۳۴۸۳۷۰
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

«پرویز تناولی» ممنوع‌ الخروج‌ شد

«پرویز تناولی» که قصد داشت در مراسم رونمایی از کتابش در موزه بریتانیا شرکت کند، به‌دلیل ممنوع‌الخروج‌بودن، از پرواز هواپیمای خود بازماند و درحال حاضر در حال بررسی دلیل این موضوع است.

روزنامه شرق نوشت: «پرویز تناولی» که قصد داشت در مراسم رونمایی از کتابش در موزه بریتانیا شرکت کند، به‌دلیل ممنوع‌الخروج‌بودن، از پرواز هواپیمای خود بازماند و درحال حاضر در حال بررسی دلیل این موضوع است.

پرويز تناولي، مجسمه‌ساز شناخته‌شده ايراني، ساعت دو بامداد شنبه، ١٢ تير قصد مسافرت از تهران به سمت لندن را داشت؛ هدف او از اين سفر شركت در مراسم رونمايي از كتاب تازه‌اش بود كه هنوز به زبان فارسي منتشر نشده است؛ موزه بريتانيا از اين كتاب استقبال كرده و به همين دليل مسئولان اين موزه تصميم گرفته‌اند از آن رونمايي كنند و علاوه‌بر دعوت از تناولي براي سخنراني در مراسم افتتاحيه، از ميهمان‌هاي ديگري از نقاط مختلف دنيا مانند آمريكا، انگلستان، فرانسه و... براي سخنراني دعوت شده است.

«پرویز تناولی» ممنوع‌ الخروج‌ شد

اين مراسم ساعت ١٤:٣٠ امروز، ١٣ تير به وقت لندن كه حدود ساعت ١٧ به وقت تهران است، برگزار مي‌شود و به همين دليل پرويز تناولي قصد داشت، يك روز پيش از برنامه، تهران را به سمت لندن ترك كند كه در فرودگاه متوجه ممنوع‌الخروج‌بودنش مي‌شود.

او در شرح اتفاق روي داده، به «شرق» گفت:«من اكنون بايد در مراسم رونمايي جديدترين كتابم در موزه بريتانيا باشم كه ٢٥٠ نفر براي افتتاحيه دعوت شده‌اند، با‌اين‌حال زماني كه در اولين ساعت بامداد شنبه به فرودگاه مراجعه كردم، به من گفتند اجازه خروج ندارم و هيچ‌گونه دليل و اطلاعات بيشتري به من ندادند».

او افزود: «به من گفته شد براي پيگيري اين موضوع بايد به اداره گذرنامه مراجعه كنم و به همين منظور امروز، يك‌شنبه به اين اداره مراجعه مي‌كنم تا پرونده را بررسي كنيم و متوجه شويم اين دستور از سوي كدام ارگان صادر شده است.

البته به من گفته شد، ممنوع‌الخروج‌بودن من به مسائل سياسي ربطي ندارد و گويا يك شكايت شخصي بوده است.» تناولي كه اثر «پرسپوليس» او در حراج كريستيز دوبي ركورد شكسته است، درباره ديگر برنامه‌اي كه در لندن برايش تدارك ديده شده، گفت: «قرار بود در انجمن آسيا Asia Society نيز شركت كنم كه با توجه به ممنوع‌الخروج‌بودنم مشخص نيست امكان حضور در اين برنامه را نيز بيابم يا نه. در اين انجمن تعدادي از آثارم با موضوع شير نمايش داده مي‌شوند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      دلواپسان گرامی با این کارها همیشه نتیجه عکس میگیرند . اگر میخواستند از معروفیت ایشان بکاهند درست برعکس عمل کردند الان همه میخواهند بدانند که ایشان کیست و چه کرده و چرا ممنوع الخروج است

      پاسخ ها

      • مهدیه

        غیر دلواپس عزیز؟؟؟؟؟ حداقل متن را درست بخون بعد آشفته شو

      • بدون نام

        سارا درست گفت .دلواپس مهدیه

    • بدون نام

      سیاسی نبوده سارا جان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باور نکن

    • بدون نام

      خدایا مردم از خنده از دست بعضی حامیان دولت(سارا)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الو باشه نمک

    • بدون نام

      فیلم جدید
      به طرف میگن شکایت شخصی شده و سیاسی نیست

      احتمالا شخص رییس اطلاعات شاکی خصوصی اش بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج