۳۴۷۸۹۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

اقدام عجیب در مورد ملوانان آمریکایی

موضع واشنگتن در مورد حادثه توقیف وسایل نقلیه ملوانان امریکایی در آبهای سرزمینی ایران بحث برانگیز است. چرا اکنون نیروهای نظامی امریکا به دلیل آن موضوع مجازات می شوند؟

خرداد نیوز: خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره می نویسد:"روز چهارشنبه ایالات متحده اعلام کرد که نه ملوان که در حادثه ۱۲ ژانویه یعنی زمانی که دو قایق گشت زنی امریکایی توسط سپاه در ابهای سرزمینی ایران توقیف و ملوانانش بازداشت شده بودند را مجازات می کند.

به گفته پنتاگون اقدامات خدمه قایق ها برآورده کننده انتظارات امریکا نبوده است. با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات هشت تن از خدمه با یک جلسه دادرسی انضباطی روبرو بوده اند. "فواد ایزدی" کارشناس ایرانی مسائل امریکا در بخش تحقیقات دانشگاه تهران در مصاحبه با اسپوتنیک به بررسی حادثه و چگونگی واکنش امریکا پرداخته است".

به گزارش خرداد، ایزدی در این باره می گوید:"هنگامی که در ماه ژانویه گذشته این حادثه روی داد شاهد اظهارات ضد ایرانی بسیاری از مقام های امریکایی بودیم. آن ها در ابتدا گفتند که ملوانان به طور تصادفی وارد ابهای سرزمینی ایران شدند و جمهوری اسلامی آنان را بلافاصله دستگیر کرده اند. برخی از اعضای کنگره تا جایی پیش رفتند که گفتند اگر تا چند ساعت ملوانان از سوی ایران آزاد نشوند امریکا حق نجات شهروندانش با توسل به اقدام نظامی علیه ایران را برای خود محفوظ نگه می دارد. به طور کلی طرف امریکایی واکنشی تهاجمی داشت. اکنون وضعیت در طول زمان تغییر کرده است. آنان به این نتیجه رسیده اند که به جای آن که ایران را سرزنش کنند که در چارچوب قوانین بین المللی عمل کرده باید ملوانان خود را مجازات کنند".

این کارشناس در ادامه اشاره می کند که نکته دیگری که خشم امریکایی ها را برانگیخت گریه کردن ملوانان آن کشور در مقابل دوربین بوده است او می گوید:"ایالات متحده دوست دارد در مورد قدرت خود و سربازانش همیشه تصویری مثبت ارائه شود در حالی که پس از بازداشت ملوانان از نوع رفتار آنان نوعی بزدلی به بیننده نشان داده می شود. در نتیجه قابل پیش بینی بود که نیروی دریایی امریکا تصمیم به مجازات نه ملوان بگیرد. این مجازاتی است برای جبران کردن ضعف های نهاد نظامی امریکا و پیامی است به کل ارتش امریکا".

او در پایان اشاره می کند که این حادثه درس خبوی برای امریکا بود. دو قایق نیروی دریایی امریکا که از کویت عازم بحرین بودند در ۱۸ ژانویه گذشته توسط نیروهای نظامی ایران به دلیل ورود غیر قانونی به ابهای سرزمینی آن کشور توقیف و اعضایش بازداشت شدند. در میان ده خدمه بازداشت شده نه مرد و یک زن وجود داشتند. ایران تصاویری از ملوانان در حالت زانو زده روی زمین و با دست پشت سر قرار گرفته را در تلویزیون دولتی خود نشان داد. برخی از ملوانان نیز گریه می کردند. ملوانان پس از ۱۵ ساعت بازداشت ازاد شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون موقع انقدر تحقیرشون کردیم خودمون را ملتی کمتر ازقبایل افریقایی بهشون نشون دادیم .........حالا چی شده دلمون براشون سوخته ؟!!!

    • بدون نام

      آمریکایی ها سربازاشون رو از جوونای بی دست و پای بیکار با آگهی کار اداری استخدام ارتش تو شهر خودشون جذب میکنند بعد ازشون یه قرارداد چندصد صفحه‌ای امضا میگیرند که میگن چیزی نیست امضا کن مشغول به کار شی، بدبختا امضا که دادن بعد میفرستنشون اینور اونور دنیا

    • بدون نام

      حالا اونا نیروهای ایرانو میگرفتن خودتو دست کم 20سال زندان ب نیروهامون میدادین..

    • ایرانی و سربلند

      سلام خداییش حقشونه که دستگیرشون کردن اینا باید بیشتر توسط ایرانیا تحقیر بشن

    • ایرانی و سربلند

      پس اونا چی که هواپیمای مسافربری ایران رو تو خلیج فارس زدن این کارشون اشتباه نبوده پس حقشونه که بلا سر ملوانا بیارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج