۳۴۴۴۱۸
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

فروش نوزاد در شکم مادر!

ماجرای خرید و فروش کودکان ابعاد تازه تری پیدا کرده است و آنطور که اظهار نظر تازه یک مقام مسئول نشان می دهد کار به فروش نوزادان در شکم مادر رسیده است.

روزنامه آرمان: ماجرای خرید و فروش کودکان ابعاد تازه تری پیدا کرده است و آنطور که اظهار نظر تازه یک مقام مسئول نشان می دهد کار به فروش نوزادان در شکم مادر رسیده است.

فروش نوزادان توسط پدر و مادر به دلیل فقر مادی همیشه در کشور وجود داشته است، اما، سال گذشته فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران‌ جزئیاتی تکان‌دهنده از رواج خرید و فروش کودکان را فاش کرد و گفت: گزارشات نشان می‌دهد خانم‌های کارتن خواب و زنان روسپی به هنگام زایمان به برخی از بیمارستان‌های جنوب و مرکز شهر مراجعه می‌کنند و پس از به دنیا آمدن نوزاد با دریافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بچه خود را می‌فروشند و اکثر نوزادان متولد شده مبتلا به HIV هستند.

فروش نوزدان در سال ۹۴

همزمان با پرده برداری دانشور از این معضل بزرگ اجتماعی، افراد زیادی که مرتبط با این مساله بودند اعم از پزشکان و وزارت بهداشت به واکنش‌هایی در مورد مساله خرید و فروش نوزاد دست زدند. برای مثال سال گذشته سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی در این باره گفت: «کودک فروشی جرم تلقی می شود و در این زمینه حساسیت بیشتری ایجاد شده و چنانچه مواردی از این دست ببینیم، برخورد قانونی خواهد شد.»

فرمانده نیروی انتظامی تهران نیز در این باره اعلام کرد: «برای حل مساله خرید و فروش کودکان باید فکری به حال زنان آسیب دیده کرد.» حسین ساجدی نیا عنوان کرد: «اطلاعاتی درباره میزان خرید و فروش کودکان به پلیس نرسیده اما این به معنای نداشتن این اطلاعات نیست.» علاوه بر این سال گذشته یک پزشک که در بازار سیاه خرید و فروش نوزادان فعالیت داشت از سوی پلیس مشهد دستگیر شد.

پیش‌فروش نوزدان در سال ۹۵

امسال هم بعد از اینکه خبرهایی مبنی بر خرید و فروش نوزادان تازه‌متولدشده منتشر شد، برخی رسانه‌ها گزارش‌های میدانی در مورد پیش فروش نوزادان قبل از تولد و در شکم مادر منتشر کردند که در برخی از این گزارش‌ها عنوان می شد، نوزاد خریداری شده اعضای بدنش به فروش می‌رسد. این خبر تلخ باعث واکنش وزارت بهداشت شد و رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت ضمن تکذیب این اخبار، گفت: پیوند اعضا در اطفال وضعیت پیچیده‌تری دارد، حساس‌تر و مشکل‌تر است و در مراکز محدودتر و با استاندارد بالا صورت می‌گیرد.

محمد کاظمینی، در واکنش به انتشار برخی اخبار و تصاویر مبنی‌بر خرید و فروش نوزادان جهت استفاده از اعضای بدن‌شان جهت پیوند گفت: پروسه برداشت عضو و پیوند اعضا که اقدامی پیچیده و از اعمال جراحی دقیق و با استانداردهای بالا است، کاملا تحت نظر و در مراکز مشخص انجام می‌شود. بنابراین این‌طور نیست که در هر جایی مانند کوچه‌های خیابان ناصرخسرو صورت گیرد. به همین دلیل این خبر اساسا غلط و کذب است. با این‌حال خبر پیش فروش نوزاد که به معنای خرید و فروش نوزاد در شکم مادر است توسط هیچ نهادی تکذیب نشد. تا جایی که روز گذشته مولاوردی، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور این خبر را تایید کرده و از زیاد بودن موارد آن در کشور سخن گفت.

یک معضل جدید

روز گذشته معاون امور زنان و خانواده تعداد نوزادان فروخته شده در شکم مادر را زیاد اعلام کرد.شهیندخت مولاوردی، درباره فروش نوزادان توسط مادران با بیان اینکه امروز شاهد فروش نوزادان در شکم مادر و پیش از تولد هستیم، اظهار کرد: آماری از تعداد این نوزادان نداریم، اما آنقدر تعداد آن زیاد بوده که تبدیل به یک خبر شده است. معاونت زنان و امور خانواده با تاکید براینکه پدیده فروش کودکان تک‌عاملی نبوده و مجموعه‌ای از عوامل زنجیر وار در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک زن ناچار به فروش فرزندش شود، خاطرنشان کرد: فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، اعتیاد، کارتن‌خوابی و ازدواج کودکان از جمله عواملی هستند که می‌تواند باعث سوق دادن زنان به سمت فروش کودکان خود شود.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم پدیده فروش کودکان ادامه پیدا نکند، باید به مجموع این عوامل توجه کرده و آن را حل کنیم.مولاوردی درباره اقدامات معاونت زنان و امور خانواده در مورد ازدواج کودکان زیر۱۸سال گفت: از وزیر دادگستری خواستیم گزارشی را در این خصوص به ما ارائه دهد که وزارت دادگستری نیز کار را به مرجع ملی حقوق کودک واگذار کرده است. به گزارش ایلنا، او ادامه داد: منتظر این گزارش هستیم که براساس آن موضوع ازدواج کودکان را مورد بررسی قرار داده و مشخص شود در این حوزه چه اتفاقاتی افتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران است دیگر

    • بدون نام

      اگر این اخبار رو قبلا ها میخوندیم چه حالی داشتیم الان بی تفاوتیم ! آمار وحشتناک ناهنجاری اجتماعی با وجود حساسیت روی خانواده و اخلاق مداری چه بلایی سر انسان امروز اومده!

    • علي اوغلو

      البته جنس خوب وبه شرط چاقو گرانتر است

    • reza

      این کار از خود فروشی بهتر است اگه دلیلش را بخواهید بریتان بگم

    • علي علي اوغلو

      برترين عزيز وقتي خبر پيش فروش نوزاد درشكم مادر دران سايت روشنگر خواندم و بدوستم كه خيلي ادم متشرعي هم هست نقل كردم ايشان فرمودند سلف خري حرام است باوربفرمائييد داشتم شاخ درمي اوردم كه چطور جرام بودن فروش نوزاد را مهم ندانسته ازنوع معامله ايراد گرفته اما وقتي فهميدم گويا ايشان نتوانسته بود به اصل موضوع پي به برد ديگر دنبال مطلب را رها كردم يادقربانعلي وپدرش افتادم كه پدر وپسر سرموضوعي كارشان به مشاجره ومنازعه ميكشد وباهم گلاويزشده با مشت ولگد وچوب وچماق همديگررا خونين مالين ميكنند بالاخره اهالي ده وريش سفيدهاپادرمياني كرده ان دو را ازهم جداكرده دست وصورتشان ميشويند عده اي اي دور پسررا گرفته نصيحتش ميكنند كه هرچه باشد ايشان پدرشماست البته توهم حق داري اما ادم بايد به والدين خود احترام بگذارد دسته ديگر پدررا درگوشه اي برده ضمن بستن زخمها اورا نيز به باد نصيحت گرفته ميگويندكه درست است بايد اولاد به پدرمادرخود حترام بگذارد اما بروالدين هم واجب است با اولاد خود مهربان باشند شما جق داريد بچه ايكه روي والدين خود دست بلند ميكند بايد ادبش كرداوهم جوان است ونادان بالاخره ارام ارم اندورا به قهوه خانه ده ميكشانند وكمي دور ازهم نشانده وبازهم باران نصيحتها باريدن ميگيرد انها ئيكه حق را به پدريا به پسر داده بودند جابجا ميشوند تا درنهايت معلوم نشود اين وسط كدام يك مقصر بودند تا اين نمايش ملودرام همچنان فايلش باز بماند بالاخره سال 30-32 باشد زمستان ده وبيكاري انهم درغياب تلويزيون تلفن موبايل واينترنت اگر هفته اي يكي دوتا ازاين ماجراهارا نداشته باشد واقعا تحمملش مشكل است لذا انصاف نيست مشغوليات باين جذابيت بيخودي ازدسترس خارج شود توجه فرمائيد همه اين داستان مطول پيش درامد ومقدمه اي بود تا به اصل مطلب بپردازم وان اينست كه جمعيت پدر پسررا كشان كشن پيش هم كشيدند وبزورماچ و بوس اشتي دادند دوسه نفر به قهوهچي اشاره كردند استكانهارا ازجائي پر كرده ازحاضرين با ذكر صلوات وبه ميمنت اين اشتي كنان پذيرائي شود وبراي محكم كار دوعدد قليان تنباكوي شيراز هم چاق كرده يكي جلو پدر وديگري جلوپسر بگذاشتند اما پسر ازكشيدن قليان امتناع نموده علت را پرسيدند توكه هميشه قليان ميكشيدي چرا امرو نميكشي گفت چون بابام اينجا نشسته باحترام او قليان نميكشم حالا من با اين كارندارم كه خواننده اين وجيزه چگونه خواهد توانست اين داستان را با بيع حرام سلف خري وفروش نوزاد به شرط چاقو ودعواهاي خانوادگي روستائي ورفتار وعادات ومشغوليات اهالي ده درزمستان 1330ونوع احترام پسر نسبت به پدر ربط وارتباط بدهد خود مايه داستان ديگر ي است كه بقول معروف مثنوي 70 - DVD ميشود

    • بدون نام

      باید قبل از هر چیز از خودمان شروع کنیم وگرنه هیچی تغیر نمیکنه این یک واقعیت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج