جاباما
۳۴۲۶۴
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

لاغری به بهای مرگ!

مرگ پسر جوانی در حوالی بریانک – هفت چنار تهران بر اثر مصرف قرص لاغری این سوال را به ذهن متبادر می کند: قرص لاغری، تضمینی برای مرگ است یا لاغری؟

خبرگزاری فارس: مرگ پسر جوانی در حوالی بریانک - هفت چنار تهران بر اثر مصرف قرص لاغری این سوال را به ذهن متبادر می کند: قرص لاغری، تضمینی برای مرگ است یا لاغری؟

نامش فرح است، متولد سال ۱۳۳۹ و صاحب یکی از آرایشگاههای تهران در حوالی خیابان رودکی است.

می گوید: از یک واردکننده قرصهای لاغری با یک واسطه این قرص را که ساخت آلمان است تهیه کردم. تبلیغات بسیاری که روی این قرص از سوی آن واسطه صورت گرفت سبب شد به مصرف آن ترغیب شوم. قرار بود من این قرص را مصرف کنم اگر خوب بود، به بقیه دوستانم در آرایشگاه این قرص را توصیه کنم.

می پرسم این قرصها را باید طی چه مدتی مصرف می کردی؟ می گوید: در یک ماه باید ۳۰ قرص می خوردم. به پانزدهمین قرص که رسیدم حالم بد شد.

می گویم از روزی بگو که حالت بد شد.بگو. توضیح می دهد: تا ساعت ۹ و نیم شب در آرایشگاه بودم. در مسیر دچار تنگی نفس شدم. ناآرام بودم. به زور خود را تا ساعت ۱۱ شب کشاندم. دیگر نمی شد. از اطرافیانم خواستم تا مرا به بیمارستان برساند.

* اشهدم را خواندم

وی می افزاید: به پارکینگ خانه نرسیده بودم که حس کردم در حال مرگم. اشهدم را خواندم. زبان و دهانم خشک شده بود. به درمانگاه بهگر که رسیدیم دکتر معاینه ام کرد، فشارم به ۲۴ رسیده بود و همین طور بالا می رفت.

* نیم ساعت دیرتر رسیده بودی می مردی

او با این توضیح که بلافاصله نوار قلب تهیه کردند و قرص زیر زبانی به من دادند می گوید: دکتر گفت اگر نیم ساعت دیرتر رسیده بود حتماً می مردی.

وی با تأکید بر اینکه با گذر ۳ یا ۴ماه از آن حادثه هنوز نفسم می گیرد و ضربان قلبم کند می شود می افزاید: تحقیقاتی که پس از مصرف کردم که البته باید قبل از مصرف انجام می دادم، نشان داد که مصرف کنندگان این نوع قرص در آلمان، عمدتاً بر اثر سکته مغزی فوت کرده اند. با این همه، اکنون این قرص به ایران وارد می شود.

* قرصهای لاغری بازی پول است

او با بیان اینکه من یکی از قربانیان مصرف قرصهای لاغری هستم می گوید: الان با اطمینان می گویم این قرصها لاغری را تضمین نمی کند و همه بازیهای آن برای رونق بازار و کسب پول است.

* قرصهایی که شیشه دارند

این بار از سعید ا. که مردی ۴۳ ساله است و اخیراً بر اثر مصرف قرص لاغری دچار تشنج شده و کارش به بیمارستان کشیده می پرسم چه شد به سراغ این قرص رفتی می گوید: برای لاغری به سراغ یکی از پزشکان معروف هومئوپاتی و طب مکمل رفتم، وی قرصی را به من داد که بعد فهمیدم در آن از مواد مخدر شیشه استفاده شده است.

* قرص ۸۵هزارتومانی اعتیاد آور

می پرسم قیمت این قرص چقدر بود می گوید: ۸۵ هزار تومان. قرصی ۶۰ تایی است که روزی باید یک قرص مصرف می کردم.

به او می گویم چه شد کارت به بیمارستان کشید پاسخ می دهد: آن پزشک با من قرارداد بسته بود که در مراحل تضمینی لاغری باید از این قرص استفاده کنم اما من به هیچ عنوان از محتویات و نیز عوارض آن اطلاعی نداشتم.

او می افزاید: از روز هفتم مصرف آن قرص، فشارم دچار نوسان شد. سرگیجه و حالت تهوع و بی خوابی داشتم. این عوارض را جدی نگرفتم. تا روز سی و ششم که عوارض شدید شد و حالت تنگی نفس و احساس شدید بی قراری داشتم.

وی ادامه می دهد: در روز سی و هشتم حالم بد شد و مرا به بیمارستان خصوصی رساندند که به ناگاه دچار تشنج شدم.

* اگر دو قرص دیگر می خوردی می مردی

او اضافه می کند: با انجام فوریتهای پزشکی حالم بهتر شد، پزشکان به من گفتند که در ترکیبات قرص مصرفی من شیشه استفاده شده است.

این مرد ۴۳ساله خاطر نشان می کند: گرچه در این مدت ۱۲کیلو کاهش وزن داشتم ولی عملاً دچار اعتیاد شده بودم. پزشک برای رفع آثار این قرص به من آرامبخش داده که در حال مصرف آن هستم.

وی می گوید: پزشک معالج به من گفت اگر دو قرص دیگر می خوردی می مردی.

* در رویای لاغری با جانتان بازی نکنید

او به عنوان کسی که اکنون از بابت مصرف این قرصها دچار تنگی نفس و... شده می گوید: از مردم می خواهم به سراغ این نوع قرصها نروند. به جای آن با یک پزشک متخصص مشورت کنند. در کنار صبر و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش، به تدریج کاهش وزن دهند.

وی از مردم می خواهد تا در رویای کاهش ۱۰ تا ۱۲ کیلویی وزن خود در مدت زمان کوتاه با جانشان بازی نکنند.

* قرصهای لاغری اولین تأثیر خود را برمغز می گذارند

این بار به سراغ آریستا شجاع الدین، پزشک عمومی می روم و از او درباره عوارض این قرصها می پرسم می گوید: قرصهای لاغری که با مواد شیمیایی تهیه می شوند، اولین اثر خود را بر مغز می گذارند.

وی می افزاید: لاغری ناشی از مصرف قرصها، از عوارضی که به بدن می رساند حاصل می شود.

* چاقی یک اختلال است

این پزشک با بیان اینکه چاقی یک اختلال است و باید زیر نظر پزشک متخصص به رفع آن پرداخت می گوید: چاقی از عوامل مختلفی نشأت می گیرد. برخی از این عوامل هورمونی، ناشی از کیست، بیماری زمینه ای و... هستند.

وی می افزاید: کسانی که سعی می کنند تا در مدت یک ماه با استفاده از قرص یا رژیم، سریع لاغر شوند، غیر از تحمل عوارض آن، مجدداً دچار چاقی می شوند. چرا که اصل مشکل که به ایجاد اختلال چاقی منجر شده، رفع نشده است.

او از مخاطبان برنامه های تبلیغاتی در ارتباط با انواع قرصهای چاقی و لاغری می خواهد تا متأثر از این تبلیغات که در پی سود بیشتر هستند، به مصرف این نوع قرصها اقدام نکنند.

وی می افزاید بهترین راه برای کاهش وزن، مراجعه به پزشک برای تشخیص علت بروز چاقی، درمان عامل اخلالگر، داشتن ورزش صحیح، اصلاح رویه غذایی و تغییر سبک زندگی و پرهیز از مصرف فست فود و... است.

* در رویای لاغری اختلالات بدنی را افزایش ندهید

وی تأکید می کند: افراد چاق نباید در رویای خوش تیپی در عرض یک ماه، اختلالی به اختلالات بدنشان اضافه کنند.

این پزشک عمومی تأکید می کند: از مردم می خواهم هیچ وقت نخواهند سریع لاغر شوند و این کار را به روش علمی و پزشکی و نه به صورت خودسرانه، پیگیری کنند.

وی تأکید می کند: مردم نباید تحت تأثیر بزرگنمایی تبلیغات تلویزیونی واقع شوند که هرگز عوارض این نوع قرصها را به مخاطبانشان نمی گویند و تنها به دنبال کسب و سود خود هستند.

اکنون این سوالات به ذهن می آید که آیا بر نحوه و ورود و مصرف این نوع قرصها نظارت می شود؟ آیا مراجع ذی صلاح در خصوص عوارض این نوع قرصها به مردم اطلاع رسانی می کنند؟ و اینکه تا کی و تاکجا رویای لاغری قربانی خواهد گرفت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mamali

      اسم قرصش اسليمينگ هست. اين رو براي آگاهيتون ميگم. كسي ازش استفاده نكنه. ويرانگره ويرانگر

    • monire

      سلام من قرص اسليمينگ استفاده كردم چشمام خيلى درد گرفته به هيچ عنوان از قرص استفاده نكنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج