جاباما
۳۳۰۲۱۱
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

روستایی از جنس بطری پلاستیکی! +عکس

روشهای زیادی برای بازیافت بطری‌های پلاستیکی وجود دارند؛ اما شاید هیچکس فکر نکند بشود با آنها خانه ساخت!

مجله مهر: روشهای زیادی برای بازیافت بطری‌های پلاستیکی وجود دارند؛ اما شاید هیچکس فکر نکند بشود با آنها خانه ساخت!

روستایی از جنس بطری پلاستیکی! +عکس

پلاستیک‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی بوده‌اند و به خاطر اینکه در طبیعت جذب نمی‌شوند، ناچار فقط می‌توان آنها را بازیافت کرد. حالا پروژه‌ای در یکی از روستاهای پاناما در حال اجراست که در آن راه‌حلی جدید برای بازیافت بطری‌های پلاستیکی به کار گرفته‌اند. «ساختن خانه‌ها از بطری‌های پلاستیکی» یک ایده خلاقانه برای غرق نشدن در حجم انبوه این زباله‌های تجزیه‌ناپذیر است. در حال حاضر پروژه‌ای در این روستای ۸۳هکتاری در «بکس دلم ترو»ی پاناما در حال اجراست که در آینده‌ای نه چندان دور تمام خانه‌های آن با بطری ساخته خواهند شد.

روستایی از جنس بطری پلاستیکی! +عکس

در این روستا ۱۲۰ خانه در ابعاد و سایزهای مختلف ساخته خواهد شد که بطری‌های پلاستیکی اصلی‌ترین مصالح آن به حساب می‌آیند. طریقه ساخت این خانه‌ها هم به شکلی است که بعد از پی‌ریزی، دیوارها را با بطری پلاستیکی پر می‌کنند. و بعد از اینجا نوبت به لوله‌کشی و برق‌کشی می‌رسد و بعد از آن هم نمای خانه‌ها را بتن‌کشی می‌کنند. درواقع وقتی ساخت خانه تمام می‌شود، هیچکس باور نمی‌کند که دیوارهای این خانه با بطری‌های پلاستیکی پر شده است. البته این سیستم خانه‌سازی باعث می‌شود خانه معمولا ۱۷ درجه سردتر از فضای بیرون باشد.

روستایی از جنس بطری پلاستیکی! +عکس

ایده اصلی این کار از «رابرت بزو»ی کانادایی است که تا به حال پروژه های زیست محیطی زیادی را اجرا کرده است. او از سال ۲۰۱۲ فعالیت های بازیافتی خود را شروع و در این مدت حجم زیادی از این بطری ها را جمع آوری می کند و به دنبال راه حلی برای استفاده از این بطری ها می افتد. اولین خانه پلاستیکی سال گذشته با بیش از ده هزار بطری ساخته شد. خانه بعدی انتظار می رود که بزرگتر باشد و در نتیجه به بطری‌های بیشتری نیاز داشته باشد. این پروژه در سه مرحله در حال اجراست که فاز دوم آن از امسال آغاز شده است.

روستایی از جنس بطری پلاستیکی! +عکس

در هر ثانیه در جهان ۲۲هزار بطری پلاستیکی دور ریخته می‌شود. این پروژه شاید روش مناسبی برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی این زباله‌ها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • araz

      مسئله آتش سوزی...................؟؟؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج