جاباما
۳۴۲۰۶۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

استفاده بچه‌ها از وسایل دیجیتال را کنترل کنیم

امروزه برخی از والدین، زمانی که می‌خواهند با فرزند خود گفت وگویی داشته‌ باشند، مدام او را درحالتی می‌بینند که به صفحه کوچک موبایل و تبلت خیره شده و سر از آن بر نمی‌دارد.

وب‌سایت آی تی رسان: امروزه برخی از والدین، زمانی که می‌خواهند با فرزند خود گفت وگویی داشته‌ باشند، مدام او را درحالتی می‌بینند که به صفحه کوچک موبایل و تبلت خیره شده و سر از آن بر نمی‌دارد. همه ما از مضرات استفاده از گوشی و تبلت‌ها کم و بیش آگاه هستیم و دوست داریم تا فرزند خود را هم از خطرات اینچنینی دور نگه داریم. با تعطیل شدن مدارس این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در این مطلب قصد داریم تا روش‌هایی را برای کنترل استفاده از وسایل دیجیتال توسط فرزندتان به شما آموزش دهیم.

تعیین قوانین

استفاده بچه‌ها از وسایل دیجیتال را کنترل کنیم

وقتی کسی برای اولین بار قصد دارد تا رانندگی کند، مجبور است قوانین جاده را رعایت نماید. او نمی‌تواند بر خلاف مسیر جاده یا در پیاده‌رو حرکت کند. همچنین، باید هنگام خروج از خودرو شرایطی را در نظر بگیرد. بعضی از افراد زمانی که تبلت یا گوشی خود را در اختیار کودکی قرار می‌دهند، بدون در نظر گرفتن محدودیت‌هایی برای او این کار را انجام می‌دهند. البته این موضوع برای همه صدق نمی‌کند. ابزارهایی برای کنترل‌ آیفون و آیپد و همچنین انواع مشابهی برای دستگاه‌های اندرویدی موجود است که والدین می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. اما چند نفر از آن‌ها حاضرند تا از این ابزارها استفاده کنند و زحمت راه‌اندازی آن را به عهده بگیرند؟

از آنجایی که تنظیم کردن قوانین برای کودکان خردسال ممکن است غیر منطقی به نظر بیاید، سعی کنید پیگیری را روی زمان و دفعات استفاده از گوشی خود توسط آن‌ها داشته‌ باشید. بهتر است این محدودیت را طوری تعیین کنید که حداکثر روزی ۳۰ دقیقه از آن استفاده کند.

معامله با فرزند

شما می‌توانید یک سیستم معامله‌ای برای خود ایجاد کنید. اگر که فرزند شما می‌خواهد یک ساعت از وقت خود را صرف بازی با گوشی کند، از آن‌ها بخواهید که این زمان را برای مطالعه کتاب یا فعالیت در محیط بیرون خرج کنند.

علاوه براین می‌توانید کارهای روزمره و انجام تکالیف منزل را به آن‌ها گوشزد کنید. هیچ چیز تضمین این را نمی‌کند که آن‌ها تکالیف خود را به خوبی انجام دهند، مگر اینکه به آن‌ها بگویید در صورت تمام کردن کارشان این قول را می‌دهید که از گوشی استفاده کنند. اگر که آن‌ها می‌خواهند زمان بیشتری را نسبت به وقت تعیین‌شده برایشان صرف بازی با گوشی کنند، بهتر است انجام کارهای اضافی یا پروژه‌های خاص و یا حتی کارهای داوطلبانه‌ را به آن‌ها پیشنهاد دهید (و ترجیحا خودتان هم در کنارشان باشید).

تعیین زمان و مکان

یکی از راه‌های کمک به از بین بردن عادت استفاده از گوشی و ابزارهای دیجیتال تعیین مکان و زمان صحیح استفاده برای آن‌هاست. سبدی را در جلوی درب خانه قرار دهید و از افراد خانواده بخواهید تا هنگام ورود گوشی خود را درون آن قرار دهند. پیشنهاد بهتر این است که کابل شارژر یواس‌بی مجهز به چند پورت را تهیه کنید و سایر کابل‌های شارژر را درون سبد بیندازید. به این ترتیب در اغلب اوقات همه افراد مجبورند که گوشی خود را شارژ کنند.

استفاده از تلفن‌همراه در کنار میز شام را ممنوع کنید. این مورد بیشتر برای پدر و مادرها وجود دارند و باعث می‌شود تا فرزندانشان هم از آن‌ها پیروی کنند. بنابراین تا زمانی که خودتان تمام روز را با گوشی سر می‌کنید، نمی‌توانید آن‌ها را مجبور به عدم استفاده از این دستگاه‌ها کنید.

ارتباط مجدد با خانواده

تا چند وقت دیگر بسیاری از خانواده‌ها بار خود را برای سفر کردن در فصل تابستان می‌بندند. اگر که مقصد شما مثل همیشه جای مشخصی باشد، ممکن است فرزند شما تمایلی به مشاهده مناظر بیرون نداشته‌ باشد و باز هم طبق معمول بخواهد که از گوشی استفاده کند.

قبل از اینکه سوار ماشین بشید، برنامه‌ریزی کنید. تصمیم بگیرید که هریک از اعضای خانواده چقدر از وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی رادیو ماشین کنند. بعد از آن می‌توانید با زمانی که صرف خیره‌شدن به گوشی می‌کنند، کنار بیایید. علاوه براین می‌توانید با گوش دادن به کتاب‌های صوتی در طول مسیر اوقات خود را بگذرانید. زمانی را هم برای بازی در کنار خانواده تعیین کنید که مستلزم توجه به اتفاقاتی باشد که در محیط خارج از خودرو رخ می‌دهد.

خاموش‌کردن گوشی

استفاده بچه‌ها از وسایل دیجیتال را کنترل کنیم

فصل تابستان برای بچه‌ها به معنی پایان درس و مدرسه است. برخی از آن‌ها هستند که گوشی را با خود به رخت‌خواب می‌برند. شما هم ممکن است این کار را انجام دهید و دلیلش هم استفاده از زنگ هشدار آن برای بیدار شدن از خواب باشد. برای بچه‌ها تا اواخر شب در کنار گوشی بودن مشکل بزرگی است. آن‌ها تا زمانی که خوابشان نبرد هرگز گوشی را خاموش نمی‌کنند.

بچه‌های زیر ۱۳ سال، احتیاجی به همراه داشتن گوشی در رخت‌خواب ندارند. استفاده از ساعت زنگ‌دار قدیمی می‌تواند گزینه مناسبی برای این موضوع باشد. هنگام خواب هم باید آن‌ها گوشی‌شان را داخل سبد کنار درب بگذارند.

واقعی باشید

می‌توانید به فرزندان خود بیاموزید که گوشی و تبلت‌ها تنها ابزار کوچکی از سرگرمی و اطلاعات محسوب می‌شوند. خیلی از موضوعات هستند که در جهان خارج از آن‌ وجود دارند و باید آن‌ها را دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج