۳۳۸۰۱۱
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تبریزی: «هفت» یک داعش فرهنگی است

مسعود فراستي در گذشته منتقد خوبي بود. از زماني كه به برنامه هفت آمد دچار استحاله شد. ما در كنار هم در دوره‌اي گفت‌وگو و بحث مي‌كرديم. آن موقع معقول بود و دوست‌داشتني. اما به خاطر بد روزگار و فاصله‌اي كه از دوستانش گرفته يا شايد شرايط اقتصادي، به آدم ديگري تبديل شده است.

گزیده ای از گفت و گوی کمال تبریزی با روزنامه اعتماد را می خوانید:

مسعود فراستي در گذشته منتقد خوبي بود. از زماني كه به برنامه هفت آمد دچار استحاله شد. ما در كنار هم در دوره‌اي گفت‌وگو و بحث مي‌كرديم. آن موقع معقول بود و دوست‌داشتني. اما به خاطر بد روزگار و فاصله‌اي كه از دوستانش گرفته يا شايد شرايط اقتصادي، به آدم ديگري تبديل شده است.

داخل سازمان دودستگي وجود دارد، مجموعه‌ بعضي از مديراني كه در حال حاضر آنجا فعاليت مي‌كنند بعضي ديگر را قبول ندارند. يعني همديگر را تاييد نمي‌كنند و با هم همسو نيستند. بنابراين مجموعه‌اي به وجود مي‌آيد كه در آن كش‌وقوس وجود دارد، يك عده آن را يك طرف مي‌كشند، يك عده طرف ديگرتحليل من اين است كه اين معضلات از دو جا به وجود مي‌آيد؛ يكي اينكه داخل سازمان دودستگي وجود دارد، مجموعه‌ بعضي از مديراني كه در حال حاضر آنجا فعاليت مي‌كنند بعضي ديگر را قبول ندارند. يعني همديگر را تاييد نمي‌كنند و با هم همسو نيستند. بنابراين مجموعه‌اي به وجود مي‌آيد كه در آن كش‌وقوس وجود دارد، يك عده آن را يك طرف مي‌كشند، يك عده طرف ديگر

نخستين جلسه‌اي كه براي بررسي و نقد فيلم باديگارد تشكيل شد آقاي فراستي به‌شدت فيلم را كوبيد و به‌شدت در مورد فيلم منفي گفت. در برنامه فردا شب هفت، معلوم بود كه گوش فراستي را گرفته بودند و گفته بودند تو حق نداري در مورد اين فيلم بد بگويي، به خاطر همين حرف‌هايش را اصلاح كرد.

حتما آقاي افخمي فرق بين اظهارنظر و توهين و فحاشي را مي‌داند. به نظر من او خودش را به ندانستن زده است متاسفانه و من نمي‌دانم دليلش چيست.

من فكر مي‌كنم پديده داعش كه در همه جوامع در حال تكرار است در جامعه ما هم پياده مي‌شود. داعش براي شما دادگاهي تشكيل نمي‌دهد. مي‌گويد تو كافري و بعد با خواندن بيانيه‌اي گردن تو را مي‌زند. نه براي تو حقي قائل مي‌شود و نه دادگاهي ترتيب مي‌دهد و چيز ديگري.

احترامي و توهين كردن به تربيت خانوادگي و اخلاق آدم‌ها برمي‌گردد. به نظر من اين چيزها به گذشته آدم‌ها و نوع تربيت‌شان برمي‌گردد، به چيزهايي كه از بچگي آرام آرام با آن بزرگ شده‌اند و رسيده‌اند به اينجا. شما آدمي را ببينيد كه طرز لباس پوشيدن و صحبت كردنش مي‌تواند منزجركننده و تهوع‌آور باشد اما من مي‌گويم خود اين آدم خيلي مقصر نيست چون اين‌طوري تربيت شده و كسي نبوده كه به او آن چيزها را ياد بدهد. شما اگر در ذهن‌تان برخي تعابير شكل نگيرد از آنها استفاده نمي‌كنيد. چه مي‌شود كه آقاي فراستي و افخمي به خودشان اجازه مي‌دهند چنين تعابيري را استفاده كنند؟

خيلي بد است آدم از راهي ارتزاق كند كه مسيرش از بددهني كردن درباره ديگران مي‌گذرد. آدم بايد نوني كه درمي‌آورد حلال باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهيم

      #مسعود فراستي
      #دياثت فرهنگي
      #هفت

    • ناشناس

      "خيلي بد است آدم از راهي ارتزاق كند كه مسيرش از بددهني كردن درباره ديگران مي‌گذرد. آدم بايد نوني كه درمي‌آورد حلال باشد."
      گُل گفتی استاد، کاشکی آدمها این چیزها را بفهمند.

    • مهاجر

      انتقاد جزيي از سينماست.اين جمله مثه جمله معروف اشتباهات داوري جزئي از فوتباله ميمونه.اگه وارد اين بازي شدي پيه اين چيزا رو به تن بزن اميرزا كمال.اينكه مردم چه نقدي رو ميپسندن و از چه حرفي بدشون مياد......به مردم اعتماد داشته باش.

    • بدون نام

      90 درصد فیلم های ایرانی مضخرفند..

      پاسخ ها

      • مریم

        منظورتون "مزخرف " بود دیگه ؟!

    • بدون نام

      مگه ایران سینما هم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج