۳۳۸۵۸۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

۴ عنصر جدید به جدول تناوبی اضافه شد

اتحادیه‌ی بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) می‌گوید این چهار عنصر با نام‌های «نیهونیوم» (Nihonium)، «مسکوویوم» (moscovium)، «تنسین» (tennessine)، «اگانسون» (Oganesson) به خانه‌هایی با شماره اتمی ۱۱۳، ۱۱۵، ۱۱۷ و ۱۱۸ اضافه خواهند شد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: وقت آن رسیده که جدول تناوبی قدیمی را به روزرسانی کنیم. در ماه دسامبر چهار عنصر جدید رسما تایید شده بودند. حالا اسامی آن چهار عنصر به جدول تناوبی عناصر شیمیایی اضافه شده است. اتحادیه‌ی بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) می‌گوید این چهار عنصر با نام‌های «نیهونیوم» (Nihonium)، «مسکوویوم» (moscovium)، «تنسین» (tennessine)، «اگانسون» (Oganesson) به خانه‌هایی با شماره اتمی ۱۱۳، ۱۱۵، ۱۱۷ و ۱۱۸ اضافه خواهند شد.

4 عنصر جدید به جدول تناوبی اضافه شد

این اسامی جدید رسما به جدول تناوبی بالا اضافه خواهند شد. عنصر نیهونیوم را گروهی ژاپنی کشف کرده و طبیعتا به معنی «سرزمین آفتاب»، لقب این کشور، است. مسکوویوم و تنسین هم بر اساس مکان‌هایی نام‌گذاری شده‌اند که این عناصر در آنجا کشف شده‌اند که طبیعتا مسکو و ایالت تنسی آمریکا هستند. عنصر اگانسون هم برای ادای احترام به «یوری اگانسین» (Yuri Oganessian)، شیمی‌دان روسی این نام را گرفته است. طبق آداب و رسوم، حق نام‌گذاری یک عنصر به کشف‌کننده‌ی آن اعطا می‌شود. البته که تصمیم نهایی را اتحادیه‌ی آیوپاک می‌گیرد.

با توجه به اینکه، آزمایشگاه‌های مختلفی با هم رقابت دارند تا در کشف عناصر اول باشند، همیشه مشخص نیست که چه کسی باید این افتخار را کسب کند. هر چند که این بار نام‌گذاری عناصر بدون هیچ مشکلی انجام شد. اما در گذشته، دعواهای شدید بر سر نام این عناصر صورت گرفته است. مثلا بحث بر سر نام «نیوبیوم» صد سال طول کشید. در دهه‌ی ۶۰ میلادی هم نام عنصر «ترنسفریوم» به اختلافات زیادی دامن زد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج