جاباما
۳۳۷۴۸۲
۵۰۷۹
۵۰۷۹
پ

طرز تهیه «ته چین مرغ» بدون تخم مرغ

ته چین یکی از غذاهای نسبتا جدید است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. درست کردن آن نیاز دارد چند ریزه کاری را بلد باشیم. مثلا یکی از نکات مهم در پخت آن این است که بتوانیم بوی تخم مرغ را از بین ببریم. در این مطلب ته چینی را به شما آموزش می دهیم که در آن از تخم مرغ استفاده نشده است.

وب‌سایت سوران: ته چین یکی از غذاهای نسبتا جدید است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. درست کردن آن نیاز دارد چند ریزه کاری را بلد باشیم. مثلا یکی از نکات مهم در پخت آن این است که بتوانیم بوی تخم مرغ را از بین ببریم. در این مطلب ته چینی را به شما آموزش می دهیم که در آن از تخم مرغ استفاده نشده است و بنابراین دیگر نگران بوی تخم مرغ داخل ته چین خود نباشید.

مواد لازم :

  • روغن و کره به میزان لازم
  • برنج ۴ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ به میزان لازم
  • خلال بادام ۵۰ گرم
  • ماست چکیده ترجیحا ترش نیم کیلوگرم
  • مرغ متوسط یک عدد

طرز تهیه «ته چین مرغ» بدون تخم مرغ

طرز تهیه:

۱- مرغ را با یک ونیم لیتر اب میجوشانیم و کف ان را مرتب میگیریم، بعد به ان زرد چوبه، پیاز یک عدد بزرگ، چند حبه سیر خرد شده، ساقه کرفس، یک عدد هویج، چوب دارچین و نمک وفلفل اضافه میکنیم به مدت ۱۰دقیقه با حرارت زیاد میجوشانیم.

۲- بعد حرارت را ملایم میکنیم به مدت یک ساعت ونیم میپزیم بعد از پخت باید حدود یک لیوان اب مرغ بماند .مرغ را بیرون اورده وپس از خنک شدن استخوان مرغ را میگیریم تکه هاى مرغ را خیلى ریز نکنید.

۳- به نیمى از ماستمان کمى نمک، زعفران ۲ قاشق غذا خورى و فلفل قرمز وکمى پودر خردل اضافه میکنیم و مرغهارا دران قرار میدهیم ودر یخچال میگذاریم. ( این کار را میتوانیم حتى از روز قبل انجام دهیم که در این صورت خوشمزه هم میشود)

۴- حالا نیم دیگر ماست را هم به همین ترتیب مزه دار میکنیم وکنار میگذاریم براى برنج. برنج را با یک قاشق زرد چوبه میجوشانیم وان را زنده بر میداریم . حتماً اول با اب ولرم کمى شستشو میدهیم بعد کمى اب سرد. وبرنج را با ماستمان مخلوط میکنیم +کمى روغن مایع.

۵- حالا کف قالبمان یادر ماهیتابهء گود نصف پیمانه روغن ریخته ونیمى از برنج را ریخته وصاف میکنیم وروى ان زعفران میریزیم بعد مرغهارا روى برنج میچینیم وخلال بادام ها را هم همه جاى ظرف میپاشیم وبعد بقیه برنج را و دوباره زعفران . با قاشق چند سوراخ روى برنج ایجاد میکنیم و در اخر نصف لیوان اب مرغ و نصف لیوان روغن مایع وکره را روى برنج میدهیم.

۶- روى قالب را فویل کشیده وداخل فر گذاشته روى حرارت زیاد به مدت نیم ساعت و بعد باحرارت متوسط براى یک ساعت دیگر.

۷- ویا اگر روى حرارت مستقیم خواستیم تهیه کنیم ۱۰ دقیقه اول حرارت زیاد باشد وبعد حرارت را کم میکنیم بمدت یک ساعت و نیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج