۳۳۳۱۱۷
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

علیرضا شجاع‌نوری شبکه چهار را رها کرد

ترکش «فروشنده» به «سینمای ایران» رسید

در حالی که بسیاری از اهالی رسانه و سینما، انتظار دو برنامه سینمایی آخر هفته تلویزیون را می‌کشند تا با توجه به نحوه پرداخت آن‌ها به دو جایزه ایرانی کن ۲۰۱۶، مواضع تازه تلویزیون را محک بزنند. علیرضا شجاع‌نوری با اعلام این‌که در برنامه «سینمای ایران» نمی‌تواند آن‌طور که در شان خود و بینندگان است به عزت و موفقیت سینمای ایران در داخل و خارج بپردازد از این برنامه خداحافظی کرد! حالا تنها برنامه «هفت» می‌ماند و مواضع روشن بهروز افخمی.

وب‌سایت آی سینما: در حالی که بسیاری از اهالی رسانه و سینما، انتظار دو برنامه سینمایی آخر هفته تلویزیون را می‌کشند تا با توجه به نحوه پرداخت آن‌ها به دو جایزه ایرانی کن ۲۰۱۶، مواضع تازه تلویزیون را محک بزنند. علیرضا شجاع‌نوری با اعلام این‌که در برنامه «سینمای ایران» نمی‌تواند آن‌طور که در شان خود و بینندگان است به عزت و موفقیت سینمای ایران در داخل و خارج بپردازد از این برنامه خداحافظی کرد! حالا تنها برنامه «هفت» می‌ماند و مواضع روشن بهروز افخمی.

ترکش «فروشنده» به «سینمای ایران» رسید

پنج‌شنبه و جمعه این هفته، دو برنامه سینمایی «سینمای ایران» با اجرای علیرضا شجاع‌نوری و «هفت» با اجرای بهروز افخمی قرار است روی آنتن رود. با توجه به موضع روشنی که بهروز افخمی درباره جشنواره‌های جهانی و به ویژه کن که آن‌را جشنواره «دگرباش‌ها» خطاب کرده است، دارد. امید بسیاری می‌رفت که برنامه «سینمای ایران» به طور معقول‌تری به دو جایزه ایرانی کن ۲۰۱۶، یعنی بهترین فیلم‌نامه‌نویسی برای اصغر فرهادی و بهترین بازیگری مرد برای شهاب حسینی در فیلم «فروشنده» بپردازد و حتی شنیده‌های آی‌سینما حاکی از این بود که برنامه «سینمای ایران» ویژه‌برنامه‌ای برای جشنواره کن و افتخارات اخیر سینمای ایران تدارک دیده است.

در گفت و گوی امروز محمود گبرلو با ما نیز، او درباره واکنش احتمالی دو برنامه سینمایی تلویزیون این‌طور گفته است: «فکر می کنم واکنش‌های این دو برنامه اختلاف خواهد داشت. در برنامه «سینمای ایران» علیرضا شجاع‌نوری با جشنواره‌های مختلف دنیا آشناست و در این‌باره تحلیل خواهد داشت و جریان مثبتی را درباره فیلم «فروشنده» و جوایزش در این برنامه پیش‌بینی می‌کنم. اما آن‌طرف در برنامه «هفت»، بهروز افخمی و مسعود فراستی رابطه خوشایندی با این نوع جایزه‌ها ندارند و احتمالا بدون دلیل شروع به حمله و اعتراض در این‌باره خواهند کرد.»

با این‌حساب، احتمالا علاقه‌مندان سینمای ایران این هفته بیش از هفته‌های قبل، منتظر برنامه «سینمای ایران» بودند تا برنامه «هفت». اما قبل از این‌که هر اتفاقی در این‌ برنامه بیافتد، ظاهرا تلویزیون جلوی همه چیز را گرفته است که نتیجه‌ای جز خداحافظی علیرضا شجاع‌نوری از این برنامه و رها کردن آن به حال خودش نداشته است.

به گزارش مهر،شجاع‌نوری امروز در پاسخ به رویکرد برنامه «سینمای ایران» در شبکه چهار گفت: «من یکشنبه دوم خرداد ماه به مدیر محترم گروه ادب و هنر شبکه چهار اعلام کردم که دیگر با این برنامه همکاری نخواهم داشت.»

این مجری و سینماگر درباره دلیل تصمیمش برای خداحافظی از این برنامه نیز این‌طور توضیح داد: «با وجود جلسات و گفتگوهای متعددی که در شروع همکاریم با برنامه برای شکل‌گیری روند آن صورت گرفت، هرچه بیشتر پیش رفتیم اختلاف نوع نگاه من و تلویزیون به سینما فاصله دارتر شد و این مشکل به گونه‌ای بود که ساختار و محتوای برنامه را متاثر می‌کرد و در نهایت مرا به این نتیجه رساند که نخواهم توانست آن‌طور که در شأن من و بینندگان برنامه است (که هواداران سینمای ایران هم هستند) موفقیت و عزت سینمای ایران را چه در داخل و چه در خارج از کشور انعکاس دهم به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر با این برنامه همکاری نداشته باشم تا این برنامه با رویکردی که دارد به راه خود ادامه دهد.»

با این‌حساب، کنار رفتن شجا‌ع‌نوری همزمان با افتخارات سینمای ایران در جشنواره کن، بدون هیچ حرف دیگری می‌تواند از مواضع تلویزیون در قبال افتخارات فیلم فرهادی در جشنواره کن، خبر دهد. او، در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره این جشنواره گفت: «برای اولین‌بار دو جایزه جشنواره کن که از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی است در یک شب به ایران تعلق گرفت و این یک اتفاق بزرگ بود و من این اتفاق را به ملت ایران هم تبریک می گویم.»

البته این سینماگر قدیمی، سمت دیگری به عنوان مشاور امور بین الملل در سازمان سینمایی نیز داشته است که درباره استعفا از این سمت نیز این‌طور توضیح داد: «باید بگویم که من مشاور امور بین الملل سازمان سینمایی نیستم و یک ماه پس از دریافت حکم (آبان ۹۲) به دلیل نبود بهره‌وری خوب در ارایه مشورت از سمت خود استعفا کردم. با این حال لازم می‌دانم شخصا به اصغر فرهادی کارگردان «فروشنده» و شهاب حسینی بازیگر این فیلم و همچنین به سینمای ایران تبریک بگویم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منوچ

      باید به شما هم تبریک گفت که در رای خود ثابت قدم هستید درود بر شما

    • بدون نام

      حیف این بزرگان که باید در صدا وسیما جایی نداشته باشن ما فقط دنبال مدیریت تملق هستیم و ادعای بزرگمنشی را داریم

    • بدون نام

      این درسته!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج