جاباما
۳۳۱۸۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مراکز تئاتری که امیدی به افتتاحش نیست

با وجود وعده‌های مکرر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر افتتاح مجموعه‌های تئاتری صبا و خاوران اما هنوز این دو مجموعه بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: با وجود وعده‌های مکرر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر افتتاح مجموعه‌های تئاتری صبا و خاوران اما هنوز این دو مجموعه بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است.

مراکز تئاتری که امیدی به افتتاحش نیست

از مدت‌ها قبل گفته می‌شد که سالن‌های مرکز تئاتر صبا و خاوران یا حداقل بخشی از آن‌ها، آماده‌ بهره‌برداری هستند. وقتی اختتامیه تئاتر اردیبهشت در مرکز خاوران برگزار شد و برای صبا هم دو نمایش مشخص شده بود که شروع کننده‌ کار این مجموعه باشند؛ اما در روز افتتاح اعلام کردند که برنامه لغو شده و مشخص هم نشد که این دو مجموعه بالاخره چه موقع افتتاح می‌شود.

البته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم بارها بر افتتاح این دو مجموعه تئاتری وعده کردند به گونه‌ای که در نشست خبری ‌۲۵ فروردین با اهالی رسانه عنوان کردند در دو پردیس «صبا» و «خاوران» باید حداقل ۲۰ روز از ماه نمایش داشته باشیم یعنی روزی چهار تا پنج نمایش در روز. حالا مدت هاست که از این وعده گذشته اما هنوز صدای تئاتر از این دو مجموعه درنیامده و هنرمندان هم همچنان در انتظار افتتاح هستند.

اما نکته قابل توجه آن است که شهرداری تهران زمانی که اراده کرد نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کند با همه مشکلات و کم و کاستی به سرعت آنجا را آماده کردند اما حالا سالهاست که دو مجموعه تئاتری صبا و خاوران افتتاح نشدند و این در حالی است که تقریبا نیمی از بخش های عمرانی این دو مجموعه آماده شده است.

اما دلایل تعویق در افتتاح این دو مرکز تئاتری؛ پردیس تئاتر خاوران تنها به دلیل اختلاف میان اداره برق منطقه ۱۵ تهران و شهرداری این مجموعه بلااستفاده مانده و مجموعه صبا هم که عملیات عمرانی‌ آن بعد از ۱۲ سال هنوز به پایان نرسیده است.

شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی شهرداری و مدیر پروژه‌های خاوران و صبا در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این دو مجموعه باز هم ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: هنوز مراحل ساخت و ساز به پایان نرسیده اما امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود. در مورد مرکز نمایشی خاوران نیز انشعاباتش وصل نیست یعنی سیستم تهویه و برق ندارد به همین خاطر تا امکانات زیرساختش فراهم نشود آن را افتتاح نمی کنیم.

وی ادامه داد: من به صورت هفتگی از این مجموعه‌ها بازدید می‌کنم در واقع دلیل عمده‌ای که من را مدیر این پروژه‌ها کردند آن بود که این مراکز را زودتر به پایان برسانیم.

کرمی در پاسخ به اینکه این مراکز حالا زیر نظر کدام بخش است، بیان کرد: هنوز این مراکز در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است و تا زمانی که آماده نشود تحویل سازمان فرهنگی هنری شهرداری نمی‌دهند. البته به مدت یکسال مرکز نمایشی صبا در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری بود تا آن را فعال کنند که متاسفانه فعال نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج