۳۳۸۰۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رييس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور خبر داد

آمار نگران کننده رشد طلاق در ایران و تهران!

دکتر غلامعلي افروز در نشست توجيهي، آموزشي مطلع مهر که در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: يکي از مولفه‌هاي کاهش جمعيت، طلاق است و اگر بخواهيم به سياست جمعيتي بينديشيم، بايد به کاهش طلاق و افزايش خانواده‌هاي شاد و گرم که نتيجه‌ي ادامه ازدواج است بپردازيم.

ایسنا: رييس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور گفت: در کشور ما از هر چهار نفري که ازدواج مي‌کنند، يک نفر طلاق مي‌گيرد.

دکتر غلامعلي افروز در نشست توجيهي، آموزشي مطلع مهر که در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: يکي از مولفه‌هاي کاهش جمعيت، طلاق است و اگر بخواهيم به سياست جمعيتي بينديشيم، بايد به کاهش طلاق و افزايش خانواده‌هاي شاد و گرم که نتيجه‌ي ادامه ازدواج است بپردازيم.

رييس گروه روانشناسي طرح مطلع مهر در توصيف زن آرامش‌گر، گفت: همسري آرامش‌گر است، که همه‌ محبت، ايثار، شجاعت، عدالت، مودت را تقديم همسرش کند و اگر گاهي اوقات رفتارهاي محبت آميز يک سويه باشد، زوجين بايد از روي معرفت، عشق و محبت را تقديم همسرش کند.

افروز ضمن اشاره به اينکه زن و شوهر دو رکن اصلي خانواده هستند، تصريح کرد: خانواده تنها نهاد بي‌بديل، طبيعي، فطري و جاودانه انسان است و همه‌ نهادها بايد در خدمت خانواده باشد.

وي ريشه‌ همه‎ طلاق‌ها و همسرگريزي‏ها در جهان از جمله ايران، دافعه‌هاي جنسي و رواني دانست و افزود: خانواده بايد مرکز انتقال فرهنگ و ارزش‏هاي ديني باشد و رابطه‌هاي گرم وصميمي بين خانواده‌ها برقرار باشد.

رشد نگران‌کننده نرخ طلاق در تهران

رييس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان از رشد ۵ درصدي ازدواج در کشور و رشد ۲ درصدي ازدواج در تهران در شش ماهه اول سال ۹۱ نسبت به شش ماهه اول سال گذشته خبر داد.

محمد تقي حسن‌زاده، با تاکيد براقدامات اساسي در زمينه ازدواج و طلاق، اظهار کرد: با توجه به شرايط فرهنگي - ديني کشور در مجموع رشد ازدواج آن‌چنان که بايد بالا نبوده است.

وي با اشاره به اينکه وضعيت طلاق در کشور مطلوب نيست، افزود: نرخ طلاق در کشورطي شش ماهه اول سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته روند کاهشي نداشته است؛ اين در حاليست که در تهران با رشد و افزايش ميزان طلاق مواجه هستيم و رشد نرخ طلاق در تهران نگران کننده است.

رييس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان در پايان با تاکيد براينکه بايد درنرخ طلاق در کشورکاهش يابد، خاطرنشان کرد: وضعيت طلاق به گونه‌اي است که اگر تمهيدات لازم توسط خانواده‌ها و مسوولان انجام نگيرد اين روند افزايشي بالا مي‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فتوشاپه00

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج