جاباما
۳۴۲۶۲۷
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

سویا یک کلانشهر مدرن با ظاهری زرق و برق دار و پیشینه تاریخی کاریزماتیک است که بر اساس افسانه‌ها بیش از سه هزار سال پیش توسط اسطوره یونانی هرکول بناگذاشته شده است.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری‌آزاد: برخی از شهرها ظاهر جذابی دارند و برخی دیگر شخصیت دلفریبی. سویا هر دو را با هم دارد. یک کلانشهر مدرن با ظاهری زرق و برق دار و پیشینه تاریخی کاریزماتیک که بر اساس افسانه‌ها بیش از سه هزار سال پیش توسط اسطوره یونانی هرکول بناگذاشته شده است.

سویا در هر فصلی از سال دلبری می‌کند؛ در روزهای کریسمس‌ها به خاطر چراغانی زیبای شهر، در بهار به خاطر خواب آلودگی دوست داشتنی طبیعت و تابستان به خاطر سرخوشی انرژی بخش مردم. لایه‌های تاریخی سویا که مرکز بخش خودمختار اندلس است از خرابه‌های رومی باستان گرفته تاحکاکی‌های قرون وسطی حکایت از شکوه و عظمت این شهر دارد.

علاوه بر این یکی از قابل توجه‌ترین نکات در مورد این شهر این است که به زیبایی توانسته بین تاریخ کهن و زندگی مدرن انطباق برقرار کند. سویا با گل‌های رنگارنگ کاغذی، نمای باروک و عطر شکوفه‌های پرتقال هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. تماشای معماری تاریخی، قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده، شنیدن صدای فلامنگو در کافه‌های روباز خیابان سانتاکروز و منظره اعجاب انگیز رودخانه گودالکیویر(Guadalquivir) توصیفی است از یک روز گردش در شهر سویا. در هر گوشه شهر که چشم بگردانید رودخانه شما را همراهی می‌کند را همان طور ترافیک و شلوغی جزء جدایی ناپذیر سویاست.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

مردم این شهر به شکل اعجاب برانگیزی خوش تیپ و خوش پوش هستند. بوتیک‌ها و مغازه‌های شهر پر است از اجناس شیک و مد روز و سلیقه مدرنی که با پیشینه تاریخی همراه شده. مرکز تاریخی سویا در اطراف کلیسای جامع، با قصر سیرپس و پلازا نوآ برای علاقه مندان به فرهنگ و گذشته شهر جذاب است اما اگر دوست دارید روح واقعی شهر را كشف کنید باید به میدان گاوبازی مسترانزا(Maestranza) بروید و در سالن کنسرت مسترانزا قدم بزنید و در کافه‌های این منطقه هیجان تخلیه بار کشتی‌هایی را که از دنیای دیگر راهی اسپانیاشده‌اند درک کنید.

دریایی‌های لذیذ

سویا شهر محبوب شکم‌دوستان است.وعده‌های غذایی از یک اسنک کوچک در حدود ساعت ۷ آغاز و با صبحانه اصلی در ساعت ۱۰ ادامه پیدا می‌کند. میان وعده‌ها هم شامل میوه‌های خشک است تا ساعت ۱۴ که به ناهار می‌رسیم، اما مهم‌ترین وعده در این سرزمین شام است؛ زمانی که رستوران‌های شهر شلوغ می‌شود و گاهی برای ورود به یک رستوران خوب مجبور می‌شوید از هفته‌ها قبل رزرو کنید. آرامش در خوردن شام مردم این سرزمین بسیار است، به طوری که گاه صرف این وعده غذایی ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد.

بسریتا(BECERRITA) رستوران نسبتا ارزان اما لوکسی است که غذاهای محلی با مواد تازه تهیه می‌کند. اگر دوست دارید در یک رستوران قدیمی با ستون‌های سنگ مرمر متعلق به قرن ۱۷ غذا بخورید باید سراغ رستوران انریکه برسرا (ENRIQUE BECERRA) بروید. نام رستوران اگنا اوریزا(EGANA-ORIZA) در بین تمام رستوران‌های این شهر به عنوان بهترین و محبوب‌ترین می‌درخشد. این رستوران برای استفاده از مواد تازه و منوهای متنوعش در بین مردم مشهور است. اگر دنبال یک رستوران با غذاهای دریایی لذیذ و قیمت مناسب هستید بهتر است سری به رستوران لا موندا(LA MONEDA) بزنید. در اینجا می‌توانید ماهی‌های طعم دار محلی را نوش جان کنید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

پیاده روی+ دوچرخه سواری

تقریبا تمام مراکز توریستی سویا با پای پیاده قابل دسترسی است. در بیشتر نقاط مرکزی شهر اگر روی پای خودتان تکیه کنید زودتر به مقصد می‌رسید تا منتظر اتوبوس بمانید. بنابراین بهتر است یک نقشه به روز تهیه کنید و یا با استفاده از نرم افزارهای گوشی همراه رهسپار کاوش در شهر شوید. البته گاهی برخی از نقشه‌ها می‌توانند گمراه کننده باشند، اما بازهم بهترین راه شناخت سویا قدم زدن با پای پیاده است. اگر اهل دوچرخه سواری هستید مسیرهای دوچرخه سواری در تمام شهر مشخص شده و این راه هم یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای گردش در شهر است. متروی سویا كه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، تخمین زده می‌شود که توسط ۲۰ میلیون مسافر مورد استفاده قرار گرفته است. برای دسترسی به نقاط دور و مراکز خرید می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. تاکسی‌های شهر سفید‌رنگ هستند و با خطوط زرد رنگ مشخص شده اند. با توجه به چراغ سبز رنگ بالای وسیله می‌توانید از خالی بودن آن مطمئن شوید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از سویا اسفند تا اردیبهشت است، در طول این سه ماه‌ درجه هوا متعادل‌تر است و از هجوم توریست‌ها که مختص تابستان است خبری نیست. البته اگر دوست دارید که عید پاک و کریسمس را در سویا بگذرانید هم باید از مدت‌ها قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید زیرا در این زمان هم توریست‌های بسیاری عزم دیدن سویا را می‌کنند. اگر دوست دارید هیجان گردش در سویا را با توریست‌های دیگر شریک شوید و هزینه کمتری هم برای سفرتان بپردازید می‌توانید تابستان‌های این شهر را برگزینید. به هر حال انتخاب با شماست سویا در هر فصل جاذبه‌های خاص خود را دارد که برای توریست‌ها مجذوب کننده است.

چگونه برویم؟

برای درخواست ویزای اسپانیا حضور فرد متقاضی ضروری است و مصاحبه هم صورت می‌گیرد. فصل تابستان و قبل از تعطیلات عید تعداد متقاضیان افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است از مدت‌ها قبل برای رزرو وقت مصاحبه اقدام کنید. سفارت اسپانیا در تهران و در خیابان دروس، بلوار شهرزاد واقع شده است. برای درخواست ویزای سفر به این کشور باید شناسنامه، گذرنامه، سه قطعه عکس رنگی، بلیت هواپیما و برگه رزرو هتل، اطلاعات محل کار و وضعیت مالی خود را همراه داشته باشید. برای رسیدن به سویا می‌توانید از خطوط هوایی ترکیش، امارات، قطر و لوفت هانزا استفاده کنید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

جشنواره‌های سویا

سویا یک شهر تاریخی است و آداب و سنن کهن هنوز در آن رنگ و بوی تازه دارند. اگر می‌خواهید روح حقیقی و شعف بی اندازه مردم این شهر را ببینید باید طوری برنامه ریزی کنید تا در جشنواره‌های شهر حضور داشته باشید. مشهورترین فستیوال شهر جشنواره عید پاک است که بر اساس رسوم صدسال پیش انجام می‌شود.در این مراسم تمام مردم شهر لباس‌های رنگارنگ نو به به تن می‌کنند.

مراسم اصلی در کلیسای جامع به مدت یک هفته برقرار است. در طول این مدت منطقه وسیعی در جنوب شهر و کنار رودخانه به جشن و پایکوبی می‌پردازند. رژه‌های مختلفی با کالسکه و اسب‌های تزئین شده در طول شهر به راه می‌افتد و زنان با لباس‌های سنتی و کولی شکل و یا فلامنکو با رنگ‌های روشن و یک شاخه گل در موهای‌شان در شهر تردد می‌کنند. مردان هم کت و شلوار به تن می‌کنند و کلاه لبه پهن بر سر می‌گذارند.

این ایام شلوغ‌ترین و سرخوش‌ترین زمان سویا در طول سال است، اما اگر نتوانستید خودتان را در این فصل به سویا برسانید در تمام طول سال می‌توانید المان‌های این جشن را در کلیسای لاماکارنا ببینید. یکی دیگر از جشنواره‌های مشهور سویا پیلگریماگس و رومریاس است. در گذشته آندلس یک مقصد زیارتی به شمار می‌رفت و افراد بسیاری از نواحی اطراف برای دیدار راهی این شهر می‌شدند. امروز هم در روز زیارت مردم محلی جشن‌های مختلفی در شهر برگزار می‌کنند. در این روز مردان و زنان با كاروانی شامل چرخ دستی،اسب و گاری برای طلب بخشایش و توبه به راه می‌افتند و در مسیرشان مراسم آتش بازی را به جای می‌آورند. گروه‌های محلی سنتی در فضای باز به اجرای موسیقی می‌پردازند و در خیابان‌ها مراسم خاصی اجرا می‌شود.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!



بهترین مکان اقامت

برای اقامت در سویا گزینه‌های بسیاری پیش رویتان است. اگر اهل پیاده روی و گردش تاریخی هستید بهتر است منطقه سانتا کروز را برگزینید، در ال آرنال(El Arenal) و ال سنترو(El Centro) هم دسترسی خوبی به ایستگاه اتوبوس دارید و به راحتی می‌توانید خودتان را به پلازا برسانید. علاوه بر این برای اقامت در سویا با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید یک مکان مناسب پیدا کنید.

نگین تاریخی شهر

هتل امه کاتدرال(EME Catedral) مشهورترین هتل تاریخی سویاست که نامش همیشه در بین سه هتل برتر این شهر می‌درخشد. این هتل مجهز به ۴ رستوران با معروف‌ترین سرآشپزهای محلی است و استخر پشت بام و سالن زیبایی از دیگر امکانات آن است. این هتل شیک درست در نزدیکی کلیسای جامع سویا واقع شده است و اینترنت پر سرعت رایگان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. طراحی مدرن اتاق‌ها همراه با تراس‌هایی با نمای زیبایی از شهر اقامت شما را در سویا دلپذیرتر می‌کند. برای یک شب اقامت در این هتل ۵ ستاره باید شبی ۲۳۰ دلار بپردازید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

دکوراسیون عتیقه

هتل لاس کاساس(Las Casas) با حیاط زیبا و دالان‌هایی که شما را به ۲۷ خانه قصر مانند می‌رساند یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در سویاست. دکور نفیس مجموعه به همراه مبلمان آنتیک و نقاشی‌های عتیقه هر هنردوستی را در وهله اول مجذوب خود می‌کند به تمام اینها مهمان نوازی کارکنان هتل را هم باید اضافه کنیم. این هتل در منطقه سانتاکروز واقع شده و کلیسای جامع با یک پیاده روی هفت دقیقه‌ای قابل دسترسی است. تمام اتاق‌ها دکوراسیون سنتی دارند و در بازسازی‌ها تلاش شده تا اصالت آنها حفظ شود. استخر شنای روی بام، نمای پانوراما از شهر و حیاط سرسبز و چشمه آب از ویژگی‌های این هتل است. برای اقامت در این هتل ۴ ستاره باید شبی ۱۲۰ دلار بپردازید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

اقامت در قصر

هتل وینسی لا رابیدا در یک کاخ متعلق به قرن ۱۸ ساخته شده و شامل یک حیاط زیباست که به سبک اندلسی تزئین شده است. این هتل تنها ۴۰۰ متر از کلیسای جامع فاصله دارد و در حقیقت دسترسی شما از هتل به نقاط تاریخی بسیار آسان است. کاشی‌های رنگارنگ، بالکن‌ها، سقف نقاشی شده معماری داخل هتل را زیباتر کرده است. این هتل مجهز به دو رستوران با انواع غذاهای سنتی است. برای اقامت در این هتل ۴ ستاره باید شبی ۹۰ دلار بپردازید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

قلب تپنده شهر

هتل سان گیل در انتهای شمالی محله ماکارنا واقع شده است که بخش شلوغ و شب زنده دار شب هم محسوب می‌شود. اتاق‌های مدرن، حمام کاشی‌کاری شده و تخت‌های بزرگ از ویژگی‌های این هتل است. سان گیل یک استخر روباز دارد و باغ آن به عمارت اندلسی جلوه خاصی داده است. تمام اتاق‌ها مجهز به تلویزیون ماهواره‌ای است و کلیسای جامع تا هتل تنها دو کیلومتر فاصله دارد. در این منطقه اکثر مردم از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده می‌کنند و هتل هم دوچرخه‌های خوبی در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد. برای اقامت در این هتل ۴ ستاره باید شبی ۶۵ دلار بپردازید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!


72 ساعت در مرکز اندلس

طلسم سویا از لحظه‌ای که پای تان را در خیابان‌های سنگ فرش شده می‌گذارید و در تفرجگاه‌های سرسبز آن قدم می‌زنید شما را فراخواهد گرفت و تا مدت‌ها پس از پایان سفر هم همراه‌تان خواهد بود. بناهای زیبا، چراغ‌های قدیمی خیابانی، گاری‌هایی که توسط اسب‌های قبراق کشیده می‌شوند، مناظر جادویی خلق می‌کنند که چشمان هر بیننده‌ای را خیره می سازند. برای کشف جذابیت‌های قرون وسطی باید از کوچه‌های پیچ در پیج عبور کنید و در حیاط‌های اندلسی عطر گل‌های تازه روییده شده را استشمام کنید.

روزاول

گردش تاریخی

سویا دروازه‌ای به تاریخ و فرهنگ اسپانیاست. در هر گوشه شهر شما می‌توانید آثار تاریخی شگفت‌انگیزی بیابید که بازدید از آنها اطلاعات تاریخی شما را افزایش می‌دهد.

کلیسای جامع

کلیسای جامع سویا بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک مسیحیت در جهان است که به دلیل فراوانی آثار هنری در آن به عنوان یک گنجینه هنری تاریخی شناخته می‌شود . نام این كلیسا در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این بنا در گذشته مسجدی بوده که در قرن 12 مناره برج مانند آن تاسیس شد و هنوز هم عظمت آن پابرجاست. این برج 93 متر ارتفاع دارد و یکی از المان‌های شهر سویا به شمار می‌رود. حوض هشت ضلعی وسط مسجد هم که مکانی برای وضوگرفتن بوده هنوز پابرجاست. ورودیه کلیسای جامع عظمت بسیاری دارد؛ ورودیه 117 متر طول و 40 متر ارتفاع دارد. این مسجد نماد معماری پر آب و تاب گوتیک در اسپانیاست که هر گوشه آن مانند یک موزه است.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

قصر تاریخی

قصر آلکازار در اصل یک قلعه قرون وسطایی مربوط به حاکمان اهالی شمال آفریقا بوده که بعدها به پادشاهان مسیحی شهر رسیده است. این کاخ در قرن ۱۰ برای حاکمان مور ساخته شده و در قرن ۱۱ به شاعر افسانه‌ای المعتمد رسید. پس از پیروزی مجدد مسیحیان در دهه ۱۳۶۰ معماران این ساختمان را برای پادشاه پدرو آماده کردند. بازدید از قصر دروازه اصلی صورت می‌گیرد که به پاسیو باغ منتهی می‌شود.

این حیاط بین سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۹ ساخته شده و نمونه باشکوه معماری اسلامی است و ۵۲ ستون سنگ مرمری دارد. در اتاق سفیران كه دارای سقف گنبدی با گچبری‌های تزیین شده است ، کتیبه‌هایی با خطوط عربی در آن یافت می‌شود. فراموش نکنید که در هنگام بازدید از قصر زمان کافی هم برای بازدید از باغ مجموعه اختصاص دهید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

پارک تاریخی

در داخل ماریا لویزا پارک یکی از چشمگیرترین نمونه‌های معماری سویا را خواهید دید. پلازا در مساحتی برابر ۵۰ هزار متر مربع توسط یک بالکن وسیع احاطه شده که منظره حیرت انگیزی را مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهد. توریست‌ها می‌توانند یک قایق پارویی کرایه کنند و بعد از ظهر را در ونیز سویا بگذرانند و یا سراغ یکی از کالسکه‌ها بروند که به همان اندازه رمانتیک است. ماریا لویزا پارک یا پلازای اسپانیا محل نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۲۹ بوده است؛ پارک در نزدیکی رودخانه واقع شده و ورودی اصلی آن در آونیدا ایزابل قرار گرفته است. این فضای سرسبز توسط دختر پادشاه اسپانیا ماریا لویزا فرناندا بوربن ساخته شده است.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!


روزدوم

موزه گردی

سویا خانه موزه‌های ارزشمندی است که از فرهنگ و هنر این سرزمین محافظت می‌کند. گردش در موزه‌های این شهر شما را باگوشه‌ای از فرهنگ غنی این سرزمین آشنا می‌کند.

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا یک موزه استثنایی است که در یک عمارت قرن هفدهمی واقع شده است. این موزه مجموعه‌ای از بهترین نقاشی‌های اسپانیا را گردآوری کرده است و پس از موزه پرادو در مادرید بهترین موزه هنری این کشور به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار هنرمندان مشهور اسپانیایی از جمله ال گرکو، پاچکو، ولاسمز و آلونسو کانو را در این موزه ببینید. همچنین موزه تمرکز ویژه‌ای برشاهکارهای موریلو و آثار برجسته مربوط به قرن 17 دارد.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی نمایشی از تاریخ سویا و دوران نئورنسانس سویاست. این موزه در سال ۱۹۲۹ برای نمایشگاه آثار آمریکای لاتین ساخته و بعدها به موزه باستان شناسی تبدیل شد. اولین آثار مجموعه با اوایل دوره پارینه سنگی آغاز می‌شود و بعد از آن شما می‌توانید آثار باستانی روم، بقایای بازماندگان اهالی شمال آفریقا و قرون وسطی را در آن مشاهده کنید. از جمله ویژگی‌های برجسته این موزه جواهرات و مجسمه دیاناست.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

موزه موسیقی فلامنکو

سویا به موسیقی فلامنکو مشهور است؛ گونه‌ای از موسیقی این سرزمین که ریشه در فرهنگ کولی‌ها دارد. فلامنکو شامل موسیقی و آواز محلی است که روح سرزنده و شاد این سرزمین را به نمایش می‌گذارد. موزه موسیقی فلامنکو مجموعه‌ای از شیوه‌های، آواز و گیتار این سرزمین را به نمایش می‌گذارد. اگر به این موسیقی علاقه مند شدید می‌توانید آن را در ال پالاسیو آندالوز (El Palacio Andaluz) در یک تئاتر کوچک و صمیمی مشاهده کنید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!


روزسوم

لذت ماجراجویی

گردش در شهر سویا، نوشیدن یک فنجان چای در کافه‌های محلی و خرید کردن از مغازه‌های صنایع دستی بخشی از ماجراجویی در شهر را تشکیل می‌دهد.

سنت گاوبازی

یکی از مشهورترین سالن‌های گاوبازی اسپانیا مسترانزا و موزه گاوبازی آن است. این سالن 14 هزار نفری در سال 1761 ساخته شده است تا سنت قدیمی سویا یعنی گاوبازی در آن اجرا شود. صحنه یا میدان گاوبازی بیضی شکل است و سبک معماری بنا باروک است. در موزه گاوبازی می‌توانید از لباس‌های سنتی و عکس‌ها و نقاشی‌های مربوط به نمایش گاوبازی در طول تاریخ لذت ببرید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

آرامش سویا

محله قدیمی باریو سانتا کروز یکی از جذاب‌ترین محله‌های سویاست؛ محله‌ای که در قرون وسطی به یهودیان تعلق داشت. محله باریو سانتاکروز در بین کلیسای جامع و آلکازار واقع شده است. مشخصه‌های قرون وسطایی این خیابان مانند خیابان‌های پیچ در پیچ، پیاده روهای سنگفرش شده و تنگ که امکان عبور اتومبیل از بین آنها فراهم نیست به خوبی حفظ شده است. خانه‌های سفید با حیاط‌های جذاب و کافه‌های فضای باز که صندلی آنها در زیر سایه‌های درختان قرار داده شده آرامش سویا را برایتان به ارمغان می‌آورد. درختان معطر پرتقال معطر فضای این قسمت شهر را دوست داشتنی‌تر کرده است.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!

پیاده‌روی روی سنگفرش

باریو تریانا هویت و شخصیت ویژه‌ای به سویا داده است. در تمام طول مسیر رودخانه جاذبه‌های توریستی خاصی وجود دارد اما انگار این منطقه بخشی جدا از جهان است. خیابان‌های باریک سنگفرش شده، کافه‌های گرم و صمیمی و یک پل که قدم زدن در آن هر کسی را یاد لحظه‌های خاص زندگیش می‌اندازد. این منطقه از شهر در گذشته به کولی‌ها تعلق داشته و امروز هم ردپای سفالگری‌های سنتی و موسیقی فلامنکو در آن پابرجاست.

برای قرن‌ها مردم این منطقه از خاک رس اطراف رودخانه برای ساخت سرامیک‌های مستحکم اندلسی استفاده می‌کردند. اگر دوست دارید یک غذای محلی را در تراسی مشرف به آثار تاریخی میل کنید و سوغاتی‌های جذاب بخرید نباید این منطقه را از دست بدهید.

این شهر، تمام مدت دلبری می کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما

      کیه که پول داشته باشه بره اینارو بگرده..خدایا پس کی نوبت ما میشه؟

      پاسخ ها

      • امید

        معلومه که یارانه ات قطع شده داداش!!! چرا نمیتونی بری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج