۳۴۸۰۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ساخت نسل جدید پمپ مصنوعی قلبی

دستگاه‌های کمکی پمپاژ قلب کنونی همگی به شکلی در درون قلب و عروق جاسازی می‌شوند که به دلیل تماس مداوم آن‌ها با خون، به دلیل صدمات فیزیکی، سلول‌های خونی و گلبول‌های قرمز خون آسیب دیده و اصطلاحاً دچار همولیز می‌شوند.

وب سایت فارنت - روزبه رضوی: دستگاه‌های کمکی پمپاژ قلب کنونی همگی به شکلی در درون قلب و عروق جاسازی می‌شوند که به دلیل تماس مداوم آن‌ها با خون، به دلیل صدمات فیزیکی، سلول‌های خونی و گلبول‌های قرمز خون آسیب دیده و اصطلاحاً دچار همولیز می‌شوند. اما حالا دانشمندان راه حل مناسبی پیدا کرده‌اند.

ساخت نسل جدید پمپ مصنوعی قلبی

همانطور که گفتیم، دستگاه‌هایی که تاکنون وجود داشته‌اند، مثل دستگاه‌های LVAD (دستگاه کمک‌کننده‌ی بطن چپ)، همگی به علت تماس مستقیم با جریان خون می‌توانستند باعث همولیز و از بین‌رفتن تعداد از گلبول‌های قرمز خونی شوند. از طرف دیگر این دستگاه‌ها باعث ایجاد اغتشاش در جریان خطی و متناوب خون می‌شدند که خود ریسک ایجاد لخته و خطرات بعدی برای سلامتی انسان را بالا می‌بردند. اما دانشمندان در مدرسه فدرال پلی‌تکنیک لوزان (EPFL) در سوئیس پمپ شبیه‌ساز ضربان قلب کاملاً نوینی ساخته‌اند که هیچگونه تماس مستقیمی با خون ندارد و در نتیجه خطراتی که گفتیم را نخواهد داشت.

این پمپ پشتیبان قلبی جدید شامل چند حلقه‌ است که به دور شریان آئورت که مستقیماً از بطن چپ قلب خارج و تمامی بدن را مشروب می‌کند، بسته می‌شود. این حلقه‌ها توانایی گشاد و تنگ شدن دارند و در نتیجه می‌توانند با همگام شدن با ریتم طبیعی ضربان قلب، موج‌هایی را در آئورت ایجاد کنند که کاملاً ضربان قلب سالم را شبیه‌سازی می‌کند. در واقع این دستگاه جدید، چیزی شبیه به بالون‌های پمپی داخل آئورتی (IABP) هستند، با این تفاوت که در خارج از آئورت و به دور آن متصل می‌شوند و همچنین در زمان سیستول و انقباض قلب کار می‌کنند.

این دستگاه در واقع بر پایه‌ی پلیمر الکترواکتیو عایق ساخته‌شده توسط همین آکادمی ساخته شده است. این پلیمر قادر است با توجه به جریان الکتریکی ورودی، تغییر شکل دهد. این جریان می‌تواند از طریق یک حوزه‌ی مغناطیسی که توسط یک دستگاه که در خارج از بدن نصب شده به این پلیمر القا شود و انرژی لازم برای انجام انقباضات را فراهم کند. استفاده از جریان مغناطیسی برای القای این انرژی باعث می‌شود که نیازی به هیچ سیمی برای انتقال به داخل بدن نباشد و همین موضوع در واقع مزیت بعدی این پمپ جدید محسوب می‌شود. چرا که استفاده کردن از سیم خود باعث بالا رفتن خطر عفونت می‌گردد.

البته هنوز چند قدم دیگر برای استفاده‌ی عملی از این دستگاه جدید در انسان‌ها باقی‌مانده و در حال حاضر سازندگان این پمپ در حال رایزنی با مسئولین بیمارستان آموزشی برن سوئیس برای انجام آزمایشات بالینی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج