جاباما
۳۳۷۶۴۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

اولین جشن روزنامه سینما شب گذشته با تقدیر از خانواده محمدعلی فردین و اهدای تندیس به سینماگران برتر جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

خبرگزاری مهر: اولین جشن روزنامه سینما شب گذشته با تقدیر از خانواده محمدعلی فردین و اهدای تندیس به سینماگران برتر جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

شب گذشته ۱۷ خردادماه اولین جشن روزنامه سینما با حضور هنرمندان، مدیران و کارمندان این روزنامه سینمایی در محل هتل اسپیناس پلاس برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی چون سیروس الوند، حبیب اسماعیلی، ضیاءالدین دری، نرگس آبیار، محمد حسین قاسمی، رضا میرکریمی، بیتا فرهی، غلامرضا موسوی، ابراهیم حاتمی کیا، لیلا حاتمی، ابوالحسن داودی، بیتا منصوری، مریلا زارعی، کامبوزیا پرتویی، محمد نشاط، محمد بانکی، منصور سهراب پور، امیر پروین حسینی، نوید محمدزاده، سعید روستایی، نگار جواهریان، ماهور الوند، حسین وخشوری صاحب امتیاز روزنامه سینما و خانواده زنده یاد محمد علی فردین حضور داشتند.

این جشن با تاخیر یک و نیم ساعته آغاز شد و در ابتدای مراسم، فرزاد حسنی که اجرای برنامه را بر عهده داشت از فریدون جیرانی مدیر مسئول روزنامه سینما درخواست کرد که چند دقیقه ای صحبت کند.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

جیرانی عنوان کرد: سعی کردیم امشب جشن آبرومندی برگزار کنیم چون این جشن پایان دوره قدیم روزنامه سینما و سرآغاز دوره جدید آن است.

وی با اشاره به جشن های خصوصی که در قبل و بعد از انقلاب برگزار شده است، بیان کرد: در سینمای ما برگزاری جشن های خصوصی زیاد اتفاق نیفتاده است. قبل از انقلاب ما چند جشن خصوصی داشتیم که جشن سپاس یکی از آنها بود اما در بعد از انقلاب علی معلم جشن حافظ را سال ها است که برگزار می کند. این جشن نیز برای روزنامه سینما سرآغاز دوره جدیدی خواهد بود. همچنین ما در این جشن نتیجه داوری فیلم های جشنواره فجر با رای داوران روزنامه سینما را اعلام می کنیم.

این کارگردان و نویسنده با اشاره به اینکه برخی از داوران از جمله همایون پایور، ناصر تقوایی و مینا اکبری در این مراسم حضور ندارند، از بیتا فرهی، حسین مهکام و غلامرضا موسوی دیگر داوران این جشن تشکر کرد.

وی در پایان صحبت هایش گفت: من به روزنامه هایی مثل بانی فیلم و صبا که قدیمی تر از ما هستند احترام می گذارم. گرچه دوستان بعضی مواقع بداخلاقی کردند اما ما برایشان احترام قائلیم و بداخلاقی نمی کنیم.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

در بخش دیگری از این جشن، بعد از پخش نماهنگی که اختصاص به تصاویر محمدعلی فردین داشت، ضیاءالدین دری از دوستان قدیمی فردین درباره وی گفت: بسیار خوشحالم که در چنین جلسه ای حضور دارم و برایم بسیار سخت است از هنرمندی صحبت کردن که ۵ سال آخر عمرش هفته ای دو سه بار او را می دیدم.

وی بعد از تعریف کردن خاطره ای از فردین و میزان محبوبیتش نزد مردم، گفت: عشقی که مردم به فردین ابراز کردند از داخل خانه ها بیرون آمد. یعنی پدر و مادرها فیلم های او را می دیدند و این علاقه به فرزندانشان منتقل می شد. فکر نمی کنم چنین عشقی تا به حال برای هیچ هنرپیشه ای وجود داشته باشد. مشابه فردین را می توان راج کاپور در هند و کلارک گیبل در هالیوود مثال زد.

وی متذکر شد: فیلم های فردین سانسور نشد اما متاسفانه خودش سانسور شد. او تنها بازیگری بود که مردم فقط به سینما می رفتند تا او را ببینند و کاری به خود فیلم و نقشش نداشتند و این اتفاق بی سابقه ای است. این هنرمند طبق خواسته مردم و نظر آنها عمل می کرد و کاری را که آنها دوست نداشتند، انجام نمی داد. معتقدم فردین تاریخ خاصی است که تکرار شدنی نیست بنابراین باید او را محترم بشماریم.

در ادامه فرزاد حسنی از فرزند و نوه های زنده یاد فردین دعوت کرد که روی سن حاضر شوند که سیاوش فردین فرزند این هنرمند از حضورش در این جشن ابراز خرسندی کرد.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

در بخش دیگری از این برنامه غلامرضا موسوی به نمایندگی از هیات داوران روی سن آمد و بعد از تبریک به فریدون جیرانی برای مدیر مسئولی روزنامه سینما، گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از فیلم های اکران عید صورت گرفت و مردم نشان دادند که با سینمای ایران آشتی هستند. به همین دلیل من خدمت همه همکارانم تبریک می گویم.

وی افزود: البته صحبتی با حجت الاسلام آملی نیز دارم و آن این است که چرا باید سینماگران تهدید شوند که فیلم هایشان از روی پرده پایین کشیده می شود. این رفتارها در شان قوه قضائیه نیست بلکه باید سینماگران را درک کرد.

موسوی تصریح کرد: باید دید که چه کار می توان برای فیلم های روی پرده و معرفی آنها انجام داد. با داشتن بیلبوردهای تبلیغاتی و پخش تیزرها از رادیو و تلویزیون می توان در کلان شهرها اطلاع رسانی کرد اما حالا اگر جایی تیزرها را پخش می کند و پولی هم نمی گیرد، تاوانش را ما نباید پس بدهیم.

وی در پایان صحبت هایش درباره آرای داده شده، عنوان کرد: آرای هیات داوران مستقل داده شده است.

سپس تماس تلفنی با مرضیه وفامهر همسر ناصر تقوایی یکی از داوران این جشن برقرار شد که در این تماس وفامهر یادداشتی را قرائت کرد.

در ادامه جوایز اولین جشن روزنامه سینما اعلام شد که بر اساس آن تندیس روزنامه سینما به بهترین فیلمنامه توسط کامبوزیا پرتویی به سعید روستایی برای نگارش فیلمنامه «ابد و یک روز» اهدا شد.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

روستایی در سخنانی کوتاه عنوان کرد: خرسندم که اسمم کنار اسم بزرگان سینما می آید و بسیار خوشحالم و ذوق می کنم اما قول می دهم که مغرور نشوم. من از طرف همه عوامل فیلم «ابد و یک روز» این جایزه را تقدیم می کنم به همه تماشاگرانی که روی پرده این فیلم را دیده اند.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز توسط سیروس الوند به نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» تقدیم شد.

محمدزاده با ابراز خرسندی از اینکه از چنین هیات داورانی جایزه می گیرد، عنوان کرد: من دو سال پیش هم که جایزه جشن انجمن منتقدان را برای فیلم «عصبانی نیستم» دریافت کردم سر اجرای تئاتر بودم و بین دو اجرا با موتور آمدم و جایزه ام را گرفتم. امشب نیز این اتفاق به همین شکل افتاده و بین دو اجرا با موتور آمده ام که تندیسم را دریافت کنم.

محمدزاده جایزه اش را به پیمان معادی تقدیم کرد.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

جایزه بهترین کارگردانی توسط مریلا زارعی به ابراهیم حاتمی کیا برای کارگردانی فیلم «بادیگارد» اهدا شد.

حاتمی کیا در سخنانی کوتاه بیان کرد: جیرانی عزیزی است که برای من خیلی ارزش دارد و هرچه جلوتر می روم می بینم که حضورش برای سینما ارزشمند است. او برای ما در ادب و کمال الگو است.

در ادامه ویدیویی از پشت صحنه فیلم «بادیگارد» که توسط یوسف حاتمی کیا فرزند این کارگردان ساخته شده بود، پخش شد.

جایزه بهترین فیلم توسط نگار جواهریان به رضا میرکریمی برای تهیه کنندگی فیلم «دختر» تعلق گرفت.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

میرکریمی نیز بعد از دریافت تندیسش گفت: از جیرانی برای راه اندازی روزنامه سینما تشکر می کنم. معتقدم روزنامه شبیه برنامه زنده است و مجله و هفته نامه مثل برنامه پلی بک هستند. بنابراین بسیار سخت است که هر روز بخواهیم روزنامه ای را با محتویات جذاب منتشر کنیم. برای فریدون جیرانی که اهل باندبازی و حاشیه نیست، روزنامه منتشر کردن کار بسیار سختی است.

اولین جشن روزنامه سینما برگزار شد

فرزاد حسنی بعد از صحبت های میرکریمی به شوخی گفت که با این حرف های آقای میرکریمی درباره برنامه زنده و تولیدی به نظر می رسد او قصد دارد جای بهروز افخمی را در برنامه «هفت» بگیرد.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز توسط بیتا فرهی به لیلا حاتمی برای بازی در فیلم «من» اهدا شد.

لیلا حاتمی بعد از دریافت تندیسش و تشکر از جیرانی و هیات داوران، گفت: این جایزه را به سهیل بیرقی به خاطر جاه طلبی، پشتکار و هوشمندی اش تقدیم می کنم.

در پایان این مراسم، ضیافت شامی نیز برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      به نظرم آقای جیرانی درباره یادخاطره اسطوره سینمامحمدعلی خان فردین عالی عمل کردندفقط حضور موجودی مزخرف چون .... اززیبایی مجلس کاسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج