۳۴۳۷۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خرید و فروش نوزادان برای پیوند عضو؟!

در پی انتشار برخی اخبار و تصاویر مبنی بر خریداری نوزادان جهت فروش اعضای بدن‌شان، رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت نسبت ضمن تکذیب این اخبار، گفت: پیوند اعضا در اطفال وضعیت پیچیده‌تری دارد، حساس‌تر و مشکل‌تر است و در مراکز محدودتر و با استاندارد بالا صورت می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: در پی انتشار برخی اخبار و تصاویر مبنی بر خریداری نوزادان جهت فروش اعضای بدن‌شان، رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت نسبت ضمن تکذیب این اخبار، گفت: پیوند اعضا در اطفال وضعیت پیچیده‌تری دارد، حساس‌تر و مشکل‌تر است و در مراکز محدودتر و با استاندارد بالا صورت می‌گیرد.

دکتر محمد کاظمینی در واکنش به انتشار برخی اخبار و تصاویر مبنی بر خرید و فروش نوزادان جهت استفاده از اعضای بدن‌شان جهت پیوند گفت: خبر پیوند عضو از نوزادان و خرید و فروش آنها در ایران، بی‌اساس بوده و تکذیب می‌شود.

وی افزود: پروسه برداشت عضو و پیوند اعضا که اقدامی پیچیده و از اعمال جراحی دقیق و با استانداردهای بالا است، کاملا تحت نظر و در مراکز مشخص انجام می‌شود. بنابراین این طور نیست که در هر جایی مانند کوچه‌های خیابان ناصر خسرو صورت گیرد. به همین دلیل این خبر اساسا غلط و کذب است.

کاظمینی با بیان اینکه از طرفی پیوند اعضا در اطفال وضعیت پیچیده‌تری دارد و حساس‌تر و مشکل‌تر است، اظهار کرد: بنابراین این اقدام در مراکز محدودتر و با استاندارد بالا صورت می‌گیرد. در عین حال برداشت عضو از اطفال زنده به طور کلی ممنوع بوده و برداشتن عضو از مبتلایان مرگ مغزی که کم سن و سالند، با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است و هنوز این اقدام از نوزادان انجام نمی‌شود. به طوریکه تا کنون کمترین سنی که برداشت عضو از آن انجام شده است، ۱.۵ سالگی بوده است و انجام عمل پیوند در موارد ۱.۵ تا ۱۵ سال بسیار کم است.

وی تاکید کرد: همانطور که گفته شد به دلیل تکنیک و ظرافتی که در عمل پیوند وجود دارد، این اعمال از سوی متخصصین متبحر کشور و در مراکز مجهز و شناخته شده انجام می‌شود. بنابراین بدیهی است که همه این اقدامات نیز بر مبنای کمک به هم‌نوعان بوده و در عین حال همه مشخصات این اهدا کنندگان و گیرندگان عضو برای ما روشن و اطلاعات آنها موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج