۳۴۸۶۷۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

روزهای سخت حاج محمود

رمضان امسال که چند روزی بیشتر از آن باقی نمانده، برای حاج محمود کریمی و دوستدارانش، به خصوص جوانان مذهبی شمال شهری که پامنبری او در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر بودند، رمضان سختی بود.

روزنامه هفت صبح - مصطفی مسجدی آرانی: رمضان امسال که چند روزی بیشتر از آن باقی نمانده، برای حاج محمود کریمی و دوستدارانش، به خصوص جوانان مذهبی شمال شهری که پامنبری او در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر بودند، رمضان سختی بود. مداح مشهور، درگیر عفونتی در ناحیه گوش شده که البته به دیگر نقاط بدن سرایت کرده بود و همین هم شد که نزدیک به یک ماه قبل از ماه رمضان و در شرایطی که دوستدارانش خود را برای جلسه های معمولا پر شور و نشاط شعبان، آماده می کردند، خبرگزاری تسنیم «بنا بر اخبار موثق از منابع نزدیک به محمود کریمی» خبر داد که «این ذاکر اهل بیت (ع) از ناحیه گوش دچار مشکل حاد عفوت شده و بنا بر توصیه پزشکان مدت معینی نباید مداحی کند. به همین دلیل، تمامی مجالس مداحی وی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.»

محمود کریمی، حدود یک ماه بعد و در شب ولادت امام حسن (ع)، نخستین مراسم خود بعد از بیماری را برگزار کرد و در آن با انتقاد از شایعات پیرامون بیماری خود گفت: «یکی کامنت می گذاشت که قطع نخاع شده! یا یکی دیگر این طور نوشته بود امروز به ملاقات او در بیمارستان رفتم، حال مساعدی ندارد! یکی دیگر هم می گفت مادرم مریض بود، در پشت اتاق عمل منتظر مانده بودم او را دیدم که برای رفتن به اتاق عمل آماده می شد! یکسری هم بنده را ممنوع الخواندن اعلام کردند و گفتند حکم قوه قضاییه صادر شده است.»

روزهای سخت حاج محمود

او در این مراسم البته گفت که وضعیت دقیق بیماری اش چیست، «واقعا پرده گوش من پاره شده و دو سال طول کشید که عفوت پرده گوشم به جمجمه ام سرایت کرده و پزشکان هم گفته اند که عفونت جمجمه خطرناک است. از آن طرف هم این عفوت داخل مجرای بینی هم وجود دارد؛ وقتی صحبت می کنم صدایم حالت سرماخورده ای دارد.» محمود کریمی البته خبری هم داد و گفت: «من دیگر باید روضه بخوانم. دیگر سرود آنچنانی نمی توانم بخوانم.»

این بدترین خبری است که هواداران کریمی می توانند بشنوند. او مداحی بود که با سبک های نو و بدیع خود شناخته می شد و از این رو بود که نوحه هایی مثل «عشق یعنی» و «عمو عباس» اش در میان بخش بزرگی از مردم طرفدار پیدا کرد. حالا با این وضعیت، کریمی باید به سبک حاج منصور ارضی فعالیت خود را ادامه دهد.

محمود کریمی که حالا ۴۸ سالگی خود را می گذراند و در شرایطی که به قول خود بیش از ۱۳۰۰ ساعت در مجالس مختلف مداحی کرده؛ در حال گذراندن سومین دوره زندگی خود در کمتر از هفت سال گذشته است. در سال ۱۳۸۸، حمایت او از محمود احمدی نژاد در انتخابات و حضورش در جشن پس از انتخابات هم باعث شد که حملاتی علیه او شکل بگیرد و حتی حرف از قهر کردن کریمی با هیات رأیت العباس چیذر زده شود.

در سال ۱۳۹۲، خبر شلیک اسلحه از ماشینی که محمود کریمی در آن حضور داشته مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و باعث فشارهای زیادی به این مداح مشهور شد و در نهایت، حالا، بیماری که هم سلامتی او را به خطر انداخته و هم باعث شده که او دیگر نتواند سبک های جدید نوحه خوانی خود را ادامه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حبیب

      خدا شفاش بده حالا دیگه استراحت کنه تا میدون برا مداحای خیلی بهتر از خودش باز بشه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج