۳۴۲۰۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مشایخی:برخی بیان زشتی را اشتباه می‌دانند

جمشید مشایخی توضیح داد که مطالعه، راه رسیدن جوانان به آرزوهایشان را هموار می‌کند. او همچنین از عادت‌های مطالعه‌اش در زمان جوانی گفت.

خبرگزاری ایبنا: جمشید مشایخی توضیح داد که مطالعه، راه رسیدن جوانان به آرزوهایشان را هموار می‌کند. او همچنین از عادت‌های مطالعه‌اش در زمان جوانی گفت.

مشایخی:برخی بیان زشتی را اشتباه می‌دانند

جمشید مشایخی در گفت و گو با ما افزود: از نظر من مسائل مالی و ممیزی‌ سلیقه‌ای دو مانع بزرگ بر سر راه انتشار کتاب‌هایی است که مورد توجه علاقه‌مندان به هنر قرار دارد. اگر مسئولان فرهنگی دنبال افزایش سرانه کتاب‌خوانی به ویژه در بخش هنری هستند، باید مؤسسات انتشاراتی را حمایت کنند و فتیله ممیزی را در این زمینه، کمی پایین بکشند.

متأسفانه چند سالی است مردم ما، بیش از گذشته با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین دلیل بهتر است نویسندگان، واقعیت‌های جامعه را در کتاب‌هایشان، مورد توجه قرار دهند و از سوی دیگر نیز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بیان واقعیت جامعه حساسیت بی‌مورد نداشته باشد. .به نظر من این بهترین راه برای گسترش عادت کتاب‌خوانی در میان مردم است. چون مردم می‌بینند، کتاب‌ درد دلشان را می‌گوید. صداقت چیزی است که ما در همه ساحت‌های هنر به‌ویژه کتاب به آن احتیاج داریم.

او ادامه داد:تاریخ زندگی شاگردانی مثل من در صحنه هنر ایران باید توأم با واقعیت برای مردم بیان شود. به همین دلیل است که نگرانی من بیشتر مربوط به مساله ممیزی است. به نظر من مسئولان فرهنگی در بخش کتاب، باید کمی در مورد ممیزی‌ها، تجدیدنظر کنند. تا زمانی که مردم واقعیت را ندانند چه‌طور باید برای حرکت به سمت حقیقت راهنمایی شوند؟ گاهی برخی مدیران بیان مشکلات و زشتی‌ها در کتاب، فیلم و تئاتر را اشتباه می‌دانند و فکر می‌کنند همه ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که هیچ عیب و اشکالی ندارد و به عبارتی مدینه فاضله است. در صورتی که مشکلات را همه می‌دانیم و بیان هنرمندانه این مشکلات می‌تواند تاثیرگذار باشد و از طریق انواع هنر به‌ویژه کتاب، می‌توان بر روحیه جوانان تاثیر گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج