جاباما
۳۳۴۰۴۱
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

به پیر شدن «نه» بگویید!

اولین نشانه‌های پیری را روی پوست‌تان مشاهده کرده‌اید؟ شاید بهتر است بیشتر متوجه سن و سال خود باشید. با افزایش سن، چین و چروک، لکه‌های پیری و خطوط ریزی در اطراف پیشانی، لب و چشم‌ها پدید می‌آیند.

مجله سیب سبز: اولین نشانه‌های پیری را روی پوست‌تان مشاهده کرده‌اید؟ شاید بهتر است بیشتر متوجه سن و سال خود باشید. با افزایش سن، چین و چروک، لکه‌های پیری و خطوط ریزی در اطراف پیشانی، لب و چشم‌ها پدید می‌آیند. بسته به نوع زندگی و عادات روزانه شما این اتفاق ممکن است در ۳۰‌سالگی یا میانسالی رخ دهد. مسلم است که در این روند بعضی چیزها خارج از کنترل است، مثلا کاهش سطح استروژن که منجر به افتادگی پوست می‌شود یا ژنتیک که ساختار خاصی به شما می‌بخشد ممکن است در این روند موثر باشد.

به پیر شدن «نه» بگویید!

اما در کنار اینها، موارد بیرونی زیادی نیز وجود دارند که بر چگونگی روند پیری اثر می‌گذارند و مراقبت‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند که آسیب کمتری ببینید. قبل از خریدن کرم‌های ضد‌پیری گران‌قیمت، بهتر است چند تغییر ساده در شیوه زندگی خود اعمال کنید تا حتی‌الامکان از گسترش علائم پیری جلوگیری به‌عمل آورید. در این مطلب به شما می‌گوییم چه کنید تا روند پیری را به تعویق بیندازید.

در زمستان هم ضد آفتاب بزنید

نور خورشید علت اصلی بروز چین و چروک صورت است و ده‌ها مطالعه این مسئله را تایید کرده‌اند. برای آنکه از پوست خود محافظت کنید، در قدم اول باید زمانی که شدت تابش خورشید در بالاترین حد ممکن است در خانه بمانید. به‌علاوه هر بار که بیرون می‌روید، از یک کرم ضد‌آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. حداقل ۲۰ تا ۳۰‌دقیقه قبل از بیرون رفتن کرم بزنید و هر چند ساعت یک‌بار ضد‌آفتاب خود را تجدید کنید.

آبرسانی کنید

هیدراته نبودن یعنی کمبود آب، دومین علت بروز چین و چروک فراوان روی صورت است. برای آنکه پوستی مرطوب و منعطف داشته باشید، باید به اندازه کافی به پوست خود آبرسانی کنید. اگر آب لازم برای بدن را تامین نکنید، سلول‌های پوست به‌تدریج قابلیت ارتجاعی خود را از‌دست می‌دهند و چروکیده می‌شوند. نوشیدن آب بیشتر منجر به جوان ماندن پوست می‌شود.

این عادت‌ها را ترک کنید

سیگار کشیدن غیر از آثار جبران‌ناپذیری که روی بدن دارد، با کاهش جریان خون و جلوگیری از تغذیه پوست باعث پیری زودرس می‌شود. این امر باعث می‌شود پوست‌تان حالت ارتجاعی و رطوبت خود را از‌دست بدهد. علاوه بر این، پک زدن مداوم به سیگار و تنگ کردن چشم‌ها برای جلوگیری از نفوذ دود تند سیگار باعث می‌شود که در بلند‌مدت خطوط ریزی در اطراف دهان و چشم‌های‌تان بروز کند.

به پیر شدن «نه» بگویید!

به اندازه کافی بخوابید

اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن بیش از اندازه کورتیزول (هورمونی که موجب تجزیه سلول‌های پوست می‌شود) تولید می‌کند. پس به مقدار کافی استراحت کنید تا بدن با تولید هورمون رشد قادر به حفظ و نگهداری از پوست‌تان باشد. خواب کافی کمک می‌کند کمتر احساس خستگی کنید و همیشه صورتی درخشان داشته باشید.

یوگای صورت را امتحان کنید

یوگای صورت شامل مجموعه تمریناتی است که با هدف افزایش کیفیت و جوانی پوست انجام می‌گیرد. اغلب ما توجهی به تقویت عضلات صورت خود نداریم اما این تمرینات به ما کمک می‌کنند با تقویت عضلات صورت‌مان از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم.

دور غذای ناسالم را خط بکشید

یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین، سبزیجات تازه، میوه و دانه‌ها برای خود تنظیم کنید. این مواد‌غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و مانع از پیری زودرس پوست شما می‌شوند. غذاهای ناسالم و انواع فست‌فودها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

استرس ممنوع!

استرس باعث تولید هورمون کورتیزول می‌شود (هورمونی که بر بافت عضلانی زیرین پوست اثر گذاشته و موجب تجزیه سلول‌های پوست می‌شود).

این هورمون باعث می‌شود پوست شما نازک‌تر شده و پیر و چروکیده جلوه کند. پس از استرس پرهیز کنید تا جوان بمانید.

صورت‌تان را زیاد نشویید

شستن زیاد صورت باعث می‌شود که چربی طبیعی پوست گرفته شده و صورت در برابر چین و چروک بدون محافظ شود. به‌علاوه، درصورتی که صابون شما حاوی مرطوب‌کننده نباشد، باید از یک پاک‌کننده نیز استفاده کنید.

به پیر شدن «نه» بگویید!

بهترین محصول را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید از کرم، لوسیون و سایر محصولات شیمیایی یا عمل‌های جراحی مختلف (مانند لایه‌برداری، پر‌کننده، لیزر و بوتاکس) برای مقابله با پیری پوست خود استفاده کنید، بهتر است با یک متخصص پوست که از وضعیت پوست شما مطلع است مشورت کنید.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

زنان امروزی آن‌قدر درگیر محصولات ضد‌پیری مختلف هستند که اغلب تاثیر کرم‌های مرطوب‌کننده را نادیده می‌گیرند. پوستی که مرطوب است، ظاهر بسیار بهتری دارد و خطوط و چین و چروک آن کمتر به چشم می‌آید.

۲ ‌اشتباهی که باعث پیری پوست می‌شوند

وقتی می‌توانید با رعایت یک روال ساده از پوست خود مراقبت کنید، دیگر لازم نیست پول زیادی را صرف محصولات آرایشی یا سالن‌های زیبایی کنید. در ادامه شما را با ۲ ‌اشتباهی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، آشنا می‌کنیم.

به پیر شدن «نه» بگویید!

۱. عدم تجدید ضد‌آفتاب هر دو ساعت یک‌بار: ممکن است از بهترین ضد‌آفتاب موجود در بازار با بهترین درجه SPF ممکن استفاده کنید، اما به نتایج دلخواه خود نرسید. دلایل زیادی برای این شکست وجود دارد که تجدید ضد‌آفتاب یکی از مهم‌ترین این دلایل است. توجه داشته باشید که اشعه خورشید آن‌قدر قوی است که می‌تواند از پنجره اتاق به داخل نفود کرده و بر پوست شما اثر بگذارد. عدم تجدید ضد‌آفتاب در طول روز باعث بروز لکه‌های رنگی، کک و مک و خطوط ریز روی صورت می‌شود.

۲. عدم استفاده از کرم مرطوب‌کننده قبل از خواب: اگر قرار است در خانه بمانید، می‌توانید در طول روز نیز از مرطوب‌کننده استفاده کنید. حتی اگر پوست‌تان خشک نیست، بهتر است از مرطوب‌کننده استفاده کنید. خشکی پوست یکی از دلایل اصلی پیری زودرس است، بنابراین هر فصلی که باشد از استعمال مرطوب‌کننده چشم‌پوشی نکنید. استفاده از یک مرطوب‌کننده خوب به سلول‌های پوست کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود جوان‌تر از سن واقعی خود جلوه کنید.

نکته هایی که شاید به کارتان آید

جوش

مصرف بیش از اندازه چربی و میان‌وعده‌های ناسالم لکه و جوش برای‌تان به ارمغان خواهد آورد.

پیری زودرس

سفیدکننده‌های غلیظ باعث می‌شوند که رنگ طبیعی پوست از‌بین رفته و علائم پیری زودرس آشکار شوند.

پاک کردن آرایش قبل از خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس از یک روز سخت کاری، ممکن است وسوسه شوید که بدون پاک کردن آرایش به تختخواب‌تان بروید، گرد و خاک و آلودگی در طول روز در منافذ پوست لانه می‌کنند، بنابراین اگر صورت خود را تمیز نکنید، منافذ پوست بسته مانده و در طولانی‌مدت پیر و سالخورده جلوه خواهید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      هر کاری کنی با رسم طبیعت نمیشه بجنگی همه باید پیر بشیم و غزل خداحافظی سر بدهیم.

    • بدون نام

      بافت های پوست وقتی پیربشه وقدرت ترمیم نداشته باشه هرچی لوازم آرایش گرون قیمت هم حروم بکنی بازچروک زیرچشم وپوست لوچ شده گردن نشون میده که پیرشدی

    • شهرام اذر

      فقط و فقط سيگار و دود راديكالهاي پيري پوست رو افزايش ميده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج