۳۳۲۳۷۰
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

آب و برق گران نمی‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ‌گونه مصوبه‌ای از طرف دولت برای افزایش نرخ آب و برق از ابتدای سال ۱۳۹۵ صادر نشده است.

خبرگزاری ایسنا: هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در همایش حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی در صنعت آب و برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سوتفاهم‌ افزایش قیمت برق به دلیل این است که در مفاد بودجه سال ۱۳۹۵ که از سوی مجلس ابلاغ شده به ازای هر کیلووات ساعت ۳۰ ریال به منظور توسعه برق روستایی و تجدید‌پذیر از مشترکان دریافت شود.

وی ادامه داد: این همان عددی است که در بودجه سال ۱۳۹۴ نیز ذکر شده بود، لذا باید گفت که تاکنون هیچ‌گونه افزایشی در تعرفه‌های برق اعمال نشده و در واقع هیچ مصوبه‌ای در این ارتباط از سوی دولت صادر نشده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به تعرفه‌های برق مصرفی اظهار کرد: در حال حاضر در کل کشور حدود ۵۰ درصد از قیمت تمام شده برق را بدون احتساب سوخت مصرفی در نیروگاه‌ها حاصل می‌شود، یعنی به ازای هرکیلووات ساعت برقی که در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، با لحاظ این موضوع که سوخت مصرفی نیروگاه‌ها به نوعی مجانی در اختیار نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد، صنعت برق ۵۰ تومان ضرر می‌کند.

فلاحتیان ادامه داد: روز‌به‌روز بدهی های صنعت برق کشور به تولید‌کنندگان برق، عوامل توزیع، پیمانکاران و تولید‌کنندگان تجهیزات برقی اضافه می‌شود و از آنجایی که دولت نیز در جریان این موضوع قرار گرفته به جد وزارت نیرو و دولت پیگیر این موضوع هستیم تا برای حل این مساله تدبیر اساسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه که به مشترکان برق مربوط می‌شود این است که تاکنون هیچ‌گونه افزایشی در تعرفه‌های فروش انشعاب و برق از ابتدای سال ۱۳۹۵ رخ نداده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این‌که در حال حاضر منابع و مصارف صنعت برق به شدت نامتعادل است، اظهار کرد: هزینه‌هایی که ما برای تولید، انتقال و توزیع برق داریم به مراتب بیشتر از چیزی است که دریافت می‌کنیم، لذا باید برای این مساله تدبیر اساسی صورت بگیرد.

فلاحتیان ادامه داد: برای حل این مساله لازم است که یا مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق از یک مکان تامین و وجه صنعت برق و تولید‌کنندگان برق پرداخت شود و یا این‌که تعرفه‌ها مورد اصلاح قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بترسید از دروغهای این دولت

    • امید

      ولی شما بخوانید "آب و برق بزودی گران میشود"!

    • بدون نام

      چرا
      اینقدر به قشر ضعیف فشار میارین همه چیز رو گران میکنین درصورتی که درامد ما همون هست

    • بدون نام

      آدم از تعجب شاخ درمیاره

    • بی نام

      ما خودمونو واسه بدتر از اینا اماده کردیم بتازید فعلا

    • recpet to humanity

      بنزین گران نمی شود اما شد !
      برنج گران نميشود اما شد !
      لبنیات گران نميشود اما شد !
      اختلاس نیست اما هست !
      امثال زنجانی ها سرشون به باد رفت بخاطر عده ای !
      حالا نوبت بازی دیگه گران شدن آب و برق و فلان ..
      . . .
      هر کس تو یک وجب جا میخوابه نه آپارتمانی نه ویلایی نه پولی نه پست و مقامی نه ماشینی ، هیچ چیزی نمیبره حتی لباسهایش را هم نمیبرد پس احترام به انسان و انسانیت بهترین هنر است .

    • بدون نام

      دولت اعلام کرد که تحریم ها شکسته شد،همه انتظار دارن همه چی ارزان بشه،ولی ما شاهده عکس این ماجرا هستیم.گران تر میشه که ارزان نمیشه.

      پاسخ ها

      • امید

        خیلی خوش باوری دوست عزیز! چیزی که هرگز در این دنیا امثال من و تو احساس نخواهیم کرد ارزانی و آرامش اقتصادی است. متاسفانه!

    • misam

      برق رو صادر نکنین تا خاموشی نداشته باشیم . شما هم دلتون خوشه به این حرفا

    • هدایتی

      شوخی جدید بود
      اب برق گران نمیشود
      اینقدر گران شده که دیگه لازم نیس گران شه

    • بدون نام

      خالی بندی جدید دولت
      استاد خالی بندی هستند

    • بدون نام

      اخه دروغ تا کی ؟

    • بدون نام

      دوستی دیگر خبری نیست

    • میرزا

      چرا نشه مگه گران شدن نشد داره؟؟؟!!! ای بابا مایوس شدیم جان (میرزا) علت گران نشدن حداقل بفرمایید

    • بدون نام

      چطور روتون میشه که عین ... دروغ بفابید؟؟؟

    • اراز

      تو این مملکت همه چیز داریم اما تو فقر زندگی میکنم .مشکل هم این است که همه به جیب خود کار میکنند هیچ کس به فکر این ملت نیست .

    • amir

      آقای هوشنگ فلاحتیان محترم دراهواز کلیه افزایش قیمت حاملهای انرژی دراسفند ماه سال قبل اعمال میشود قبل از شما دردولت قبل وزیر نیرو درفروردین ماه اعلام کرد که هیچگونه افزایش قیمتی حاملهای انرژی نداشته اند خیلی زحمت کشیدی تاکی دروغ تحویل مردم میدهید

    • اسداله

      دولت خیلی دروغ میگه.دولت قبلی هرخاکی وکه میخواست سرملت کنه به مردم میگفت ولی این دولت فقط دروغ تحویل ملت میده هر وقت گفت گرون نمیشه خاطر جمع سه برابر میشه.مثلا گفتن حقوق بازنشستگان بالای یه ملیون ودویست میشه.زیاد که نشد هیچ کم هم شده در صورتی که دولت قبلی هر وقت میگفت ده یا بیست درصدحرفش سند بود.به من نوعی هم هیچ ربطی نداشت اختلاص میکنه یانه

    • میرزا

      آخه چرا گرون نمیشه؟ ما که از ارزونی خسته شدیم جان هر کی دوست دارید گرونش کنید که ما مزه گرونی را بچشیم، آهآ قربونت، منتظریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج