۳۴۷۰۶۲
۵۰۸۷
۵۰۸۷
پ

لباس آهنی BMW برای کمک به کارگران

«KSO VEST» نام رباتی است که برای راحتی کارگران یکی از خطوط تولید بی ام و ساخته شده است.

وبسایت gsm.ir: یک مرحله بالاتر، پیچیده‌تر، گران‌تر و کاربردی‌تر از گجت‌های پوشیدینی، لباس رباتی یا ربات‌های پوشیدنی هستند که مثالشان را در فیلم‌های علمی تخیلی به وفور دیده‌اید و شاید معروف‌ترینش لباس شخصیت Iron Man در فیلم‌های مارول باشد. می‌گویند ایده استفاده از ربات‌های پوشیدنی مدت‌ها قبل و برای پروژه‌های نظامی طرح شده بود، اما بعدها سر از بازارهای جهانی درآورد و محصولی غیرنظامی شد.

لباس آهنی BMW برای کمک به کارگران
HAL نام یکی از معروف‌ترین ربات‌های پوشیدنی حال حاضر جهان است که کمپانی ژاپنی Cyberdyne آنرا عرضه می‌کند. آخرین نسخه این ربات پوشیدنی، HAL۵ نام دارد که برای کمک به افراد در هنگام بلندشدن از زمین، بلندکردن اجسام سنگین، راه رفتن طولانی مدت و حتی بالا و پائین رفتن از پله‌هاست. HAL۵ تقریبا ۱.۶ متر ارتفاع داشته و وزنش ۲۳ کیلوگرم است و برای پوشیدنش حتما نیازمند کمک شخص دیگری هستید. باتری این ربات تا حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کار می‌کند. با HAL۵ حداکثر می‌توان ۷۰ کیلوگرم را به راحتی بلند کرد که معادل وزن متوسط یک نفر است. قیمت نسخه‌های تجاری HAL۵ مابین ۱۴ تا ۱۹ هزار دلار است.

ب ام و نیز برای کمک به کارگرانی که ساعت‌ها در خطوط تولیدش مشغول کارند ربات پوشیدنی جدیدی به نام EKSO VEST معرفی کرده است. این ربات البته ساخت ب‌ام‌و نیست، بلکه نسخه بهینه‌شده‌ای از EKSO GT ساخت کمپانی کالیفرنیایی Ekso Bionics است که بیش از 10 سال در طراحی و ساخت چنین ربات‌هایی تجربه دارد.

لباس آهنی BMW برای کمک به کارگران

ایده ابتدایی استفاده از EKSO را نخستین‌بار مدیر خط تولید کارخانه اسپارتانبرگ ب‌ام‌و در آمریکا یعنی آقای Frank Pochiro مطرح کرد که با استقبال مدیر کارخانه روبرو شد. آقای پوچیرو می‌گوید که تاکنون ۳۰ نفر از کارگران خط تولید ب‌ام‌و این ربات را امتحان کرده‌اند که با استقبال همگی‌شان روبرو شده است، طوری که از همین حالا نیز آماده پوشیدن EKSO هستند! اما ب‌ام‌و برنامه بلندمدتی برای EKSO درنظر گرفته است و می‌خواهد هر EKSO متناسب با ارگونومی بدن هر کارگر و همچنین وظیفه‌ای که آن کارگر برعهده دارد طراحی شود.

لباس آهنی BMW برای کمک به کارگران
ب ام و نخستین خودروسازی نبود که به سراغ ربات‌های پوشیدنی رفت. سال گذشته آئودی نیز با همکاری یک استارتاپ سوئیسی رباتی با نام Chairless Chair برای کارگران خط تولید Neckarsulm و Ingolstadt خود در آلمان معرفی کرد که بدنه‌ای از جنس فیبرکربن داشت. برای کارگرانی که ساعت‌های متمادی باید روی پاهای‌شان می‌ایستادند، این ربات حکم صندلی متحرک را داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج