۳۳۶۳۸۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کرملین به ادعای هیلاری واکنش نشان داد

کاخ کرملین می گوید: در امور داخلی کشورها دخالت نمی کند.

خبرگزاری ایرنا: کاخ کرملین می گوید: در امور داخلی کشورها دخالت نمی کند.

سخنگوی کاخ کرملین با رد سخنان هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه مسکو برای پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جشن خواهد گرفت، اظهار کرد: رییس جمهوری روسیه بر خلاف برخی کشورها همیشه اصول خاصی در سیاست ها دارد و در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نمی کند.

دونالد ترامپ تنها نامزد انتخاب برجای مانده از رقابت های درون حزبی جمهوریخواه برای انتخابات ریاست ریاست جمهوری آمریکا، بارها اعلام کرده است در صورت ورودذ به کاخ سفید، روابط بسیار خوبی با روسیه و ولادیمیر پوتین برقرار خواهد کرد که با واکنش های اندک اما محتاطانه و مثبت روبرو شد.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس امروز (شنبه) نوشت: دیمیتری پسکوف گفت، نمی دانم پیروزی احتمالی ترامپ در آمریکا چه دلیلی برای جشن گرفتن در روسیه دارد.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که گفته بود شاید خانم کلینتون دلیل برگزاری جشن پیروزی ترامپ در کاخ کرملین را بداند، اظهار کرد که شاید او بداند ولی من نمی دانم.
پسکوف تاکید کرد: روسیه بر این باور است که بهترین نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از رای گیری و کسب بیشترین آرای مردمی مشخص خواهد شد.

ترامپ در یکی از آخرین سخنرانی های انتخاباتی خود که ماه گذشته میلادی بیان کرد، گفت که اگر رئیس جمهور شوم، روابط بهتری با روسیه و چین برقرار خواهم کرد.

وی همچنین افزوده است که ارتباط های خوبی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و این کشور برقرار خواهد کرد.
نامزد جمهوریخواهان همچنین یازدهم مارس ۲۰۱۶ گفت: فکر می کنم پوتین یک رهبر بسیار قدرتمند برای روسیه و قوی تر از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا است.

اما کاندید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از این اظهار نظر با هدف گریز از طرح هرگونه اتهامی علیه خود، تاکید کرد، گفته های من به این معنا نیست که «شخصاً از پوتین پشتیبانی می کنم».

ترامپ افزود: پوتین واقعا یک رهبر بسیار قوی است. می توانم با جرأت رهبران قوی و ضعیف را نام ببرم، من ادعا نمی کنم که این خوب یا بد است.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین زمان رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان در حاشیه یک کنفرانس خبری گفته بود: ترامپ آدمی بسیار درخشان و بدون هیچگونه شکی با استعداد است. تعریف شایستگی های وی کار ما نیست اما پیشتاز مطلق مبارزات انتخاباتی است.
رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهار کرد: ترامپ می گوید خواستار گذار به سطح دیگر، نزدیک تر و عمیق تر روابط با روسیه است. مگر ما می توانیم از این سخن استقبال نکنیم که طبعا استقبال می کنیم.

آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه نیز در این باره گفته است: با شخصی مثل ترامپ که تاجر و عملگرا است می‌شود کار کرد، زیرا همه چیز را قابل گفتمان می‌داند.

پوشکوف در گفت وگو با روزنامه ایزوستیا اظهار کرد: اتفاقا باید از دموکرات‌ها با آن ایدئولوژی های لیبرالی ترسید. رویکرد اوباما و بوش ایدئولوژی‌گرایانه و بنیادگرایانه بود که زندگی مردم خاورمیانه را به نام ارزش های آزادیخواهانه و قطعا پوچ، نابود کردند و امروز به صراحت می‌گویم می‌شود با ترامپ کنار آمد.

اما سخنان ترامپ فقط به دوستی و ماه عسل سیاسی با روسیه محدود نشد و به هشدار هم رسید که زیاد در رسانه ها بازتاب نیافت.

ترامپ در یک مناظره در دیترویت در باره حضور خود تبعیدی کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در روسیه، گفت: ادوارد اسنودن یک جاسوس است و اگر مسکو به ما احترام می‌گذاشت باید فورا وی را تحویل واشنگتن می داد.

نامزد جمهوریخواهان همچنین پس از انتشار اخباری مبنی بر نزدیک شدن هواپیماهای نظامی روسی به محدوده ناوها یا هواپیماهای جاسوسی آمریکایی در منطقه بالتیک نزدیک مرزهای روسیه گفت که اقدام های خلبانان روس نشان می دهد، هیچ احترامی برای آمریکا و باراک اوباما قائل نیستند.

به گزارش رسانه ها، وی افزود که رییسان جمهوری آمریکا و روسیه باید این مشکل را بررسی کنند و اگر تغییری در این موضوع صورت نگرفت باید از شلیک بهره گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج