جاباما
۳۳۷۸۵۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

این کامیون عضلانی قهرمان دنیا می شود

کامیون جدید و البته قدرتمندی ساخته شده که به ادعای شرکت سازنده، برنده سال ۲۰۱۷ رالی داکار در بخش خودروهای سنگین خواهد بود.

خبرگزاری مهر: کامیون جدید و البته قدرتمندی ساخته شده که به ادعای شرکت سازنده، برنده سال ۲۰۱۷ رالی داکار در بخش خودروهای سنگین خواهد بود. شرکت روسی «کاماز» کامیون جدید و پیشرفته ای ساخته که هدف اصلی آن قهرمانی در رقابتهای سال آینده رالی داکار است.

این کامیون عضلانی قهرمان دنیا می شود

این کامیون قدرتمند از توان موتوری قابل توجه ۹۸۰ اسب بخار برخوردار است و شرکت سازنده مدعی شده که برنده چهاردهمین دوره رالی داکار در بخش خودروهای سنگین خواهد شد.

در این مدل جدید و برخلاف سنت فعلی تعبیه کابین راننده در قسمت جلو، مهندسان شرکت کاماز این بخش را که در واقع مرکز کنترل کامیون محسوب می شود کمی عقبتر قرار داده اند. در واقع این ابتکارعمل با هدف ارتقای عملکرد کامیون و راحتی هرچه بیشتر راننده صورت گرفته است.

کارشناسان این خودروی سنگین را نوعی کامیون عضلانی به شمار می آورند که در زمره قدرتمندترین کامیونهای جهان قرار می گیرد.

قرار گرفتن کابین این کامیون کمی عقبتر از مدلهای فعلی با این هدف صورت گرفته که شوکهای ناشی از برخورد با سطوح سخت به راننده و سرنشینان آن منتقل نشود. از آن گذشته مانوردهی کامیون به واسطه توزیع وزن کابین در سراسر آن بهبود یافته است.

شرکت کاماز اعلام کرده که این کامیون مجهز به موتور دیزلی ۱۲.۵ لیتری است که از جعبه دنده ۱۶ سرعته سود می برد. توان قابل توجهی که از این موتور تولید می شود به هر چهار چرخ آن منتقل می شود.

از نکات جالب توجه دیگر این کامیون می توان به باک بزرگ آن اشاره کرد که یکهزار لیتر گنجایش دارد. بدین ترتیب این کامیون می تواند رانندگی بی وقفه ای داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج