۳۳۷۳۱۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مدیران سابق تلویزیون یک به یک برمی‌گردند

با آمدن رئیس جدید صدا و سیما، طبق انتظارات تغییر و تحولات مدیریتی در سیما آغاز شد. پس از انتصاب مرتضی میرباقری به عنوان معاون سیما، علیرضا برازش به عنوان مدیر شبکه یک منصوب شد.

آی سینما: با آمدن رئیس جدید صدا و سیما، طبق انتظارات تغییر و تحولات مدیریتی در سیما آغاز شد. پس از انتصاب مرتضی میرباقری به عنوان معاون سیما، علیرضا برازش به عنوان مدیر شبکه یک منصوب شد، او که مدیر سابق شبکه یک و مشاور مذهبی برخی از مهم‌ترین سریال‌های دهه هستاد تلویزیون بود پیش از این و در سال ۱۳۸۸ از مدیریت شبکه یک استعفا داده بود. پیش از او اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه هم به این شبکه بازگشت.

مدیران سابق تلویزیون یک به یک برمی‌گردند

یکی از اولین تغییرات مهم در سازمان صداوسیما پس از آمدن عبدالعلی علی‌عسگری به سازمان صدا و سیما تغییر معاون سیما بود. به این ترتیب علی‌اصغر پورمحمدی از این سمت کنار رفت و مرتضی میرباقری پس از نزدیک به هفت سال به این سمت بازگشت. البته سال ۱۳۸۹، ماجرای برکناری شبانه میرباقری توسط رئیس وقت صدا و سیما یعنی عزت‌الله ضرغامی از سمت خود، تبدیل به یکی از مهم‌ترین خبرها در حوزه تلویزیون شده بود و مرور آن نشان می‌دهد که تقارن جالب توجهی هم در این‌باره اتفاق افتاده است.

میرباقری رمضان هفت سال پیش، درست پس از اظهار نظرش درباره پخش نشدن ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون، برکنار شد. او شهریور ماه ۸۹ و در جریان بازدید از پشت صحنه یک سریال تلویزیونی درباره صحت و سقم پخش نشدن صدای شجریان در ماه رمضان گفته بود: «شجریان به دلیل مواضع ضدانقلابی که گرفته است و مواضع بدی که در رابطه با مردم خودش گرفته است؛ دیگر صلاحیت کافی برای حضور در قلب مردم را ندارد. او خودش چهره خود را مخدوش کرده است.» فشارها بر سر این تصمیم جنجالی صدا و سیما باعث شد در یک تصمیم ناگهانی میرباقری پس از یک دهه فعالیت به عنوان معاون سیما شبانه از کار برکنار شده و علی دارابی جایگزین او شود تا شاید فشارها کمی کاهش یابد. میرباقری در این مدت به عنوان قائم‌مقام وزیر کشور دولت یازدهم در امور اجتماعی و فرهنگی، مسئول ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل کشور و رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول به کار بود.

حالا با گذشت چند سال از آن ماجرا، درست زمانی که سرپرست شبکه یک سیما فضل‌الله شریعت‌پناهی، به احتمال پخش ربنای شجریان در ماه رمضان اشاره کرده بود، میرباقری بار دیگر به عنوان معاون سیما راهی ساختمان جام جم شد و بلافاصله اصغر پورمحمدی را پس از چهار سال دوری دوباره به شبکه سه بازگرداند و مدیر جدید شبکه یک یعنی علیرضا برازش را به سمت خود منصوب کرد که با این حساب، احتمالی که شریعت‌پناهی از آن صحبت کرده بود، بسیار بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا برازش مدیر تازه شبکه یک سیما که امروز نام او رسانه‌ای شد، پیش از این نیز در دوره معاونت میرباقری در اواخر دهه هشتاد، مدیریت شبکه یک را به عهده داشت و در مرداد ۱۳۸۸ (اوج التهابات و وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری)‌ استعفای خود را به میرباقری تقدیم کرد، استعفایی که دلیل آن بیماری ذکر شده بود و بلافاصله مورد پذیرش میرباقری قرار گرفت. از دیگر فعالیت‌های برازش می‌توان به حضور به عنوان مشاور مذهبی در سریال‌هایی چون «خط قرمز»، «کمکم کن» و «مسافری از هند» اشاره کرد. البته در دوره ریاست او بر شبکه یک بود که سریال‌هایی مثل «اغما» و «او یک فرشته بود» نیز ساخته شد که بسیاری، آن‌ها را آغاز دوره ناقص مانده و ابتر توجه به مسائل ماورایی در تولیدات صدا و سیما می‌دانند.

مسئله دیگر درباره شبکه یک سیما که به شبکه ملی معروف شده این است که در یکی دو سال گذشته و پس از رفتن مهدی فرجی مدیر این شبکه در دوران علی دارابی، در حوزه مدیریت بسیار بی‌ثبات بوده و این‌که برازش بتواند این بار با موقعیت فعلی تلویزیون که مسلما با هفت سال قبل تفاوت‌های بسیار عمده‌ای کرده پای فشار مسئولیتی که به او محول شده دوام بیاورد چلش بسیار مهمی‌ برای او خواهد بود. در دوره ریاست سرافراز، مدیریت شبکه یک سیما به محمد احسانی به عنوان یک چهره سینمایی سپرده شد، اما احسانی یک سال بیشتر در این سمت نماند و استعفای او، پس از روزها حاضر نشدن در دفتر کارش پذیرفته شد. این شبکه پس از آن با سرپرستی شریعت‌پناهی اداره شد و تا پایان دوره سرافراز به طور رسمی مدیر نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بنده نمیدونم این سیکل تا کی می خواهد ادامه داشته باشد مدیران که مرتب جابجا می شوند وجایی برای جوانان ونیروهای جوان ،فعال وپرانرژی جامعه نمی گذارند خوبه این حصار شکسته شود

    • ارش

      همواره در عزل ونصب ها ،یا افراط کردیم یا تفریط ،ودر این افراط وتفریط چیزی که همیشه فراموش شده جولنان برومند است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج