۳۴۱۷۵
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند ۲۰۱۲

رنج‌روور ایووک نسخه‌ا ی جهش یافته از LR۲ فری‌لندر است، خودرویی با طراحی زیبا و قدرت مانور بسیار بالا در خارج از جاده که شاید باورش سخت باشد ولی هنوز پر‌فروش و بسیار محبوب است.

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

هفت صبح: در رویای علاقه‌مندان به خودروهای اسپورت، معمولا خودرو‌هایی‌ با گیربکس دستی‌ و طراحی بدنه اغراق‌آمیز نقش می‌بندد، ولی‌ همیشه حقیقت، چیزی بسیار دورتر از خیال است. برای مثال، فراری دیگر با گیربکس دستی‌ خداحافظی کرده و در کل به نظر می‌رسد که دوران اتومبیل‌های شاسی‌بلند قدیمی ‌و گیربکس دستی نیز به اتمام رسیده است.

در دنیای امروزی خودرو، به نظر می‌رسد که اکثر افراد، نگاهی‌ خصمانه نسبت به برند‌هایی‌ همچون رنج‌روور که فقط شاسی‌بلند تولید می‌کند، دارند و بیشتر اوقات، تنها گزینه‌ این شرکت‌ها برای ادامه حیات در بازار خودرو، سازگاری با نیاز مشتری است. البته برای بعضی‌‌ها سازگاری هم جواب نداده و باعث شکست شده است. در هر حال،‌ رنج‌روور، زیرک‌تر از این حرف‌هاست و یک قدم فراتر گذاشته و با نصب یک موتور کم حجم قوی روی ایووک، هنوز بر جای خود استوار ایستاده است.

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

چهره‌ای جدید از دوستی قدیمی

رنج‌روور ایووک نسخه‌ا ی جهش یافته از LR۲ فری‌لندر است، خودرویی با طراحی زیبا و قدرت مانور بسیار بالا در خارج از جاده که شاید باورش سخت باشد ولی هنوز پر‌فروش و بسیار محبوب است. در نگاه اول شاید کار زیاد جالبی نباشد که از یک خودروی بی‌نظیر و پرطرفدار یک نسخه دیگر ساخت اما باید گفت که ‌ایووک هم مزیت‌های خود را دارد. از شاخص‌ترین ویژگی‌های این خودرو می‌توان به وزن کم، بازدهی بالا و مصرف سوخت مناسب اشاره کرد.

قهرمان سبک وزن

در مورد وزن ایووک باید گفت ‌ استفاده از آلومینیوم در بدنه خودرو برای سبکی و به دست آوردن استحکام زیاد، اقدام جدیدی در صنعت خودرو‌سازی فعلی نیست و بسیاری از خودرو‌های لوکس و اسپورت امروزی، بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارند اما همانطور که پیش‌تر هم گفتیم؛ کمپانی رنج‌روور زیرک‌تر از این حرف‌هاست و فقط به استفاده از آلومینیوم در بدنه بسنده نکرده و با استفاده از کائوچو و دیگر مواد مستحکم درون خودرو، وزن آن را در مقایسه با مدل LR۲ تا حدود ۳۵۰ پوند (۱۵۸ کیلوگرم) پایین آورده است.

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

کاهش وزن به دست آمده، باعث افزایش سرعت و بهبود شتاب‌گیری ایووک شده و شتاب‌گیری اولیه آن، ۲ ثانیه سریع‌تر از LR۲ انجام می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت که ‌ایووک سبک‌‌ترین شاسی‌بلندی است که لندرور تا به حال تولید کرده است.

ایووک دوستدار محیط زیست

با توجه به‌این مسئله که حفظ محیط زیست به یک وظیفه جهانی‌ تبدیل شده است، خودروسازان امروزی نیز شدیدا تلاش می‌کنند تا خودروهای دوستدار طبیعت را تولید کنند چون استفاده همه‌گیر از این خودروها، نه فقط باعث کاهش روند افزایش گاز‌های گلخانه‌ای در هوا می‌شود بلکه خرید این خودرو‌های کم مصرف از همه نظر به صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

لندرور ادعا می‌کند که قدرت خروجی‌ موتور ایووک در مقایسه با موتور‌های بزرگ‌تر یکسان بوده، با این تفاوت که دی‌اکسیدکربن (CO۲)تولید شده ۲۰ درصد کمتر است. موتوری که روی جدید‌ترین سری تولیدی رنج‌روور نصب شده است یک موتور توربو شارژ چهار سیلندر، دو لیتری بوده که با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و ۲۵۱ فوت گشتاور، به راحتی‌ می‌تواند با بعضی‌ از اتومبیل‌های شش سیلندر رقابت کند.

پیشرفت چشمگیر در طراحی

اما در مورد طراحی ایووک باید گفت که چهره تهاجمی، چرخ‌های بزرگ، خطوط منحصر به فرد روی سقف و همه و همه نشان می‌دهند که ‌ایووک از آن دسته خودروهایی است که اگر یک بار آن را در خیابان ببینید، متوجه تفاوت آن با دیگر شاسی‌بلندها خواهید شد و به سادگی‌ چهره‌اش را به خاطر می‌‌سپارید ولی خیلی‌ها به کوچک بودن این خودرو انتقاد می‌کنند اما باید این نکته را در نظر گرفت که گاهی هم باید به خانم‌هایی‌ که عاشق شاسی‌بلند هستند هم فکر کرد!

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

خانم‌هایی‌ که شاید رانندگی با یک شاسی‌بلند کوچک و بی‌‌نظیر مثل ایووک برایشان مثل یک رویا باشد. در طراحی داخلی‌ ایووک، همه چیز در نظر گرفته شده و کلیه ادوات به بهترین نحو و در موقعیت قابل دسترس نصب شده‌اند. از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی اووک می‌توان به صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، رهیاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با قدرت ۸۲۵ وات و ۱۷ اسپیکر، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی، پکیج سرگرمی ‌سرنشینان عقب، سقف پانورامیک (با سه تریم: سیلور، سفید و هم رنگ بدنه)، گرم‌کن صندلی‌های جلو و ... اشاره کرد که همه این موارد، یک خودروی راحت و دوست‌داشتنی را به وجود آورده‌اند.

امنیت

تجربه نشان داده خودرو‌های کوچک‌تر، امنیت کمتری دارند، البته باید از فناوری روز هم تشکر کرد چرا‌که مدتی است این مسئله دیگر در مورد خودروهای کوچک صدق نمی‌کند. ایووک به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک کاملا از نظر ایمنی استاندارد است.

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

در این خودرو ریز‌ترین مسائل حفاظتی نیز در نظر گرفته شده است و قاب تمامی‌ در‌ها از فولاد تقویت شده و با مقاومت بالا ساخته شده است. هفت کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای، زانویی)، برف پاکن هوشمند، چراغ‌های جلوی خودکار، پنج دوربین (جهت افزایش دید راننده در اطراف خودرو) و همچنین حسگر‌های جلو و عقب که برای کمک به هنگام پارک کردن خودرو در نظر گرفته شده است، از جمله تجهیزاتی هستند که ضمن حفظ سلامتی سرنشینان، به کنترل بهتر خودرو هنگام رانندگی نیز کمک می‌کنند.

توانایی‌های بیرون از جاده

برای علاقه‌مندان به آفرود شاید جالب باشد که بخواهند نگاهی‌ هم به ‌این خودرو بیندازند، چرا که طراحان و تولید‌کنندگان ایووک، آن را به عنوان یک خودروی عالی‌ برای سفر‌های جاده‌ای‌ و حتی سفر‌های خارج از جاده معرفی‌ کرده‌اند، البته ادعاي آنها بدان معنا نیست که‌ ایووک هم می‌تواند در خارج از جاده، مثل یک LR۲ مانور بدهد بلکه بیشتر شبیه به یک خودروی لوکس است که توانایی‌های قابل توجهی‌ در خارج از جاده هم دارد.

رنج‌ روور، برترین خودروی شاسی بلند 2012

به غیر از این موارد باید نگاهی‌ هم به نظرات مشتریان انداخت. به عنوان مثال دسته‌ای از مشتریان از قیمت بالای این خودرو شکایت داشتند و اظهار کرده‌اند پرداخت این مبلغ برای چنین شاسی‌بلند کوچکی زیاد کار عاقلانه‌ای نیست و با این قیمت می‌توان خودرو‌های جالب‌تری هم پیدا کرد! انتقاد دیگری که از این خودرو می‌شود این است که چرا کمپانی برای موتور آن آپشن دیگری در نظر نگرفته و در واقع دست مشتریانی که شاید علاقه‌مند به موتور‌های قوی‌تر هستند را کوتاه گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف1397

      عالیه.+++++++++

    • یوسف1397

      عالیه.+++++++++

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج