جاباما
۳۴۳۶۵۳
۵۰۶۳
۵۰۶۳
پ

۳۳ محقق ایرانی در جمع برترین‌های دنیا

جدیدترین فهرست دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور در جمع یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا منتشر شد و تعداد محققان ایرانی در این فهرست به ۳۳ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری مهر: جدیدترین فهرست دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور در جمع یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا منتشر شد و تعداد محققان ایرانی در این فهرست به ۳۳ نفر افزایش یافت.

33 محقق ایرانی در جمع برترین‌های دنیا

دکتر پیام کبیری - رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی افزود: فهرست دانشمندان علوم پزشکی کشور در جمع ۱ درصد دانشمندان پُراستناد دنیا براساس نظام رتبه‌بندی ESI -‌ Essential Science Indicators در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده است.

وی افزود: بر اساس نتایج اخیر این نظام رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه ۱ درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفته‌اند به ۳۳ نفر افزایش یافته است.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت با اشاره به سهم دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان گفت: ۱۹ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۴ نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۳ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز هر کدام دو نفر و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، مشهد و زنجان هر کدام یک نفر در این فهرست دارند.

کبیری با اشاره به محققانی که برای اولین بار به این فهرست راه یافتند، گفت: در رتبه‌بندی اخیر، دکتر شاهین آخوندزاده از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا استقامتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پروین میرمیران از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر مازیار مرادی لاکه از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار به جمع دانشمندان ۱ درصد برتر پُراستناد کشور پیوستند.

وی تاکید کرد: مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ده‌سال و دو ماه ژانویه ۲۰۰۶ تا پایان فوریه ۲۰۱۶ بوده و اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود.

33 محقق ایرانی در جمع برترین‌های دنیا

33 محقق ایرانی در جمع برترین‌های دنیا

33 محقق ایرانی در جمع برترین‌های دنیا

33 محقق ایرانی در جمع برترین‌های دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج