۳۳۹۵۹۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تجلیل اسپیلبرگ از جان ویلیامز

وقتی استیون اسپیلبرگ تدوین اولیه «فهرست شیندلر» را انجام داد، جان ویلیامز، آهنگساز کارکشته و دوست قدیمی اش را وارد اتاق نمایش کرد تا این درام هولوکاستی محصول سال ۱۹۹۳ را برایش به نمایش بگذارد و درباره استراتژی شان برای ساختن آهنگ فیلم صحبت کند.

روزنامه بانی فیلم: وقتی استیون اسپیلبرگ تدوین اولیه «فهرست شیندلر» را انجام داد، جان ویلیامز، آهنگساز کارکشته و دوست قدیمی اش را وارد اتاق نمایش کرد تا این درام هولوکاستی محصول سال ۱۹۹۳ را برایش به نمایش بگذارد و درباره استراتژی شان برای ساختن آهنگ فیلم صحبت کند. آن ها با هم فیلم را تماشا کردند اما وقتی فیلم به پایان رسید، ویلیامز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود و نمی‌توانست صحبت کند.

تجلیل اسپیلبرگ از جان ویلیامز

به نقل از هالیوود ریپورتر، ویلیامز در پایان مراسمی که پنج شنبه شب گذشته برگزار شد و او در آن جایزه یک عمر تلاش حرفه‌ای «ای‌اف‌آی» را دریافت کرد، با یادآوری این صحنه گفت: «من رفتم بیرون تا دوری اطراف ساختمان بزنم و برگردم … گفتم استیون، این فیلمی حقیقتا عالی است و تو برای آن به آهنگسازی بهتر از من احتیاج داری. او هم با شیرینی تمام گفت می دانم، ولی همه‌شان مرده‌اند.» ویلیامز که تا به حال پنج جایزه اسکار برده و ۵۰ بار نامزد دریافت آن شده، نخستین آهنگسازی است که این افتخار را از انستیتوی فیلم آمریکا دریافت می‌کند. او از وقت خود استفاده کرد تا از تمام آهنگسازان دیگری نام ببرد که از نظرش استحقاق بیشتری برای دریافت این جایزه دارند، از جمله برنارد هرمن و آلفرد نیومن.

در آن رخداد که به اسپانسری آئودی و فیجی برگزار شد، کارگردانان، بازیگران و ورزشکاران زیادی حضور داشتند که او را تحسین کردند. اول از همه هم اسپیلبرگ، همکار سینمایی درازمدت این آهنگساز افسانه‌ای بود. این دو در ۲۷ فیلم از «قطار سریع‌السیر شوگرلند» گرفته تا «ایندیانا جونز» و «آرواره‌ها» با هم کار کرده‌اند. این کارگردان گفت «وقتی او برای اولین بار تم آرواره‌ها را با پیانو برایم نواخت، یک لبخند بزرگ روی لب هایش داشت و فکر می‌کردم دارد شوخی می کند». این حرف او موجب خنده حضار شد. اسپیلبرگ بعد صحنه دوچرخه سواری فیلم «ای تی» را بدون آهنگ نمادین ویلیامز پخش کرد تا نشان دهد نقش موسیقی او در آن صحنه چقدر از اهمیت برخوردار بوده است.

او گفت: «بدون جان ویلیامز، نه دوچرخه‌ای پرواز می کند، نه جارویی در مسابقات کوییدیچ بالا می‌رود. بدون او نیرویی وجود ندارد و دایناسورها روی زمین راه نمی‌روند. بدون او شگفت زده نمی شویم، اشک نمی ریزیم و باور نمی کنیم.» هریسون فورد درباره موسیقی ویلیامز در «ایندیانا جونز» گفت: «این موسیقی لعنتی هرجا که می روم دنبالم می آید. حتی در اتاق عمل وقتی داشتم کونولوسکوپی می‌کردم هم پخش می شد. جان، تو نابغه‌ای.»

در میان سخنرانی‌های چهره های شناخته شده، چند تجلیل ویدیویی از تام کروز، کریس کلمبوس کارگردان، دیزی ریدلی بازیگر «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» و استیو مارتین هم پخش شد.

جی جی آبرامز درباره این آهنگساز گفت: «در میان تعداد کارهایی که جورج لوکاس در سال ۱۹۷۷ به درستی کامل انجام داد، استخدام کردن جان ویلیامز بود، کسی که آهنگی نمادین و خارق‌العاده تاثیرگذار را برای فیلمی به نام جنگ ستارگان خلق کرد.» خود لوکاس در سخنرانی اش در تجلیل ویلیامز گفت: «جنگ ستارگان قرار بود یک سفر قهرمانانه ساده باشد، یک فانتزی برای جوانان. اما بعد موسیقی جان این فیلم را تا درجه هنری بالا برد که آزمون زمان را با موفقیت پشت سر گذاشت. من ایده‌های زیادی برای فیلم های دیگر داشتم، اما هرگز به آن ها نرسیدم چون تو کاری کردی جنگ ستارگان تا ابد زنده بماند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج