جاباما
۳۴۶۸۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

معرفی اپلیکیشن‌ مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

چه شما در حال مطالعه باشید، چه در حال نوت‌برداری و نوشتن یادداشت‌های طولانی، در ادامه با ابزارهایی آشنا خواهید شد که به شما در انجام تکالیف کلاسی کمک خواهند کرد. البته مسأله مهم‌تر این است خودتان نیز بخواهید و تلاش کنید.

زومیت : اپلیکیشن‌ها، ابزارهای آینده‌ هستند. آینده‌ای که در آن کلاس‌های درس مملو از این اپلیکیشن‌ها در‌اندازه و شکل‌های مختلف هستند و جایگزین کتاب‌های درسی شده‌اند. اما تا رسیدن به آن زمان، احتمالاً شما به عنوان یک دانشجو یا دانش‌آموز، نیازمند اپلیکیشن‌هایی بر روی دستگاه خود هستید تا به کمک آن‌ها سال تحصیلی را موفق‌تر از گذشته سپری کنید. در این مقاله، با پیشنهادهای زومیت برای دانشجویان آشنا خواهید شد، نرم‌افزارهایی که برروی سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله اندورید، iOS، مک و ویندوز نصب می‌شوند.

چه شما در حال مطالعه باشید، چه در حال نوت‌برداری و نوشتن یادداشت‌های طولانی، در ادامه با ابزارهایی آشنا خواهید شد که به شما در انجام تکالیف کلاسی کمک خواهند کرد. البته مسأله مهم‌تر این است خودتان نیز بخواهید و تلاش کنید. با در اختیار داشتن این‌گونه اپلیکیشن‌ها در دستگاه خود، احتمالاً کار شما راحت‌تر خواهد شد.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

Resoph Note (ویندوز) و Notational Velocity (مک)

ابزارهایی برای نوت‌برداری

apps-for-students-۱آماده باشید که نرم‌افزار Word را کنار بگذارید. به کمک این دو نرم‌افزار برای ویندوز و یا مک شما می‌توانید به سرعت در فایل‌هایی نوت‌برداری کنید که هیچ‌وقت با نرم‌افزارهای پردازش متن ناسازگار نخواهند بود. هر دو نرم‌افزار امکان ذخیره‌سازی خودکار دارند و فایل‌های آن‌ها به راحتی با دراپ‌باکس و Simplenote سینک می‌شوند.

به این معنی که شما می‌توانید، فایل‌های نوت خود را بر روی هر رایانه‌ای اجرا کرده و یا از طریق تلفن‌همراه خود با سیستم‌عامل‌ اندروید (به کمک اپلیکیشن‌هایی مثل Flick Note) یا iOS (به کمک اپلیکیشن‌هایی مثل Simplenote) مشاهده کنید. در درون نرم‌افزار شما قادر هستید به دنبال یک عبارت بگردید. رابط کاربری این دو در حد امکان ساده و مینیمالیستی است و با توجه به اینکه فایل‌های این دو اپ از نوع Plain Text است، فضای بسیار بسیار کمی‌ را اشغال می‌کنند. درست است که در Plain Text‌ها امکان ویرایش‌ ترکیب و رنگ‌بندی متون فراهم نیست ولی در مرحله اول مهم نوت‌برداری موفق است.


Astrid (آیفون،‌ اندروید و وب)

ابزاری برای مدیریت لیست To-Do

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۲اپلیکیشن Astrid، تنها ابزاری برای مدیریت کارهای مهم نیست, بلکه راهکاری است برای سازماندهی کارهای مختلف در بخش‌های مختلف. Astrid به شما اجازه می‌دهد لیست کارهای مشترک ایجاد کنید و در نتیجه کارهای مخصوص منزل یا محل کار را تنظیم کنید. به علاوه به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید، لیستی از کارهای خاص را برای افرادی خاص در نظر بگیرید. از دیگر ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار، می‌توان به امکان تعریف لیستی از کارها با صدای کاربر، تعریف لیست از طریق ایمیل، تعریف لیستی از کارهای دوره‌ای (تکرار مجدد کارها) و یکپارچه‌سازی با تقویم اشاره نمود.


Byword (مک و آیفون)

ابزاری برای نوشتن

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۳ترکیبی از زیبایی‌شناسی حساب‌شده و مجموعه‌ای کامل از امکانات مورد نیاز کاربر. Byword، اپلیکیشن محبوب ما در بخش نرم‌افزارهای پردازش متن در مک محسوب می‌شود. این نرم‌افزار در حین انجام کار، فایل‌های شما را در دراپ‌باکس یا آی‌کلاد ذخیره می‌کند و در نتیجه، هیچ‌‌گاه نگران از دست‌دادن اطلاعات و فایل‌های خود نخواهید بود. در این نرم‌افزار از امکاناتی نظیر تنظیم رنگ‌بندی که در Word دیده‌ می‌شود خبری نیست و شما تنها امکان تایپ‌کردن دارید. اگر علاقه‌مند هستید از این نرم‌افزار بر روی آیفون خود استفاده کنید، Byword برای iOS هم طراحی شده است.

WolframAlpha (اندروید، iOS و وب)

ابزاری برای حل کردن مشکلات

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

WolframAlphaapps-for-students-۴، می‌تواند به اغلب سؤالات شما در زمینه‌های ریاضیات، فیزیک، شیمی، معانی‌لغات، جمعیت، تبدیل‌ واحد‌ها، تاریخ وقایع مهم و خیلی چیزهای دیگر پاسخ بدهد. برای اینکه به توانایی‌های این اپلیکیشن پی ببرید نگاهی به صفحه Examples در وب‌سایت آن بیاندازید. با این اپلیکیشن‌ تمام قابلیت‌های آن را در جیب خود خواهید داشت. در ابتدا ممکن است کمی‌ برای طرح سؤال ورودی صحیح با مشکل مواجه شوید اما پس از یافتن نحوه صحیح طرح پرسش، اپلیکیشن در هر زمان و مکانی قادر به پاسخ‌گویی به شما خواهد بود.


Dark Sky (دستگاه‌های مبتنی برiOS)

ابزاری برای دنبال نمودن وضعیت آب‌و‌هوا

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۵سیستم ابتکاری پیش‌بینی باران Dark Sky، دقیق‌ترین و زیباترین اپلیکیشنی بود که تا به حال تجربه نموده‌ایم به همراه اطلاع‌رسانی برای ساعات آینده و پیش‌بینی آب‌و‌هوای تمامی‌ روز.

بهترین بخش این اپلیکیشن، بخش خوش رنگ و لعاب رادار آن است که به شما کمک می‌کند تا ببینید ابرهای بارانی چه زمانی به محل سکونت شما خواهند رسید. این اپلیکیشن برای آگاهی از شرایط آب‌و‌هوا ضروری است تا بدانید که امروز باید با چتر بیرون بروید یا خیر!


Fantastical (مک)

ابزاری برای مدیریت کارهای مهم

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۶بیاید رو راست باشیم. تقویم مک، آنچنان که باید چشمگیر و فوق‌العاده نیست. Fantastical بهترین جایگزین برای آن است. اپلیکیشن در منو‌بار رایانه کاربر قرار می‌گیرد و با استفاده از کلیک یا کلیدهای میانبر، پنجره کوچکی باز می‌شود که تقویم و رخدادهای جدید را نمایش می‌دهد.

اما بهترین قسمت، این اپلیکیشن، پشتیبانی از زبان محاوره‌ای است. برای مثال یک قرار شام با دوستان را در تقویم مربوط به دوستان درج می‌کند. به اپلیکیشن، اخیراً یک سیستم یادآوری رخدادها هم اضافه شده است که به راحتی با iOS همگام (Sync) می‌شود.


Hi-Q Voice Recorder (اندروید)

ابزاری برای ضبط کردن سخنرانی‌ها

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۷برای ضبط کردن صحبت‌ها و سخنرانی‌ها، هیچ اپلیکیشنی بهتر از این را در‌اندروید نخواهید یافت. نرم‌افزار، به سرعت شروع به ضبط کردن صدا با کیفیت و بیت‌ریت دلخواه از ۳۰ تا ۳۲۰ kbps می‌کند و نتیجه کار را می‌توان به کمک ایمیل یا بلوتوث به روی حافظه گوشی، یا نرم‌افزارهای دیگر مانند Evernote، گوگل‌درایو و یا SoundCloud منتقل نمود.

علاوه بر این، بر روی صفحه اصلی نرم‌افزار، یک شاخص‌اندازه‌گیری وجود دارد که به کاربر حجم فایل ضبط شده و فضای خالی مموری کارت را نمایش می‌دهد.


CloudApp (مک)

ابزاری برای ارسال فایل

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۸هر فایلی که داشته باشید، از اسلایدهای پاور‌پوینت و ویدئوهای آموزشی گرفته تا فایل‌های آموزش موسیقی، هیچ روشی برای ارسال آن‌ها، به راحتی استفاده از CloudApp نیست. کافی‌است، فایل خود را بر روی آیکون نرم‌افزار بر روی صفحه یا در منو بار بکشید تا فایل شروع با آپلود شدن کند. بلافاصله پس از آپلود، لینک دانلود آن در کلیپ‌بورد کپی می‌شود و شما قادر به ارسال آن برای دوستان خود هستید. نسخه رایگان آن به شما اجازه ارسال ده فایل حداکثر۲۵ مگابایتی در هر روز را می‌دهد که برای اغلب کاربران کافی‌است، اما نسخه ۴.۹۹ دلاری آن به کاربر امکان ارسال نامحدود فایل‌هایی با حجم حداکثر ۲۵۰ مگابایت را می‌دهد.


Pixelmator (مک)

ابزاری برای ویرایش تصاویر

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

Pixelmatorapps-for-students-۹، یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر ارزان‌قیمت است. که نسبت به پرچمدار این عرصه، یعنی فوتوشاپ، بیشتر رعایت جیب شما را می‌کند. این نرم‌افزار شاید شامل تمامی‌کلیدهای میانبر و افکت‌های فوتوشاپ نباشد اما هر چیزی که یک نرم‌افزار ویرایش تصویر نیاز دارد را دارا می‌باشد.

به کمک Pixelmator، امکان همگام‌سازی فایل‌ها با آی‌کلاد، استفاده از ابزارهای ویرایش مختلف و ارسال فایل‌ها به شبکه‌های اجتماعی نیز برای شما مهیا است.

ذخیره‌سازی و ارسال فایل‌ها می‌تواند تا حدودی ساده به‌ نظر برسد اما به کمک Pixelmator، این کار واقعاً زیبا و برازنده خواهد بود.


Kindle (همه پلت‌فرم‌ها)

ابزاری برای کتاب‌خوانی

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-10کیندل آمازون، بر روی تمامی‌پلت‌فرم‌ها کار می‌کند. همراه با کتابخانه‌ای عظیم و سبک و سیاقی که به این زودی‌ها قدیمی‌نمی‌شود. به خاطر این ویژگی‌ها ما توصیه می‌کنیم از فروشگاه کیندل کتاب و رمان تهیه کنید. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده کیندل، راحت بودن به اشتراک‌گذاری جملات و عبارت مورد علاقه است.

اگر به تجزیه و تحلیل متن یا قسمتی خاص از کتاب با مشکل مواجه شدید کافی‌است با‌ های‌لایت کردن و نوت‌برداری، آن را با سایر کاربران آمازون به اشتراک بگذارید.

احتمالاً بهترین بخش این نرم‌افزار، این است که شما می‌توانید همه کتاب‌های خود را همیشه همراه خود داشته باشید و همچنین از طریق فضای‌ذخیره‌سازی ابری می‌توانید به کتابخانه رایانه خود نیز دسترسی داشته باشید. حالا این جمله معنای متفاوتی خواهد داشت که «بهترین کتاب، کتابی است که همراه خود دارید».


Remarks (آیپد)

ابزاری برای نوت‌برداری و حاشیه‌نویسی


بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

Remarksapps-for-students-۱۱ به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نوت‌برداری در آی‌پد، به شما اجازه می‌دهد دست‌نوشته‌های خود را با متون و تصاویر و فایل‌های صوتی‌ ترکیب کرده و سپس آن‌ها را به دراپ‌باکس یا Google Docs ارسال کنید.

در درون نرم‌افزار، شما می‌توانید، فایل‌ها خود را با نوت‌بوک خود همگام‌ کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این اپلیکیشن‌، امکان اجرای فایل‌های PDF، ضمیمه‌های ایمیل و متون از سایر نرم‌افزار‌ها است که به شما امکان می‌دهد بر روی فایل‌ها حاشیه‌نویسی کرده و آ‌ن‌را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


Doubletwist Alarm Clock (اندروید)

ابزاری برای بیدارباش

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۱۲ساعت بیدار باش محبوب ما برای‌ اندروید، این نرم‌افزار است. نرم‌افزاری با ساعتی زیبا و امکان انتخاب آلارم‌های گوناگون و قابل تکرار و قابلیت تنظیم وقفه‌ تکرار آلارم (Snooze) به صورت شخصی‌سازی شده. علاوه بر این شما می‌توانید زنگ‌ بیدارباش خود را از لیست موزیک‌های خود انتخاب کنید. در زمان پخش، صدای آلارم ابتدا آهسته است اما به تدریج و به مرور زمان افزایش می‌یابد و آنقدر بلند می‌شود که شما را مجبور به بیدار شدن می‌کند. یک ویژگی دیگر، شما می‌توانید نرم‌افزار را طوری تنظیم کنید که در زمان طلوع‌آفتاب به وقت محلی فعال شود.


DoOneThing (مک)

ابزاری برای انجام یک کار در روز

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

DoOneThingapps-for-students-۱۳ یک هشداردهنده ثابت است که هر روز یک کار مهم را به کاربر یادآوری می‌کند. نرم‌افزار یک منوی پر و پیمان در خود دارد که در هنگام کلیک بر روی آن، می‌تواند متن پیش‌فرض را با متون دلخواه خود جایگزین کنید.

اپلیکیشن، شما را با پنجره‌های یادآوری پشت سرهم و یا چیزهایی شبیه به آن آزار نمی‌دهد و شما می‌توانید نمایش پنجره یادآوری را به راحتی متوقف کنید. هرگاه شما وارد بخش زمان می‌شوید، کار مهم شما در لیست کارهایتان، به شما گوشزد می‌شود.


Trello (اندروید، آیفون و وب)

ابزاری برای مدیریت پروژه‌های گروهی

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

Trelloapps-for-students-۱۴، یک روش منحصربفرد برای مدیریت کارهایی است که باید انجام داد و هنگامی‌که برای کارهای تیمی‌تنظیم شود، بهترین کارآیی خود را به نمایش خواهد گذاشت. نرم‌افزار به صورت ستون‌هایی ساخته شده است که شما می‌توانید آن ستون‌ها را به صورت نام تیم (یا هر نام دلخواه) لیبل‌گذاری کنید و سپس، وظایف هر تیم را در کارت‌هایی که در هر ستون قرار دارد ثبت کنید. علاوه بر این می‌توانید کارهای سایر تیم‌ها، نظیر قرار ملاقات‌ها، تصاویر، متون و لیست‌های To-Do را در کارت‌های تیم دیگر ضمیمه کنید و پس از این که لیست و کارت‌ها بروزرسانی شدند، سایر اعضای تیم با دریافت نوتیفیکیشن‌، متوجه تغییرات خواهند شد. این نرم‌افزار، ابزار محبوب ما برای مدیریت پروژه‌های کوچک و بزرگی است که به کمک ویژگی موسوم به «grand scheme of things»، می‌توان نگاهی اجمالی به وضعیت پروژه‌ها انداخت.


Wunderlist (همه پلت‌فرم‌ها)

ابزاری برای یادآوری کارهایی که باید انجام داد

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانشمند شدن!

apps-for-students-۱۵ما ابزارهای لیست To-Do زیادی را دوست‌داریم و هیچ‌کدام مانند Wunderlist، رایگان و قابل استفاده در همه پلت‌فرم‌ها نیستند. Wunderlist با همین ویژگی‌های موقعیت سایر رقبای خود را به خطر می‌اندازد و باعث می‌شود، کاربران درباره آن صحبت کنند. نرم‌افزار برای نوشتن یادداشت‌های مختصر که برای هر لیست To-Do ایجاد شده، فوق‌العاده است.

Wunderlist، امکانات فراوانی برای به اشتراک‌گذاری و ارسال (Export) و یکپارچه‌سازی با CloudApp که در بالا معرفی شد، در خود دارد که امکانی بسیار فوق‌العاده محسوب می‌شود. نگاهی به آیکون آن نیز بیاندازید. زیبا نیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج