سپس دست خود را با روغن جامد چرب کرده و پودر قند را کم‌کم اضافه کنید و با دست ورز دهید. به حدی که خمیر به دست نچسبد. در حین این کار باید مرتب دستتان را چرب کنید.

۲. این خمیر را درون پلاستیک استراحت دهید؛ البته هر بار خواستید از این خمیر استفاده کنید یک تکه از آن را جدا کرده، دوباره با دست چرب ورز دهید. همچنین شما می‌توانید این خمیر را به رنگ‌های مختلف دربیاورید. برای این کار از رنگ‌های ژله‌ای استفاده کنید و خوب ورز دهید تا خمیر به صورت یکدست رنگی شود.

۳. حالا برای تزیین آخرمقداری خمیر با رنگ دلخواه آماده کنید و قالب بزنید. البته به جای قالب زدن می توانید خودتان فرمی را بسازید.گل های رز که با نوارهای خمیری درست شده اند از همین دسته اند.

۴. برای اینکه نمای کارتان لاکچری شود، با استفاده از رنگ طلایی فرم های روی کار را رنگ آمیزی کنید .البته مانند تصویر می توانیدبه خمیر روی کیک ها هم با رنگ طلایی جلوه دیگری ببخشید. برای طلایی کردن، هم می توانید از اسپری استفاده کنید، هم رنگ طلایی که دستورش را در ادامه می خوانید:

روش رنگ آمیزی خمیر فوندانت:

برای رنگ کردن خمیر فوندانت از ۱ ق چ روغن مایع و۱ ق چ رنگ پودری طلایی استفاده کنید و با قلم مو به آرامی در کاسه ای مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس خمیر فوندانت را مطابق تصویر، داخل مولد سیلیکونی فشرده کنید تا طرح مولد را به خود بگیرد.

بعد به مدت ۲۰ دقیقه در فربا دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید. سپس آن را خارج کرده و از داخل قالب، طرح را بیرون بیاورید. با رنگ طلایی که آماده کرده اید با استفاده از قلم مو روی کار نقاشی کنید. سپس آن را به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا در دمای محیط خشک شود و آن را برای تزیین روی کاپ کیک ها استفاده کنید.

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

آموزش کاپ کیک حرفه‌ای به غیر حرفه‌ای ها

یه جور دیگه

با رنگ پودری به صورت ساده روی کار با برس هاشور بزنید. تا یک رنگ طلایی بسیار ملایم داشته باشید.

* مربي و كارشناس آشپزي آموزشگاه مهر مهشید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج