۳۴۳۳۲
۳ نظر
۱۵۴۷۰
۳ نظر
۱۵۴۷۰
پ

پاپ کورن بخورید و لاغر بمانید

استفاده از کورن فلکس‌های کم‌کالری برای لاغر شدن بسیار مفید است، زیرا حجم زیادی دارد و معده را پر می‌کند و باعث ایجاد حس سیری می‌شود. کسانی که می‌خواهند با استفاده از این محصولات لاغر شوند می‌توانند یک وعده در روز از کورن فلکس استفاده کنند.

مجله آشپزی ایده آل: ذرت مكزیكی، ذرت زاپاتا، ذرت با پنیر و...؟ كدام را دوست دارید؟ زمان قدیم ایرانی‌ها فقط با ذرت بلالی آشنا بودند كه جزء خوردنی‌های محبوب بود اما حالا می‌توان آن را در شكل‌های متنوع و مختلفی تهیه كرد از جمله كبابی، آب‌پز، مكزیكی، بوداده، چیپس شده، آرد شده، كنسروی و كورن فلكس صبحانه. علاوه بر تنوع محصول و طعم دلپذیر آن، ذرت یكی از سالم‌ترین و مفیدترین میان‌وعده‌های غذایی تلقی می‌شود و كالری نسبتا پایینی دارد اما همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد در خوردن آن زیاده‌روی كنند غافل از اینكه حتی پاپ كورن و كورن فلكس‌های رژیمی هم می‌توانند باعث چاقی و اضافه وزن شوند! پس اگر می‌خواهید از این دانه بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرید به این نكات توجه كنید.

آب نمك خواص بلال را كاهش می‌دهد

بهترین نوع ذرت، بخارپز آن است. ذرت‌های كبابی یا همان بلال معمولی نسبت به ذرت مكزیكی بسیار سالم‌تر است. البته بلال موقع كباب شدن نباید بسوزد زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن را افزایش می‌دهد. این را هم بدانید كه اگر ذرت بعد از كباب شدن در آب نمك قرار داده شود كمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد.
پاپ کورن بخورید و لاغر بمانید

ذرت به خودی خود ماده غذای بسیار مفیدی است اما نحوه طبخ و تهیه آن در سلامتش بسیار تاثیرگذار است. برای مثال اضافه كردن نمك و كره از ارزش غذایی آن می‌كاهد و می‌تواند زمینه‌ساز چاقی و بیماری‌های متابولیكی شود. میان‌وعده‌هایی مانند ذرت بوداده یا پاپ كورن و غلات صبحانه می‌توانند به اندازه سبزیجات و میوه‌‌ها آنتی‌اكسیدان‌های لازم را به بدن برسانند. آنتی‌اكسیدان‌ها می‌توانند از بیماری‌های مختلف قلبی، سرطان‌ها و بیماری‌های متابولیكی مانند دیابت جلوگیری كنند. درواقع پلی‌فنل موجود در آنها رادیكال‌های آزاد را از بین می‌برد و با بیماری‌ها مبارزه می‌كند. یك فنجان پاپ‌ كورن تقریبا به اندازه یك عدد سیب پلی‌فنل دارد و به عنوان یك میان‌وعده سالم تلقی می‌شود.

پاپ ‌كورن هم چاق می‌كند

برخی از املاح موجود در ذرت مانند منیزیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی را بهبود ببخشند. همچنین كلسیم و فسفر موجود در آن تاثیر چشمگیری بر استخوان‌سازی می‌گذارد، بنابراین مصرف آن برای كودكان درحال رشد و نوجوانان بسیار مفید است. ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها علاوه براینكه جلوی بیماری‌ها را می‌گیرند، می‌توانند در شادابی پوست، مو و ناخن نیز موثر باشند. اما از آنجایی كه ذرت و پاپ كورن خوش‌خوراك هستند برخی‌ها در مصرف آن زیاده‌روی می‌كنند و اگر این زیاده‌روی باعث شود بیشتر از نیاز روزانه‌مان كالری دریافت كنیم اضافه‌وزن پیدا خواهیم كرد، اما اگر در حد كم و به‌عنوان میان‌وعده مصرف شود هیچ مشكلی ایجاد نخواهد كرد.

عادت به خوردن كورن فلكس در صبح ضرر دارد؟

استفاده از كورن فلكس‌های كم‌كالری برای لاغر شدن بسیار مفید است زیرا حجم زیادی دارد و معده را پر می‌كند و باعث ایجاد حس سیری می‌شود. كسانی كه می‌خواهند با استفاده از این محصولات لاغر شوند می‌توانند یك وعده در روز از كورن فلكس استفاده كنند. گاهی اوقات سؤال می‌شود كه جایگزین كردن كورن فلكس با صبحانه سنتی مفید است یا مضر؟ در پاسخ باید گفت كورن فلكس ماده غذایی بسیار مفیدی محسوب می‌شود اما به شرطی كه از نوع پركالری و پر شكر آن كمتر استفاده شود. همچنین اگر به طور دائم جایگزین وعده صبحانه شود ممكن است فرد را دچار كمبود برخی از مواد مغذی كند.

پاپ كورن را با این روغن تهیه نكنید

اساسا ۳ نوع روغن باید در خانه وجود داشته باشد: روغن مخصوص سرخ كردنی، روغن مخصوص پخت و پز و روغن زیتون. برای سرخ كردن مواد غذایی باید از روغن‌هایی استفاده كرد كه نقطه دود بالایی دارند و تركیبات آنها در برابر حرارت مقاوم است، حتی درست كردن نیمرو و پاپ كورن با روغن زیتون می‌تواند بسیار مضر و سرطان‌زا باشد. بنابراین اولین توصیه این است كه روغن كم مصرف شود. دوم اینكه روغن مایع گیاهی استفاده شود و سوم اینكه تنوع در مصرف روغن رعایت شود زیرا پروفایل اسیدهای چرب در روغن‌های مختلف، متفاوت است و مصرف متنوع آن باعث می‌شود كه اسیدهای چرب مختلف به بدن برسد و نیازهای بدن برطرف شود.
پاپ کورن بخورید و لاغر بمانید

كودكان كورن فلكس رژیمی نخورند

كورن فلكس یا غلات صبحانه انواع مختلفی دارد از جمله رژیمی، بدون شكر، غنی شده با ویتامین‌ها و... برای مثال نوع رژیمی آن معمولا فیبر بالا و شكر و كالری كمتری دارد، اما كودكانی كه در سنین رشد یا لاغر هستند بهتر است از نوع غیررژیمی آن استفاده كنند و همراه با كورن فلكس شیر پرچرب مصرف كنند. همچنین كورن فلكس‌هایی كه در آنها از مغز‌ها و تكه‌های میوه استفاده شده است برای كودكان و نوجوانان بسیار مفید هستند.
میوه‌های خشك در هر ۱۰۰ گرم ۳۰۰ كیلو كالری انرژی دارند. اضافه كردن تكه‌های میوه و مغزها مانند مغز پسته، فندق، بادام و گردو كالری كورن‌ فلكس را بالا می‌برد بنابراین برای كسانی كه می‌خواهند افزایش وزن پیدا كنند بسیار مناسب است. در كورن‌ فلكس‌های بدون شكر نیز معمولا شیرین‌كننده‌های مصنوعی مانند مالت، ایزو مالت و آسپارتام به كار رفته است كه ضرری برای بدن ندارند. برخی كورن فلكس‌ها نیز در روند تولید با انواع ویتامین‌ها غنی‌سازی می‌شوند. البته این غنی‌سازی كالری كورن فلكس را بالا نمی‌برد زیرا ویتامین‌ها كالری ندارند و فقط سوخت‌وساز را تسهیل می‌كنند.

غنی‌ شده همیشه چاق كننده نیست

مناسب‌ترین كورن فلكس‌ها آنهایی هستند كه از آرد كامل دانه غلات تهیه شده باشند زیرا وجود سبوس آنها را از لحاظ تغذیه غنی‌تر می‌كند. همچنین مقدار قند این نوع كورن فلكس‌ها پایین‌تر است، بنابراین تا جایی كه می‌توانید مصرف كورن فلكس‌های حاوی شكر و چربی زیاد را به حداقل برسانید. علاوه بر این كورن فلكس‌هایی كه با گروه ویتامین‌های B غنی شده‌اند نوع مناسب‌تری هستند. غنی‌ شده همیشه چاق كننده نیست زیرا كالری یا انرژی فقط از طریق كربوهیدرات، چربی و پروتئین به بدن می‌رسد و ویتامین‌ها و املاح در بدن كالری تولید نمی‌كنند بلكه فقط كیفیت خوراك یا غذا را بالا می‌برند.

كورن فلكس‌های رژیمی همیشه لاغر نمی‌كنند

كورن فلكس‌ها الزاما نمی‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. به عبارت ساده‌تر كاهش وزن یك فرایند پیچیده‌ای است كه به كل كالری دریافتی از تمام وعده‌ها و میان‌وعده‌های خوراكی در روز بستگی دارد. برای مثال فرض كنید كورن فلكسی كه به عنوان صبحانه مصرف می‌شود كالری‌اش خیلی زیاد نباشد و برای صبحانه یك وعده غذایی خوب به حساب آید اما اگر فرد در بقیه وعده‌ها و میان‌وعده‌های روزانه‌اش مقدار زیادی خوراكی‌های پركالری مصرف كند طبیعتا كورن فلكس نمی‌تواند معجزه كند. تمام تبلیغاتی كه مدعی‌اند با مصرف یك كورن فلكس خاص می‌توان لاغر شد فریب‌دهنده هستند زیرا رفتار، انتخاب غذایی، مقدار فعالیت فیزیكی و ورزش و موازنه بین كالری دریافتی و مصرفی در بدن همگی باهم می‌توانند منجر به كاهش وزن شوند.
پاپ کورن بخورید و لاغر بمانید

نکـته

یك روز كورن فلكس و روز دیگر نان و پنیر بخورید، مصرف كورن فلكس‌های كم‌شیرین تهیه شده از غلات كامل همراه با شیر انتخاب مناسبی برای صبحانه است؛ به‌خصوص برای كودكان و نوجوانان. اما از آنجایی كه انتظار می‌رود تمام وعده‌های غذایی مانند صبحانه تنوع داشته باشند نباید هر روز از كورن فلكس استفاده كرد. برای مثال برخی روزها كورن فلكس و برخی روزها پنیر، تخم‌مرغ، كره و مواد دیگر مصرف شود. هر فردی اگر همیشه یك محدوده كاملا بسته از خوراكی‌ها را برای وعده‌های غذایی‌اش انتخاب كند در درازمدت از لحاظ دریافت مواد مغذی دچار كمبود خواهد شد

با رژیم كورن فلكس سلامت خود را به خطر نیندازید!

گاهی اوقات دیده می‌شود افراد برای لاغر شدن رژیم‌های بسیار سخت و عجیب می‌گیرند. برای مثال یك هفته كامل فقط كورن فلكس می‌خورند تا هرچه سریع‌تر لاغر شوند. درحالی‌كه این عمل می‌تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. در علم تغذیه، خوراكی‌های مختلف به حداقل ۴ گروه غذایی اصلی تقسیم می‌شوند از جمله گروه شیر و لبنیات، نان و غلات كامل، سبزیجات، صیفی‌ها و میوه‌ها و گروه گوشت‌ها كه تخم‌مرغ، پنیر و مغزدانه‌ها هم جزئی از آن به حساب می‌آیند. هر كدام از این گروه‌های تغذیه تامین‌كننده بخشی از نیازهای روزانه ما به مواد مغذی هستند.
برای مثال اگر یك فرد در شبانه‌روز اصلا شیر، ماست یا دوغ و فراورده‌های لبنی مصرف نكند و به فرض محال روزی ۱۰ كیلو هم از خوراكی‌های دیگر مصرف كند به هیچ عنوان كلسیم یا ویتامین B۲ مورد نیاز بدنش را دریافت نمی‌كند یا برای مثال اگر گوشت‌ها در برنامه غذایی‌اش نباشد دچار كمبود آهن، روی، كلسیم و بسیاری از عناصر مغذی و كلیدی می‌شود. اگر سبزی‌ها، میوه‌ها و صیفی‌ها را به اندازه كافی مصرف نكند فیبر غذایی، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، كلسیم، تركیبات آنتی‌اكسیدانی و فلاونوئیدهای آنتی‌اكسیدان را نمی‌تواند از گروه‌های غذایی دیگر به اندازه كافی دریافت كند، بنابراین گرفتن رژیم‌های سخت مانند رژیم كورن فلكس می‌تواند منجر به كمبود مواد لازم در بدن شود.
حدود ۵۰ سال است كه تمام این رژیم‌های تك‌بعدی و نامتعادل در دنیا منسوخ شده‌اند، بنابراین دانش تغذیه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد افراد با رژیم‌های نامتعادل به كاهش وزن برسند زیرا ممكن است وزن فرد كم شود اما هزاران مشكل دیگر برای او به وجود خواهد آمد، درست مانند كسی كه می‌ترسد از این طرف پشت بام بیفتد، عقب عقب می‌رود و از آن طرف پشت بام می‌افتد.





پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بد نبود

    • بدون نام

      یه سوال از چند سال به بالا بخورند؟؟؟

    • من

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج