جاباما
۳۴۸۳۱۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید

پیشگیری بهتر از درمان است. باید سعی کنید از آفتاب سوختگی پیشگیری کنید و قبل از این که شروع به ایجاد مشکلاتی چون سرطان پوست و پیری پوست کند آن را متوقف کنید.

وب‌سایت بدونیم: پیشگیری بهتر از درمان است. باید سعی کنید از آفتاب سوختگی پیشگیری کنید و قبل از این که شروع به ایجاد مشکلاتی چون سرطان پوست و پیری پوست کند آن را متوقف کنید. خوشبختانه یکسری غذاها در آشپزخانه وجود دارند که می توانند پوست را در مقابل آفتاب محافظت کنند. همچنین بعضی غذاها هم هستند که آفتاب سوختگی را درمان می کنند.نگاهی به روش های درمان طبیعی آفتاب سوختگی با لیست غذاهایی که در زیر آورده ام بیندازید.

سیب زمینی

کسانی که درگیر کاهش وزن هستند در مصرف بیش از حد سیب زمینی محدودیت دارند. بنابراین فقط کافی است مقدار بسیار کمی مصرف داشته باشید تا ترکیبات نشاسته ای آن پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کند.

نحوه استفاده: سیب زمینی خام را در چند لایه برش دهید و روی سوختگی ها قرار دهید. اگر می خواهید تاثیر بیشتری داشته باشد یک سیب زمینی خام را رنده کنید و به عنوان پماد روی سوختگی قرار دهید.

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید


بلغور جو دوسر

زمانی که تمام بدن در اثر آفتاب سوخته باشد بلغور جو دوسر بهترین درمان است.

نحوه استفاده: ۱ پیمانه بلغور جو را در غذاساز آسیاب کنید و به آب حمام اضافه کنید. همچنین می توانید بلغور جو خشک را داخل پارچه توری بریزید و داخل مقداری آب قرار دهید. سپس بلغور را دور ریخته و عصاره آن را در آب بریزید. هر ۲ الی ۴ ساعت این عصاره بلغور جو را استفاده کنید.


چای سبز

کاتچین چای سبز از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند. تانیک اسید موجود در چای سبز سوختگی های آفتاب را درمان می کند.

نحوه استفاده: نوشیدن ۲ فنجان چای سبز در روز از پوست در مقابل آفتاب محافظت می کند. اگر پوست صورت شما آفتاب سوخته شده باشد ۲ عدد چای سبز کیسه ای را در آب سرد خیس کنید و روی پلک ها قرار دهید. تانیک اسید آن در سوختگی را کاهش می دهد.

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید


انار

انار منبع الاژیک اسید است که از پوست در مقابل اشعه های ماوراءبنفش محافظت می کند.

نحوه استفاده: در طول ماه های تابستان انار حتما استفاده کنید زیرا خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی آن برای پوست نقش ضدآفتاب را ایفا می کند.


تمشک و توت فرنگی

مواد تانن موجود در توت ها سوزش آفتاب سوختگی ها را کمتر می کند.

نحوه استفاده: مقداری توت فرنگی را له کنید و روی قسمت آفتاب سوخته قرار دهید. پس از چند دقیقه بردارید. اگر دوست ندارید برای درمان سوختگی میوه استفاده کنید می توانید به جای آن با آب و نشاسته خمیری درست کرده و روی پوست بمالید.

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید


خیار

این میوه در بسیاری محصولات ضدآفتاب به کار برده می شود. اما بهتر است این میوه را به تنهایی استفاده کنید تا هیچ نوع تاثیر شیمیایی مضر هم نداشته باشد.

نحوه استفاده: اگر هم اکنون پوست شما آفتاب سوختگی داشته باشد خیار را له کرده و روی پوست قرار دهید. روش دیگر استفاده آن به این صورت است: آب خیار را گرفته و با گلیسیرین و گلاب ترکیب کنید.


سرکه سفید

اسید استیک سرکه سفید همانند داروی ضدالتهابی عمل می کند و یکی از کاربردهای مفید سرکه خاصیت ضدآفتابی آن می باشد.

نحوه استفاده : اگر پوست شما کمی در اثر آفتاب قرمز شده باشد مقداری سرکه سفید روی آن بمالید. سرکه در عرض ۲۰ دقیقه درد آن را کم می کند.


گوجه فرنگی

این میوه از پوست در مقابل آسیب های اشعه آفتاب محافظت می کند. در تحقیقی که انجام شده است داوطلبانی که روزانه ۵ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن مصرف می کردند کمتر از بقیه افراد در مقابل آفتاب آسیب می دیدند.

نحوه استفاده: هم می توانید گوجه فرنگی تازه مصرف کنید و هم رب گوجه فرنگی

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید


آلوئه ورا

آلوئه ورا در میان نوشیدنی های سالم بسیار معروف است. این گیاه آبدار که در تسکین آفتاب سوختگی ها کاربرد دارد یکی از درمان های طبیعی مفید برای تابستان به شمار می رود.

نحوه استفاده: برگ آلوئه ورا را برش دهید و آب آن را روی قسمت های آفتاب سوخته قرار دهید. اگر این گیاه را ندارید ژل آن را خرید کنید و در یخچال خنک نگه دارید.

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید


کاهو

کاهو یکی از سبزیجات برگ داری است که با خاصیت های مسکن طبیعی خود می تواند درد آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

نحوه استفاده: کاهو را بجوشانید. سپس بگذارید چند ساعت در داخل یخچال سرد شود. با یک دستمال تمیز آن را روی قسمت های ملتهب پوست بمالید.


شیر

شیر یک لایه پروتئین روی پوست ایجاد می کند که به تسکین ناراحتی های سوختگی کمک می کند.

نحوه استفاده: با استفاده از یک پارچه تمیز شیر را روی پوست بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. هر دو تا چهار ساعت این کار را تکرار کنید.

با این غذاها به جنگ آفتاب سوختگی بروید


شکلات تلخ

مصرف کاکائو با افزایش میکروسیرکولاسیون، مواد مغذی و اکسیژن، تاثیر زیادی در محافظت پوست در مقابل آفتاب دارد. از تاثیرات دیگر کاکائو برای پوست افزایش تراکم و رطوبت رسانی به پوست است.

نحوه استفاده: شکلات ۷۰% مصرف کنید. روزانه ۴۰ گرم در ۸ قسمت ۵ گرمی مصرف کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج