۳۴۵۸۶۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

نامه ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت به وزیر علوم:

برگزاری اردوهای مختلط را متوقف کنید

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با انتقاد از وزیر علوم تاکید کردند: آئین‌نامه اردوهای مختلط باید اصلاح شود.

خبرگزاری تسنیم: حدود ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت با ارسال نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار اصلاح سریع آیین‌نامه‌هایی شدند که دست سوء‌استفاده‌کنندگان را برای برگزاری اردوی مختلط باز می‌گذارد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر محمد فرهادی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با عرض سلام و احترام

چند وقتی است که دوباره موضوع اردوهای دانشجویی بر سر زبانها افتاده است. همین چند وقت پیش بود که خبرها و عکسهایی از دانشجویان در دل طبیعت منتشر شد که نشان می‌داد عده‌ای از دانشجویان در قالب اردوهای دانشگاهی هنجارهای عرفی و اجتماعی را زیر پا گذاشته‌اند. موضوع برای برخی از فعالان دانشجویی و مسئولان فرهنگی پررنگ شد و آنها اعلام کردند که وزارت علوم توجهی به وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها ندارد.

این موضوع حتی به محضر رهبر انقلاب هم تسری یافت و تعدادی از دانشجویان از وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها انتقاد کردند. رهبر معظم انقلاب هم در دیدارشان با مسئولان آموزش عالی با انتقاد صریح از برپایی اردوهای مختلط در برخی دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کردند: «بعضیها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ می‌گویند باید دانشجو شاد باشد، شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است اما به چه قیمتی؟» (۲۰/۸/۱۳۹۴ در دیدار با روسای دانشگاه‌ها)

پس از این هشدارها بود که مسئولان محترم وزارت علوم اعلام کردند که به‌شدت از برگزاری اردوهای مختلط جلوگیری می‌کنند و در اتفاقی عجیب شما به عنوان وزیر علوم تأکید کردید: «ما اردوی مختلط نداشتیم و نخواهیم داشت.»

علاوه بر آن طبق خبر رسمی مخبر دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شخص ریاست محترم جمهور نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور دادند وزارت علوم پرونده اردوهای دانشجویی را بررسی کند و فرمودند: «گزارش مستندی در زمینه اردوهای مختلط دانشجویی آماده شود، تذکر رهبر انقلاب در این‌باره پیگیری و به طور حتم از برگزاری این اردوها جلوگیری شود.»

اما بر ما و شما روشن است که اردوهای مختلط با مجوز دانشگاه‌ها و از هزینه بیت‌المال همچنان ادامه دارند و فقط در دانشگاه علم و صنعت به اذعان مسئولان فرهنگی دانشگاه به طور متوسط هفته‌ای دو یا چند اردوی مختلط، با مجوز معاونت فرهنگی برگزار می‌شود! این آمار بدون احتساب اردوهای بدون مجوزی محاسبه شده است که دانشجویان به صورت غیرقانونی برای آنها در دانشگاه تبلیغات کرده و خودشان برگزار می‌کنند.

حتما شما سوال می‌کنید چرا و با تخلف چه کسی این تعداد اردوی مختلط برگزار شده است؟

باید به شما بگوییم که بهتر است انگشت اشاره را به سوی خودتان برگردانید! دقت کنید که وقتی رهبری از اردوی مختلط در دانشگاه‌ها و رواج آن انتقاد می‌کنند، با اطلاعات دقیق و با اطمینان سخن ‌می‌گویند، اما شما و معاونان حضرتعالی با کتمان مطلب و بسیار کوچک و ناچیز و کم‌تعداد نشان دادن آن سعی در پاک‌کردن صورت مسئله دارید، برای مثال گفته شد که تنها ۱۳ اردوی مختلط در کشور برگزار شده است، ما به عنوان دانشجویان فیضیه دانشگاه‌ها و یکی از مذهبی‌ترین دانشگاه‌های کشور به شما عرض میکنیم که فقط در دانشگاه علم و صنعت ایران چند برابرِ این تعداد، اردوی مختلطِ با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه و از هزینه بیت‌المال برگزار شده است!

آقای وزیر، چرا پس از تاکید رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر جلوگیری از اردوهای مختلط، هنوز آیین نامه‌هایی که اردوهای مختلط را درقالبهایی نظیر «اردوی همراه با استاد، اردوی علمی، اردوی علمی- فرهنگی، اردوی نظارت شده و ... » مجاز می‌دانستند اصلاح نکرده‌اید؟

البته پس از تذکرات رهبری و انتشار برخی فیلمهای رقص و فساد از کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها، شما آیین‌نامه‌ای در زمینه فعالیت‌های موسیقیایی دانشگاه‌ها ابلاغ کردید که در آن ضمن ممنوع اعلام کردن برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها، اجازه اجرای موسیقی در برنامه‌های دانشگاهی را با چند شرط صادر کردید و این سوال در نظر همگان ایجاد شد که آیا کنسرت موسیقی با اجرای زنده موسیقی تفاوتی دارد که در یک آیین نامه یکی را مجاز شمرده و دیگری را ممنوع اعلام کردید و با این کار راه را برای ادامه این فعالیت‌ها باز گذاشتید؟

جناب آقای دکتر فرهادی، ما امیدواریم سرنوشت اصلاح آیین‌نامه اردوهای مختلط به سرنوشت آیین‌نامه فعالیتهای موسیقیایی دانشگاه‌ها منجر نشود اما سوال اینجاست که چند وقت دیگر باید صبر کنیم تا شما آیین‌نامه‌های غیر اسلامیتان را اصلاح کنید؟ حتی اگر اصلاح آیین‌نامه زمان‌بر بود، چرا شما با ابلاغیه‌ای علنی به دانشگاه‌ها اردوهای مختلط را با هر عنوان و شرایطی ممنوع اعلام نکردید؟

گذشته از آن، آقای ضیاهاشمی(معاون فرهنگی وزارت علوم) در یکی از مصاحبه‌ها با تأکید بر اینکه اعتقاد ما این است که دانشگاه‌ها، برنامه‌های علمی، فکری و فرهنگی را باید در اولویت خود قرار دهند فرمودند: «در جلسه‌ای که با اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها داشتیم این پیشنهاد مطرح شد که برخی از اردوهای علمی طبق قانون و ضوابط به طور مختلط برگزار شود. البته این در حد یک پیشنهاد است؛ نه می‌توان آن را رد کرد نه تأیید. همچنین اردوهای علمی، فرهنگی، زیارتی و ایرانگردی دانشگاه‌ها هم طبق قانون با همان روند قبلی برای دانشجویان برگزار شود.»

این نوع دیدهای غلط نسبت به مجاز دانستن برگزاری دسته‌ای از اردوهای مختلط که نفس آن با بیانات و تذکرات رهبر انقلاب در تضاد است موجب می‌شود متخلفان کماکان با استفاده از عنوانهایی چون «اردوی علمی، اردوی همراه با ناظر و استاد و ... » به روند برگزاری اردوهای مختلط ادامه دهند. حقیقتا جای این سوال باقی است که چرا وقتی رهبر انقلاب بر غلط بودن این اردوها تاکید می‌کنند و ریاست محترم جمهوری هم خواستار جلوگیری مسئولان از این اردوها هستند، وزارت علوم باید به بهانه گذاشتن ضوابط برای اردوهای مختلط باز هم جلوه قانونی به آن بدهد؟ ضوابطی که در چند سال گذشته نه اصلاح شده‌اند و نه تکمیل.

با این اوصاف و با تأکیدات فراوان جامعه دانشگاهی در یک سال گذشته بر این مهم، به نظر می‌رسد وزارت علوم باید تدابیری خاص در این زمینه بیندیشد و بیش از پیش مانع از ادامه‌ چنین روندی شود که به تعبیر مقام معظم رهبری در آینده‌ای نه چندان دور، «چوب آن را خواهیم خورد.»

لذا ما از شما درخواست می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به اصلاح قانون اردوهای دانشجویی اقدام کرده و از مجوزهایی که به عنوانهای مختلف در این رابطه صادر می‌شود جلوگیری کرده و صریحا اردوهای مختلط را به هر نحو و با هر شرایط و عنوانی ممنوع اعلام و با متخلفان در این رابطه برخورد جدی کنید.

والعاقبه للمتقین

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران

رونوشت به:

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری‌ مدظلّه در دانشگاه علم و صنعت ایران

ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران

معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظلّه در دانشگاه‌ها

دفتر عمومی مقام معظم رهبری مدظلّه

شورای عالی انقلاب فرهنگی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شما 300 نفر نرید که اصرار کرده برید پس در ظاهر چرا معترضین آمار ازدواج و بچه کمه !تا چند سالگی باید مواظب ادما بود تفکیک کرد ! کجا و کی ادم ها همدیگرو ببینند یخشون آب بشه محبت و عشق ورزی رو یاد بگیرن اونور هفت سالگیه !

    • نادیا

      هنوز تو آزمون و خطا نفهمیدیم هر چی جدا کنیم حرص بیشتر میشه ؟

    • بدون نام

      اینا مثلا تحصیل کرده هستند چه افکار پوسیده ای دارن واقعا

    • بدون نام

      لطفا جلوی اختلاط را در همه جا بگیرید. جوانهای ما نباید با یکدیگر باشند‌. ما شهید ندادیم که عده ای بخواهند همراه هم به گردش بروند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج