۳۴۳۴۴۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

۸ سال زندگی با کابوس اعدام

مرد خیاطی که به جرم قتل مادرش محکوم به مرگ شده به خاطر پرداخت نکردن تفاضل دیه از طرف خانواده‌اش در آستانه مرگ و زندگی بلاتکلیف مانده است.

روزنامه ایران: مرد خیاطی که به جرم قتل مادرش محکوم به مرگ شده به خاطر پرداخت نکردن تفاضل دیه از طرف خانواده‌اش در آستانه مرگ و زندگی بلاتکلیف مانده است.

این مرد پس از ۸ سال زندان با ارسال نامه‌ای به قضات دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کرده یا او را ببخشند یا اعدامش کنند تا از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند.

گزارش پلیس نشان می‌دهد نیمه های شب چهاردهم مرداد سال ۸۷ مأموران در جریان یک جنایت خانوادگی در مولوی قرار گرفتند و پی‌بردند مرد ۲۷ ساله‌ای به نام کامران با ضربات چاقو مادرش حمیده را از پا در آورده است.

خیلی زود پسر ناخلف خانواده به عنوان نخستین مظنون قتل مادر بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.

اما کامران ابتدا قتل مادرش را انکار کرد و در مراحل تحقیق دچار تناقض‌گویی شد.

این در حالی بود که برادر و خواهرش نیز در جریان تحقیقات به مأموران پلیس گفته بودند که کامران قاتل مادرشان است، چرا که او بارها مادرش را به مرگ تهدید کرده بود.سرانجام مرد خیاط وقتی دید که هیچ راه انکاری ندارد‏ به ناچار لب به اعتراف گشود و قتل مادرش را به گردن گرفت و گفت:
نزدیک 20 سال بود که پدر و مادرم با هم اختلاف داشتند و مادرم بارها قهر و خانه را ترک می‌کرد. من هم از این وضعیت خسته شده بودم و نمی‌دانستم چکار کنم تا اینکه روز حادثه با چاقو به جان مادرم افتادم و او را کشتم.

این مرد‏ به اتهام قتل مادرش در شعبه74 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به درخواست خواهر و برادرش به قصاص نفس محکوم شد.حکم قصاص وی از سوی دیوانعالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرا در اختیار شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. اما برادر و خواهر وی تفاضل دیه را پرداخت نکردند.

سرانجام با گذشت 8 سال‏ مرد محکوم در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش از دادگاه خواستار رفع این سرگشتگی در زندان شد. سرانجام صبح دیروز کامران در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت.ابتدای جلسه محاکمه برادر و خواهر وی در دادگاه گفتند توان پرداخت تفاضل دیه را نداریم اما همچنان خواستار قصاص برادرمان هستیم چرا که مادرمان را با کمال بی‌رحمی به قتل رساند و حاضر به گذشت نیستیم.

بارها در مقابل ما چاقو گردن مادرمان می‌گذاشت، حتی یکبار مادرم از وی شکایت کرد و کامران به زندان محکوم شد. اما مادرم رضایت داد و از زندان آزادش کرد. در نهایت وی با کمال بی‌رحمی اورا کشت.

کامران نیز وقتی در جایگاه ایستاد، گفت: قتل مادرم را قبول دارم. اما از درگیری‌های او و پدرم خسته شده بودم. او همیشه قهر می‌کرد و از خانه بیرون می‌رفت و روز حادثه عصبانی شدم و با چاقو وی را کشتم.

در پایان سه قاضی عالیرتبه با هم وارد شور شدند و قرار شد مرد محکوم به مرگ را در صورت پرداخت نکردن تفاضل دیه با قرار وثیقه از زندان آزاد کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش تراب

      یه خییرپیدابشه تفاضل دیه اینو واریز بکنه تاسریع اعدام بشه این که به مادرش رحم نکرده وای به حال مردم غریبه ها

    • بدون نام

      آزاد کنن که بیاد خواهر و برادرشو هم بکشه .کلا راه سومی وجود نداره یا اعدام یا آزاذی ؟؟؟نمیشه حبس ابد کنن ؟؟؟؟

    • محمدنظری

      آزادبشه،واقعا باورم نمیشه....
      ای خدا قلبم گرفت این مادری که دردزایمان وتحمل کرد،به سختی بزرگش کرد حالا ازکارشم پشیمون نیست این باید بره جهنم

    • نادیا

      این احمق فکر نکرد چرا مادرش قهر میکرد ؟خوشی زیاد ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج